مشکل سلامتی بایدن چیست و از چه دستگاهی استفاده می کند؟

کاخ سفید روز چهارشنبه تایید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، استفاده از دستگاه CPAP را برای درمان آپنه خواب، استفاده می کند. آپنه خواب یک مشکل شایع در بین افراد دارای اضافه وزن و گروه سنی افراد کهنسال بوده و می تواند منجر به کاهش سطح اکسیژن خون و مغز شود.

به گزارش سیناپرس، پس از اینکه خبرنگاران متوجه رد بند در دو طرف صورت رئیس جمهور ایالات متحده شدند، شایعات و گمانه زنی های زیادی در این رابطه شکل گرفت و به همین دلیل روز گذشته کاخ سفید رسما این موضوع را تائید و اعلام کرد جو بایدن از از دستگاه CPAP  استفاده می کند.

اندرو بیتس معاون سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ ای گفت: از سال ۲۰۰۸، رئیس ‌جمهور سابقه آپنه خواب خود را در گزارش ‌های پزشکی اعلام کرده است. او شب گذشته از دستگاه CPAP استفاده کرد که برای افراد دارای این مشکل تجویز می شود.

بایدن که ۸۰ سال سن داشته و مسن ‌ترین رئیس‌جمهور کشور است، صبح چهارشنبه هنگام خروج از کاخ سفید برای سخنرانی در شیکاگو با خبرنگاران صحبت کرد و در همان زمان خطوط روی صورتش توجه عمومی را به خود جلب کرد.

به گفته کاخ سفید، بایدن در گذشته از جمله در سال ۲۰۰۸ که برای معاونت رئیس جمهور نامزد می شد، با مسائل مربوط به آپنه خواب برخورد کرده است. در سال ۲۰۱۹، سوابق سلامتی و گزارش پزشک بایدن نشان داد که آپنه خواب در وی وجود دارد، اما علائم وی پس از جراحی سینوس و بینی به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

دستگاهی که رئیس جمهور آمریکا استفاده می کند CPAP یا فشار مثبت مداوم راه هوایی نام دارد که جریان هوای ثابتی را از طریق لوله متصل به ماسک برای کمک به تنفس فرد بیمار ارائه می دهد.

به گفته انجمن پزشکی آمریکا، این دستگاه معمولاً برای افرادی استفاده می شود که آپنه خواب دارند، یک اختلال خواب که در آن تنفس در طول خواب متوقف شده و با اختلال مواجه می شود.

به گزارش سیناپرس، گزارش های پزشکی می گوید این اختلال خواب در بزرگسالان بالای ۶۰ سال شایع تر است، آپنه خواب تقریبا ۵ تا ۱۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

از منظر علمی، در حالی که آپنه خواب در سن بایدن غیرمعمول نیست، نظرسنجی کالج سنت آنسلم نشان داد که ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان نگران سن رئیس جمهور در زمان نامزدی برای دومین دوره ریاست جمهوری هستند. به نظر می رسد نگرانی این افراد چندان هم بی ربط نبوده و در سال ۲۰۲۱، دکتر کوین اوکانر، پزشک کاخ سفید، به دو مورد از مشکلات سلامت رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد که عبارتند از: تکرار و شدت فزاینده صاف کردن گلو و سرفه در حین صحبت کردن و راه رفتن دشوار.

گزارش: احسان محمدحسینی

نوشته مشکل سلامتی بایدن چیست و از چه دستگاهی استفاده می کند؟ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.