معرفی بردگیم نوروزی: Splendor Duel – کهربا دوئل

دوباره تعطیلات عید نوروز فرا رسیده و فرصت بیشتری برای فراغت و تفریح و وقت‌گذراندن با اطرافیان فراهم شده است. دو سال گذشته به خاطر اوج کرونا شما را به ماندن در خانه‌هایتان و تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی تشویق می‌کردیم – البته هنوز هم شما را به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی تشویق می‌کنیم! –  با این حال، امسال اگرچه دوباره موج جدیدی از کرونا آغاز شده اما دوباره شرایط برای دید و بازدید‌ از فامیل و دوستان مهیا شده است (احتمالاً بدون آجیل و تنقلات!). یکی از این تفریح‌های مناسبی که می‌تواند در بعضی از این اوقات فراغت شما و اطرافیانتان را سرگرم کند، بازی‌های رومیزی است. به همین خاطر، سعی کردیم در این ایام تعدادی از بازی‌های رومیزی جذاب را معرفی کنیم که هم جذابیت فراوانی داشته باشند و هم بتوانند طیف گسترده‌تری از مخاطبان را جذب خود کنند. سعی می‌کنیم طیف بازی‌هایی که معرفی می‌کنیم، گسترده باشد اما از طرفی اولویت را برای آثاری می‌گذاریم که یاد دادن آن‌ها به خانواده و دوستان ساده‌تر باشد.

به روز ماقبل پایانی تعطیلات رسیده‌ایم و برای امروز دوباره می‌خواهیم یک بازی دونفره را برای افرادی معرفی کنیم که شاید نتوانند هم‌بازی‌های فراوانی پیدا کنند یا به‌صورت کلی به بازی‌های دونفره علاقه‌ی بیشتری دارند. بازی‌های دونفره‌ی بسیار خوبی در بازار وجود دارد ولی برای این مطلب به سراغ اثری رفته‌ایم که مدت زیادی نیست که از تنور درآمده و در واقع در سال ۲۰۲۲ وارد بازار جهانی شده است و البته بر اساس یکی از معروف‌ترین بازی‌های رومیزی یعنی بازی اسپلندور یا کهربا (Splendor) ساخته شده است. بله، منظورم بازی «کهربا دوئل» (Splendor Duel) است که به‌صورت مشترک توسط خالق کهربا یعنی مارک آندره و دیگر طراح مشهور بازی‌های رومیزی یعنی برونو کاتالا که تبحر خاصی هم در ساخت بازی‌های دونفره دارد، ساخته شده است.

کهربا: دوئل

بازی کهربا دوئل یک بازی مستقل و جداگانه‌ی دو نفره بر اساس بازی معروف کهربا است که برخی از مکانیک‌های اصلی و شناخته‌شده‌ی آن بازی را حفظ کرده است اما در عین حال چیزهای جدیدی را هم به آن اضافه کرد و حس تازه و کمی پیچیده‌تر، پویاتر، تعاملی‌تر، غنی‌تر و پرتنش‌تر شده تا در قالب یک بازی دونفره‌ استراتژی‌پذیری بیشتری داشته باشد.

در واقع کاری که برونو کاتالا در اینجا به هنر طراحی مارک آندره اضافه کرده، بی‌شباهت به کار کاتالا در عجایب هفت‌گانه دوئل نیست. هرچند، در آن بازی به نظر استراتژی و ظرافت‌های بیشتری وجود دارد. با این وجود، روند بازی بسیار هیجان‌انگیز و نفسگیر است و می‌تواند برای بسیاری از بازیکنان جذابیت فراوانی داشته باشد. بسیاری از شما احتمالاً بازی اصلی را به همراه افزونه‌هایش یا بدون آن تجربه کرده‌اید و می‌دانید که کهربا می‌تواند به‌عنوان یک بازی خانوادگی بسیار سرگرم‌کننده باشد. حال، تصور کنید که به همان جذابیت کمی استراتژی بیشتر هم اضافه‌شده تا تجربه‌ی بهتری برای بازی دونفره را رقم بزند.

بازی فکری مدل کهربا دوئل
بازی فکری فکرانه مدل کهربا

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.