معرفی بازی موبایلی Howl؛ داستان طاعونی که از انسان‌ها هیولا می‌سازد

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های استراتژیک – نقش آفرینی موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Howl همراه ویجیاتو باشید.

به لطف پیشرفت سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند در طول چندین سال اخیر؛ فرصتی فراهم شد تا بازی‌سازها و توسعه‌دهندگان بزرگ و کوچک، به سمت ساخت بازی‌های موبایلی قدم بردارند. به همین دلیل نسل جدیدی از بازی‌های موبایلی شروع شد. نسلی که می‌توانستید ردپای بازی‌های بزرگی چون جی‌تی‌ای، کال آو دیوتی و حتی نید فور اسپید را در آن پیدا کنید. اما درست در میان این هیاهو، این بازی‌های مستقل بودند که توانستند عملکرد بسیار خوبی روی پلتفرم موبایل داشته باشد و بازی Howl نیز یکی از آن‌هاست که ما امروز در ویجیاتو به سراغش خواهیم رفت.

<!–

–>

Howl یک بازی استراتژیک – نقش آفرینی است که برای اولین‌بار توسط استودیوی Mipumi Game ساخته شد. استودیویی که تا پیش‌ از ساخت این بازی، سابقه چندانی درخشانی نداشت و Howl به نوعی جدی‌تری تجربه این استودیوی اتریشی در ساخت بازی‌های ویدئویی است. Howl برای اولین‌بار در ژانویه سال ۲۰۲۳ برای پلتفرم‌های اصلی مانند پی‌سی، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌ باکس‌های نسل نهمی و در نهایت نینتندو سوئیچ، با برچسب قیمتی ۱۵ دلاری منتشر شد. اما پس از موفقیت‌هایی که کسب کرد، در ابتدای سال ۲۰۲۴ بود که نسخه موبایلی این بازی نیز منتشر شد.


مطلب پیشنهادی:با بازی موبایلی King’s Landing قلمروی پادشاهی خودتان را بسازیدیک بازی آرکید جذاب برای موبایل گیمرها
با بازی موبایلی King’s Landing قلمروی پادشاهی خودتان را بسازیدبا بازی موبایلی King’s Landing قلمروی پادشاهی خودتان را بسازید

منتهی از طرفی نیز، نسخه موبایلی بازی Howl یک تفاوت مهم داشت و آن چیزی نبود جز رایگان بودن این بازی روی پلتفرم موبایل! Howl به صورت کاملا رایگان برای موبایل منتشر شده بود و همین موضوع اجازه می‌داد تا گیمرهای بیشتری بتوانند این شاهکار هنری را تجربه کنند. همچنین این بازی از سوی منتقدان و گیمرهای بسیاری نیز ستایش شد. بازی Howl موفق شده بود تا به امتیاز متای ۸۲ برسد و روی استیم؛ کاربران به این بازی امتیاز ۸ از ۱۰ را داده بودند.

داستان این بازی اقتباسی تاریک و فانتزی از بیماری‌های کشنده قرون وسطی‌ست. بیماری‌هایی که بلای جان انسان‌ها شده بودند و میلیون‌ها انسان بی‌گناه را در آن زمان کشتند. حال در میان، بازی موبایلی Howl با اقتباس از چنین اتفاقاتی، داستان خودش را بازگو می‌کند. داستان این بازی درباره بیماری ناشناخته‌ای است که از انسان‌ها هیولا می‌سازد. بیماری که در بازی با نام Howling Plague یا طاعون زوزه‌کش شناخته می‌شود و هرکسی که صدای این بیماری را بشنود، به هیولاها و جانوران وحشی تبدیل خواهد شد. حال شما در بازی Howl به عنوان قهرمانی بازی می‌کنید که ناشنواست و همین موضوع، آن را در امان نگه داشته. قهرمانی که ظاهرا در این قرون وسطی طاعون‌زده، تصمیم دارد تا به دنبال راه‌چاره باشد و به دنبال انتقام از هیولاهایی باشد که برادرش را کشته‌اند.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی موبایلی Resident Evil Village – آغازی برای یک نسل جدیدبه لطف پردازنده خوب آیفون‌های سری ۱۵
بررسی بازی موبایلی Resident Evil Village – آغازی برای یک نسل جدیدبررسی بازی موبایلی Resident Evil Village – آغازی برای یک نسل جدید

از طرفی؛ همه‌چیز در این بازی زمانی زیباتر می‌شود که به گیم‌پلی این بازی موبایلی می‌رسیم. گیم‌پلی که به زیبایی هرچه تمام‌تر روایت می‌شود و بقدری گیراست که صرفا می‌توان مشابه آن را در دنیای بازی‌های AAA پیدا کرد، نه در دنیای بازی‌های مستقل!. خوشبختانه جزئیات حرف اول و آخر را در دنیای این بازی می‌زنند و زمانی که وارد بازی Howl می‌شوید، زیبایی چشم‌نواز این بازی شما را شگفت‌زده می‌کند. همچنین همانطور که پیش‌تر نیز درباره آن صحبت کردیم؛ بازی موبایلی Howl یک تجربه فوق‌العاده از دنیای بازی‌های استراتژیک با چاشنی المان‌های نقش آفرینی است. گیم‌پلی این بازی موبایلی منحصر به فرد است و ابدا نمی‌توان آن را با سایر بازی‌های ویدئویی در ژانر خودش مقایسه کرد.

بازی Howl یک تجربه کاملا آفلاین موبایلی است

گیم‌پلی این بازی مجموعه‌ای جزئیات دوست داشتنی است. Howl خودش را یک بازی Turn-based با المان‌های تکتیکالی معرفی می‌کند که می‌توان انتظارات بالایی از آن‌ها داشت. بازی Howl در ۶۰ مرحله مختلف جریان دارد. وظیفه شما، نبرد با هیولاها در هر مرحله است و برای چنین کاری؛ شما منابع بسیار محدودی دارید. کاراکتر شما درست مانند بازی شطرنج؛ باید در جهت‌های بالا، پایین، راست و چپ حرکت کند و تعداد دفعاتی که شما می‌توانید کاراکترتان را حرکت دهید، بسیار محدود است. اگر از تعداد دفعات مشخص شده تجاوز کنید، کاراکترتان امتیاز کافی را نمی‌گیرد و باید آن مرحله را مجددا از نو شروع کنید.

همین موضوع گیمرها را وادار می‌کند تا پیش از انجام حرکتی، خوب به آن فکر کنند تا مبادا در ادامه بازی به مشکل بخورند. شما می‌توانید با کشتن هیولاهای این بازی و جمع کردن جمجمه آن‌ها، کاراکترتان را ارتقا دهید و یکسری ویژگی جدید را بازی او باز کنید. بازی با پیشرفت شما سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و شما با چالش‌های بیشتری نیز رو به رو خواهید شد. پس بنابراین بازی موبایلی Howl شاید در نگاه اول ساده بنظر برسد، اما بقدری جزئیات دارد که بخواهید گیمرها را عاشق خود کند.


مطلب پیشنهادی:با این بازی موبایلی به دنیای دوست داشتنی انیمه فوتبالیست‌ها سفر کنیدCaptain Tsubasa: Ace یک بازی بی‌نظیر است
با این بازی موبایلی به دنیای دوست داشتنی انیمه فوتبالیست‌ها سفر کنیدبا این بازی موبایلی به دنیای دوست داشتنی انیمه فوتبالیست‌ها سفر کنید

در بخش گرافیک و جلوه‌های بصری این بازی، باید گفت که شما با یکی از زیباترین بازی‌های موبایلی رو به رو هستید. Howl بیش از آن‌که یک بازی ویدئویی باشد، یک اثر هنریست. اثری می‌توان ساعت‌ها به آن چشم دوخت و آن را مشاهده کرد. Howl به زیبایی هرچه تمام‌تر، راوی اتفاقی می‌شود که تنها در بازی‌های مستقل می‌توان پیدایشان کرد. این بازی زیباست و از نظر زیبایی شناسی؛ قطعا حرف برای گفتن خواهد شد. موسیقی‌متن بازی نیز جلا دهنده روح و روان آدمیست. این بازی بقدری زیباست که ابدا کلمات توان وصف آن را ندارند و شما باید خودتان مهمان تجربه بازی Howl شوید.

پیشنهاد می‌شه!

بازی موبایلی Howl یک تجربه زیبا و دوست داشتنی از دنیای بازی‌های استراتژیک – نقش آفرینی است. این بازی برای اولین‌بار درست در سال ۲۰۲۳ برای پلتفرم‌های اصلی منتشر شد و به امتیاز متای ۸۲ رسید. Howl یک تجربه منحصر به فرد بود که پس از موفقیت‌هایی که داشت، در اوایل سال ۲۰۲۴ دردسترس موبایل گیمرها نیز قرار گرفت تا آن‌ها هم بتوانند مهمان این بازی زیبا باشند.

HowlHowl
HowlHowlHowl


سازنده:Mi’pu’mi Games GmbH


سبک:نقش آفرینی ، استراتژیک


حجم:۲۷۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید ، iOS

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.