مشکل بلوتوث در ویندوز ۱۰

bluetooth logo 2 6545694dac3634182f489b10

نکته دیگری که در همین بخش می‌توانید به آن توجه کنید خاموش بودن حالت هواپیما (Airplane Mode) ویندوز است. با فعال‌بودن حالت هواپیما، اتصال وای‌فای، بلوتوث و موقعیت‌یابی همگی غیرفعال می‌شوند.

۲- بلوتوث هر دو دستگاه را یک‌بار کامل خاموش و مجدداً روشن کنید.

۳- فاصله بین دو دستگاه زیاد نباشد، ترجیحاً برای برقراری اتصال اولیه نزدیک قرار دهید؛ اما بعد از اتصال معمولاً می‌توانید تا فاصله هشت متری انتظار حفظ اتصال را داشته باشید.

۴- اگر فرایند جفت‌کردن دو دستگاه طول بکشد، به‌خصوص دستگاه‌هایی مثل هدفون‌های بلوتوثی که شارژ دارند، به‌طور خودکار ممکن است بعد از چند دقیقه خاموش شوند تا شارژدهی بهینه‌ای داشته باشند؛ بنابراین، از روشن بودن آن اطمینان حاصل کنید.

۵- می‌توانید سایر دستگاه‌های بلوتوثی را که به سیستم متصل هستند، خاموش کنید تا احتمال وجود اختلال بین دو دستگاه را تا حد امکان کاهش دهید.

چنانچه با بررسی این نکات همچنان مشکل بلوتوث در ویندوز ۱۰ رفع نشده است شاید با کمک راه‌های زیر بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

نصب درایور بلوتوث

گاهی ممکن است بعد از نصب ویندوز درایور مرتبط با بلوتوث نصب نشده باشد یا بنا به هر علتی این درایور درست کار نکند. بدین ترتیب با بررسی وضعیت بلوتوث در Device Manager می‌توان از وضعیت آن مطلع شد.

مرحله اول: روی آیکون منوی استارت در نوار وظیفه کلیک راست کنید و از گزینه‌های موجود روی Device Manager بزنید.

مرحله دوم: در پنجره Device Manager روی Bluetooth بزنید تا گزینه‌های آن نمایش داده شوند. اکنون روی اسم قطعه بلوتوث کلیک راست کنید و از منوی بازشده روی Properties بزنید تا پنجره جدیدی باز شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.