مشخصات کامل ویژن پرو اعلام شد؛ هدست پیشرفته اپل

apple vision pro man indoor 647e3879896c1bcf59b7ddd4

اپل در وب‌سایت خود تأیید کرد که سیستم-روی-چیپ M2 در هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو با پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای به همراه ۱۶ گیگابایت رم مجتمع دردسترس قرار خواهد گرفت.

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، ویژن پرو به تراشه‌ی کاملاً جدید R1 نیز مجهز است که داده‌های ارسالی از ۱۲ دوربین، پنج سنسور و ۶ میکروفون را پردازش می‌کند تا اطمینان حاصل شود که محتوا به‌درستی در برابر چشمان کاربر قرار می‌گیرد.

Vision Pro با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی دردسترس خواهد بود. نمایشگرهای دوگانه‌ی ویژن پرو از نوع میکرو OLED هستند و ۹۲ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش و بیش از ۲۳ میلیون پیکسل نمایش می‌دهند. نرخ نوسازی نمایشگرهای داخلی در حالت‌های مختلف ۹۰ هرتز، ۹۶ هرتز یا ۱۰۰ هرتز است.

هدست پیشرفته‌ی اپل به دو دوربین اصلی، ۶ دوربین ردیابی محیط پیرامون، چهار دوربین ردیابی چشم، یک دوربین TrueDepth، یک اسکنر LiDAR، چهار واحد اندازه‌گیری اینرسی، یک حسگر فلیکر (سوسو زدن نور) و همچنین حسگر نور محیطی مجهز است. در این دستگاه همچنین یک آرایه‌ی ۶ میکروفونی با شکل‌دهی پرتو به صورت جهت‌دار وجود دارد که بی‌تردید قیمت هدست واقعیت مجازی را تحت تأثیر قرار داده است.

هدست واقعیت مجازی اپل بسته به پیکربندی Light Seal و هدبند، ۶۰۰ تا ۶۵۰ گرم وزن دارد و وزن باتری خارجی به ۳۵۳ گرم می‌رسد. ویژن پرو با دست، چشم یا صدای کاربر کنترل می‌شود و گزینه‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. سیستم Optic ID که وظیفه‌ی احراز هویت کاربر را بر عهده دارد، مبتنی‌بر اسکن عنبیه‌ی چشم است.

جدیدترین دستاورد مهندسان اپل، از قابلیت AirPlay تا وضوح ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد تصویر ویژن پرو را روی هر دستگاه مجهز به AirPlay از جمله گوشی آیفون، تبلت آیپد، لپ تاپ مک بوک، اکثر مدل‌های Apple TV و تلویزیون‌ مجهز به AirPlay منعکس کند.

بیشتر بخوانید

ویژن پرو در مجموع دو ساعت عمر باتری دارد و تا ۲٫۵ ساعت ویدیو پخش می‌کند. از دیگر مشخصات و ویژگی‌های آن می‌توان به وای‌فای ۶، بلوتوث ۵٫۳ و پشتیبانی از HDR10، صدای فراگیر (Spatial Audio) و ردیابی پویای سَرِ کاربر اشاره کرد.

ویژن پرو روز جمعه ۲ فوریه (۱۳ بهمن) در ایالات متحده عرضه می‌شود و پیش‌فروش آن از ساعت ۱۶:۳۰ امروز به وقت ایران شروع شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.