مشخص شدن بیماری ترانه علیدوستی و ماجرای تصاویر منتشر شده از او در بیمارستان

پس از مطرح شدن ادعاهایی در فضای مجازی درباره ی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان در پی ابتلا به یک بیماری و تأیید این ادعاها از سوی مادر وی، روزنامه «اعتماد» در پیگیری های خود به اطلاعاتی درباره ی بیماری این بازیگر مشهور دست یافته است.

چند روز قبل اخباری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه ترانه علیدوستی به دلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص در بیمارستان کسری تهران بستری شده است. در همین رابطه نادره حکیم الهی، مادر او در صفحه ی اینستاگرام خود توضیحاتی ارائه کرد.

نادره حکیم الهی، مجسمه‌ساز، در این رابطه گفت: «حال دخترم خوب نبود، اما حالا خوب است. برایش دعا کنید و انرژی مثبت بفرستید. بیماریش سخت است و منشأ آن مشخص نیست.»

حالا روزنامه «اعتماد» در مطلبی اطلاعات تازه ای درباره ی بیماری این بازیگر زن و وضعیت جسمی فعلی وی منتشر کرده است.

«اعتماد» در این رابطه نوشته است:

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روزهای گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آنها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آنها نیست.

از همین رو خبرنگار سینما اعتماد پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی و نوع بیماری این بازیگر شد. ترانه علیدوستی حدود ۶ ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی داروها نشان می‌‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

ماجرای تصاویر منتشر شده از ترانه علیدوستی در بیمارستان

همچنین روز گذشته تصاویری تحت عنوان «ترانه علیدوستی در بیمارستان» در شبکه های اجتماعی منتشر شد که اندکی بعد مشخص شد تمامی این تصاویر جعلی و ساختگی بوده و مربوط به بستری شدن الناز شاکردوست در سال گذشته هستند.

بیماری ترانه علیدوستی
بیماری ترانه علیدوستی
بیماری ترانه علیدوستی
بیماری ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی چرا بازداشت شد؟

ترانه علیدوستی روز ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش بازداشت شد و بعد از ۱۸روز تجربه ی حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، روز ۱۴ دی‌ ماه ۱۴۰۱ با قرار وثیقه ی سنگین یک میلیارد تومانی آزاد شد.

او ۱۸ آبان‌ ماه ۱۴۰۱ در حرکتی نمادین در راستای حوادث سیاسی آن سال، تصویر بدون حجابی از خود در اینستاگرامش منتشر کرد که همین اقدام او زمینه بازداشت‌اش را فراهم کرد.

تصمیم او برای انتشار تصویر بدون حجاب، انعکاس گسترده‌ای داشت و روزنامه بریتانیایی «گاردین» با انتشار گزارشی تحت عنوان «بازیگر سرشناس ایرانی در حرکتی اعتراضی، حجاب اجباری را از سر برداشت»، این خبر را همراه با گزارشی درباره ی حوادث سیاسی سال ۱۴۰۱ ایران منتشر کرد.

بیماری ترانه علیدوستی

روز ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱ خبر بازداشت‌ ترانه علیدوستی از سوی مینا اکبری، مستندساز منتشر شد و بعد از آن، خبرگزاری «میزان» رسانه رسمی قوه‌قضائیه بازداشت او را تایید کرد و نوشت: «در پی برخی اظهارنظر‌های بدون استناد در مورد وقایع اخیر، همچنین انتشار مطالب تحریک‌آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی قبلی، از سوی برخی چهره‌ها و تعدادی از سلبریتی‌ها در هفته‌های گذشته، برخی از این افراد جهت پاسخگویی به مقام قضایی به دادستانی تهران احضار و برخی نیز با دستور قضایی بازداشت شده‌اند. در همین راستا، ترانه علیدوستی که در مورد برخی ادعا‌های مطرح‌شده‌اش مستند و سندی ارائه نکرد، ساعتی پیش به دستور مقام قضایی بازداشت شد.»

بعد از بازداشت ترانه علیدوستی، خبر از دسترس خارج شدن صفحه اینستاگرام وی منتشر شد. روزنامه ایران، رسانه ی دولت، در این زمینه نوشت: «به‌نظر می‌رسد غیرفعال شدن صفحه ترانه علیدوستی، توسط اینستاگرام انجام شده است.» روزنامه ایران دراین‌باره نوشت، «اینستاگرام این کار را کرد تا دایرکت‌ها و ارتباطات ترانه علیدوستی مشخص نشود!»

بازداشت ترانه علیدوستی با واکنش گسترده‌ای در جهان همراه بود. تعدادی از سینماگران ایرانی در روزهای بعد مقابل اوین تجمع کردند و صدها هنرمند در جهان نیز خواستار آزادی او شدند.

روز ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ نادره حکیم الهی، مادر ترانه علیدوستی خبر آزادی دخترش را اعلام کرد و زهرا مینویی، وکیل ترانه علیدوستی نیز ضمن تایید خبر آزادی موقت او گفت: «برای آزادی ترانه، یک‌میلیارد تومان قرار وثیقه تعیین شده است.»

هنگام آزادی این بازیگر جمعی از همکاران او برای استقبال به مقابل زندان اوین رفتند. حمید علیدوستی، پدر ترانه علیدوستی و بازیکن سابق تیم ملی کشورمان نیز در مراسم استقبال از دخترش حضور داشت.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.