مصاحبه اختصاصی ویجیاتو با کارگردان بازی Prince of Persia: The Lost Crown

نسخه جدید بازی پرنس آف پرشیا یعنی Prince of Persia: The Lost Crown به تازگی در دسترس قرار گرفته و با بازخورد بسیار خوب گیمرها و منتقدها مواجه شده است.

<!–

–>

از طرفی، برای اولین بار شاهد یک اتفاق بزرگ برای ایرانی‌ها بوده‌ایم و آن چیزی نیست جز دوبله فارسی یک بازی جهانی که قطعا باعث شده تا بسیاری از گیمرهای ایرانی هیجان‌زده شوند.

حال چه فرصتی بهتر که با آقای منیر رادی، کارگردان بازی صحبت کنیم و با روند ساخت بازی، دوبله اثر و برنامه‌های تیمشان در رابطه با بازی‌های بعدی و خصوصا سری پرنس آف پرشیا صحبت کنیم؟

امروز یک مصاحبه ویژه ترتیب داده‌ایم تا با ایشان در رابطه با بازی گفت و گو کنیم.

( توجه کنید که این مصاحبه قبل از نوشتن بررسی بازی صورت گرفته است.)

مصاحبه اختصاصی ویجیاتو با کارگردان بازی Prince of Persia: The Lost Crown - ویجیاتومصاحبه اختصاصی ویجیاتو با کارگردان بازی Prince of Persia: The Lost Crown - ویجیاتو

سلام آقای رادی. ممنون که این مصاحبه را پذیرفتید. چه چیزی باعث شد تصمیم به ساخت یک بازی جدید در فرنچایز Prince of Persia بگیرید؟

سلام!

ما هم مانند بسیاری از بازیکنان فکر می‌کردیم و هنوز هم معتقدیم که سری پرنس آف پرشیا در زمان خودش حرکت بزرگی بود، چه قسمت‌های دو بعدی و چه قسمت‌های سه بعدی بازی.

همین باعث می‌شد که بازی شایسته یک بازگشت دوباره باشد. ما هم خواستیم تا خیلی ساده، چالش ساخت یک قسمت جدید از این بازی را با کمک تیم یوبیسافت مونپلیه قبول کنیم.

من بخش‌هایی از این بازی را تجربه کرده‌ام و محیط‌های آن خیره‌کننده به نظر می‌رسد. چگونه توانستید تا محیط‌های بازی را طوری طراحی کنید که حس و حال ایران باستان در جای جای آن احساس شود؟

این اتفاق حاصل تحقیقات گسترده و همکاری ما با یک مورخ، بود که به ما این امکان را داد که در فضای اسرارآمیز ایران باستان غوطه‌ور شویم و البته به شالوده‌ی اصلی سری نیز پایبند باشیم.

حال بیایید و این فضای باستانی را با مدرنیته، پاپ کالچر و البته رفرنس‌هایی به انیمه‌ها و مانگا‌ها ترکیب کنید تا یک تجربه جدید و منحصر به فرد به دست بیاید. حاصل کار تجربه‌ای جدید و البته آشنا خواهد بود.

آیا برای ساخت بازی از کتاب‌هایی مثل شاهنامه و یا هزار و یک شب کمک گرفته‌اید؟

بله. در واقع ما از بخش‌های به خصوصی از شاهنامه، اثر فردوسی استفاده کرده‌ایم تا داستان شبیه به یک قصه قدیمی یا بهتر بگویم یک افسانه شود. همچنین این کتاب به ما اجازه داد تا بخش‌های کمتر شناخته شده ایران مثل اسطوره‌شناسی، سیمرغ، کوه قاف و جام جمشید (جام جم) را به تصویر بکشیم.

آرت استایل گرافیکی جدید بازی و ترکیب آن با محیط‌های ۲.۵ بعدی و استایلایزد شده
انیمیشن های بازی را به طرز شگفت انگیزی با سری تطبیق داده‌ است. چه شد که از این آرت استایل استفاده کردید؟

این ایده حاصل یک فرآیند خلاقانه بود که عناصر نمادین مجموعه را گرد هم می‌آورد و مثل انیمه‌های ژاپنی آن را شخصی‌تر جلوه می‌داد. بسیاری از اعضای تیم با فرهنگ انیمه بزرگ شدند زیرا فرانسه رابطه خاصی با فرهنگ ژاپنی دارد.

بنابراین، اگرچه ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اما ما قصد نداشتیم تا از اثر خاصی تقلید کنیم، بلکه تلاشی کردیم تا یک اثر اصلیل بسیازیم و به نوعی یک ابرقهرمان در جهان افسانه‌ای پارس بسازیم.

در یوبی سافت مون‌پلیه، ما کاملاً معتقدیم که بازی‌های دو بعدی می‌توانند هم فراگیر و هم تماشایی باشند. برای دستیابی به این هدف، ما از دستور زبان بازی‌های مبارزه‌ای مدرن مانند Street Fighter برای به تصویر کشیدن لحظاتی به خصوص استفاده کردیم تا با گیم‌پلی بازی همخوانی داشته باشد.

مصاحبه اختصاصی ویجیاتو با کارگردان بازی Prince of Persia: The Lost Crown - ویجیاتومصاحبه اختصاصی ویجیاتو با کارگردان بازی Prince of Persia: The Lost Crown - ویجیاتو

آیا داستان بازی ریبوت شده یا قرار است دوباره با شاهزاده ایرانی خودمان یعنی دستان روبرو شویم؟

این بازی در واقع یک فصل کاملاً جدید در مجموعه شاهزاده پارسی است که در تلاش است تا بیشتر به جنبه‌های اساطیری و اسرارآمیز ایران بپردازد. از زمان بازی‌های کلاسیک این سری تا به حال داستان شاهزاده‌های مختلفی تعریف شده است.

آینده به ما خواهد گفت که آیا داستان جدیدی در رابطه با شاهزاده‌های قبلی برای تعریف کردن داریم یا خیر، اما فعلا برنامه‌ای برای بازگرداندن آن‌ها نداریم. البته که ما هیچ‌گاه از شنیدن صدای گیمرها غافل نخواهیم شد و سعی خواهیم کرد تا بهترین انتخاب‌های ممکن را در آینده داشته باشیم.

دوبله فارسی بازی عالی به نظر می رسد. چه شد که تصمیم گرفتید از صدای ایرانی استفاده کنید. آیا هماهنگی این فرآیند کار دشواری بود؟

از قدردانی شما متشکرم! باز هم تاکید می‌کنم، ما تلاش کرده‌ایم چیزی بیش از یک بازی خلق کنیم، تجربه‌ای همه‌ جانبه و معتبر.

این ایده شامل تمام جنبه های تولید می شود، از گرافیک گرفته تا موسیقی و اجرای بازیگر.

ایده استفاده از دوبله فارسی در ابتدا، توسط عبدالحاک الگوس، تهیه کننده ما، برای غوطه‌ور کردن هرچه بیشتر بازیکن مطرح شد. به هنگام اجرای این پیشنهاد لزوما با مشکل یا دشواری خاصی مواجه نشدیم.

وقتی کامنت‌ها و بازخورد مثبت ایرانی‌ها را می‌خوانیم، عمیقا یقین پیدا می‌کنیم که این یک تصمیم درست بوده است.

در طول توسعه بازی با چه چالش هایی روبرو شدید و چگونه آنها را حل کردید؟

مطمئناً ساخت یک بازی مترویدوانیا برای اولین بار کار آسانی نیست، به خصوص وقتی که
جاه‌طلبی ما این بود که بازی تجربه عامه‌پسندتری باشد.

نظر من این است که چالش اصلی ما، ساخت یک بازی وفادار به آثار قدیمی بود که به هوش بازیکن احترام بگذارد و در این حال کاری کند تا تجربه‌ای باشد که برای افراد بیشتر قابل بازی باشد.

تلاش‌های بسیاری کردیم و شکست‌های بسیاری خوردیم تا فرمول الان بازی را پیدا کنیم و البته ایده‌های بسیاری داریم که سعی می‌کنیم در آینده‌ آن‌ها را پیاده‌سازی کنیم.

آیا برنامه‌ای برای بازی بعدی خود دارید و قصد دارید تا از چه منابعی برای ساخت آن استفاده کنید؟

ما فعلا میزان استقبال و بازخوردها از پرنس آف پرشیا فعلی را زیر نظر خواهیم داشت.
طبیعتا یک سری خواسته‌ها داریم، ولی در بحث این گفت و گو نمی‌گنجد. با این حال، چه
می توانید مطمئن باشید که ما تمام تلاش خود را برای ایجاد آثاری بیشتر برای به تصویر کشیدن ماجراهای خارق العاده و حماسی انجام خواهیم داد!

مصاحبه اختصاصی ویجیاتو با کارگردان بازی Prince of Persia: The Lost Crown - ویجیاتومصاحبه اختصاصی ویجیاتو با کارگردان بازی Prince of Persia: The Lost Crown - ویجیاتو

آیا برنامه‌ای برای دوبله کردن آثار بیشتر در محصولات آینده یوبیسافت هستید؟

من فقط روی Prince of Persia: The Lost Crown کار می کنم بنابراین نمی توانم در رابطه با بخش‌های دیگر صحبت کنم. با این وجود، می‌توانم بگویم که یوبیسافت همیشه برای بهترین‌ها تلاش خواهد کرد تا بازیکنان تمام دنیا و فرهنگ‌هایشان را پوشش دهد.

پیامی برای مخاطبین فارسی زبان و خصوصا کاربران ویجیاتو دارید؟

ما صمیمانه امیدواریم که Prince of Persia: The Lost Crown عمیقاً برای شما جذاب ظاهر شود و بتواند با به نمایش گذاشتن فرهنگ باورنکردنی شما (پارس) در صحنه بین المللی باعث افتخارتان شویم.
هنوز داستان‌های زیادی برای تعریف کردن و کشف کردن در مورد آن (فرهنگ پارسی) وجود دارد!

در ادامه شما می‌توانید بررسی بازی Prince of Persia: The Lost Crown را از ویجیاتو مطالعه کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.