مشخصات کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4060 Ti، تقویت کلاک تا ۲۵۸۰ مگاهرتز

مشخصات مدل‌های سفارشی کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4060 Ti در پایگاه‌های داده آنلاین ظاهر شده‌اند و مهم‌ترین ویژگی آنها سرعت کلاک خاص آنهاست، که حالا سرعت کلاک یکی از این مدل‌ها را می‌دانیم.

مدل‌ سفارشی انویدیا GeForce RTX 4060 Ti با کلاک تا حداکثر ۲۵۸۰ مگاهرتز

این کلاک اسپید توسط T4C Fantasy، که مشخصات کارت گرافیک Colorful iGame GeForce RTX 4060 Ti Ultra W OC را به اشتراک گذاشته، منتشر شده است. این مدل دارای طراحی سفارشی است که شامل PCB غیر مرجع و سیستم خنک کننده است و توانایی اورکلاک کارخانه تا ۲۵۸۰ مگاهرتز دارد که معادل افزایش ۴۵ مگاهرتز نسبت به سرعت کلاک مرجع است. به نظر می‌رسد که اورکلاک‌ها به اندازه‌ای که در نسخه‌های RTX 4070 دیده‌ایم بزرگ نخواهند بود، اما باز هم می‌تواند عملکرد پردازنده گرافیکی در بازی‌ها را بهبود ببخشد.

مشخصات GeForce RTX 4060 Ti

به غیر از آن، T4C Fantasy همچنین گزارش می‌دهد که کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4060 Ti همچنان تنها با ۸ گیگابایت GDDR6 VRAM عرضه خواهد شد. هر چند که ممکن است این رقم در نهایت تغییر کند، اما با توجه به اینکه RTX در حالی ۳۰۶۰ Ti با ۸ گیگابایت عرضه می‌شد که مدل ۳۰۶۰ دارای ۱۲ گیگابایت GDDR6 VRAM، این احتمال آنچنان بعید نیست.

هر دو کارت نسل آخر سری ۳۰۶۰ به ترتیب دارای رابط باس ۱۹۲ و ۲۵۶ بیتی بودند. اما وجود یک راه حل ۱۲۸ بیتی در سری RTX 4060 نشان می‌دهد که آنها قطعاً گیمرهای ۱۰۸۰p را هدف قرار خواهند داد و حافظه پنهان اضافی ممکن است نوعی از بازی های سطح پایه ۱۴۴۰p را در نوع Ti جبران کند.

مشخصات GeForce RTX 4060 Ti

از آنجایی که بسیاری هنوز کنجکاو هستند، RTX 4060 Ti هشت گیگابایت است، این می‌تواند در آینده تغییر کند، اما در حال حاضر ۸ گیگابایت باقی مانده است.

— T4C Fantasy (@T4CFantasy) April 16, 2023

نگاهی به مشخصات شایع شده برای انویدیا GeForce RTX 4060 Ti

انتظار می‌رود که کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti از هسته گرافیکی AD106-350-A1 استفاده کند، نسخه‌ای از تراشه گرافیکی کامل AD106، و بر اساس شایعات، باید ۳۴ SMs یا ۴۳۵۲ هسته CUDA، یک حافظه ۸ گیگابایتی GDDR6 داشته باشد. با سرعت ۱۸ گیگابیت بر ثانیه در یک رابط باس ۱۲۸ بیتی کار می‌کند و پهنای باند ۲۸۸ گیگابایت بر ثانیه را برای کارت فراهم می‌کند. همچنین ۳۲ مگابایت حافظه نهان L2 روی پردازنده گرافیکی وجود دارد که ۸ برابر بیشتر از GeForce RTX 3060 Ti است.

مشخصات GeForce RTX 4060 Ti

با در نظر گرفتن فرکانس کلاک شایع شده به عنوان مرجع، کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4060 Ti باید حدود ۲۲ ترافلاپ عملکرد محاسباتی با مدل‌های AIB ارائه دهد که تقویت کردن آن می‌تواند این عدد را به نزدیک ۲۴ ترافلاپ برساند.

مقایسه‌ای بین توان محاسباتی سخت افزارهای مختلف:

مشخصات GeForce RTX 4060 Ti

با توجه به اعداد و ارقام بالا، به نظر می‌رسد که کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4060 Ti از نظر عملکرد مشابه GeForce RTX 3070 Ti خواهد بود. ۳۰۷۰ Ti با قیمت ۵۹۹ دلار روانه بازار شد، بنابراین ۴۰۶۰ Ti نیز باید حداقل نزدیک به ۴۰۰ دلار قیمت داشته باشد تا جانشینی شایسته برای ۳۰۶۰ Ti شود. در نهایت تمام این اطلاعات ممکن است در آخرین مراحل تغییر کند و باید منتظر بیانیه‌های رسمی از سوی انویدیا بود.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.