مشخصات پردازنده اگزینوس ۲۵۰۰ به صورت آنلاین منتشر شد

پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ گلکسی S24 پلاس همه را غافلگیر کرده و با رقیب برتر خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ روبرو می‌شود. این موفقیت باعث شد تا برخی امیدوار باشند که مشخصات نسل بعدی اگزینوس ۲۵۰۰ که به سری گلکسی S25 قدرت می‌دهد، بازی را به کل تغییر دهد.

مشخصات پردازنده اگزینوس ۲۵۰۰

با این حال، افشای اخیر توسط OreXDA در X/Twitter ، تصویر متفاوتی را به نمایش می‌گذارد. در حالی که هسته اصلی اگزینوس ۲۵۰۰ ممکن است کمی سریعتر از ۲۴۰۰ باشد، به نظر می‌رسد هسته‌های دیگر عملکرد یک گام به عقب بر می‌دارند. این نشان می‌دهد که سامسونگ ممکن است روی کارایی و عمر باتری بیش از انرژی خام برای S25 تمرکز کند.

مشخصات پردازنده اگزینوس 2500 به صورت آنلاین منتشر شد

به طور خاص، هسته برتر Cortex-X5 اگزینوس ۲۵۰۰ با سرعتی بین ۳.۲ تا ۳.۳ گیگاهرتز کار می.کند. علاوه بر این، سرعت سه هسته Cortex-A730 آن احتمالا بین ۲.۵ گیگاهرتز و ۲.۳ گیگاهرتز است. این سرعت.ها به طور قابل‌توجهی کمتر از هسته های Cortex-A720 موجود در اگزینوس ۲۴۰۰ است.

افشای اطلاعات قبلی حاکی از آن بود که این چیپست دارای یک پیکربندی منحصربه‌فرد CPU 1+3+2+4 خواهد بود. این بدان معناست که دو هسته باقی مانده Cortex-A730 حتی از سه هسته اول سرعت کمتری خواهند داشت. عملکرد چهار هسته Cortex-A530 نیز در این مرحله یک راز باقی مانده است.

این حرکت ممکن است غافلگیرکننده به نظر برسد، اما در عین حال می‌تواند استراتژیک باشد. اگزینوس ۲۵۰۰ براساس فرآیند جدید ۳GAP سامسونگ ساخته شده است که انتظار می رود از فناوری ۳ نانومتری FinFET رقبا کارآمدتر باشد. این مورد می تواند عمر باتری و عملکرد خنک تر S25 را بیشتر کند؛ حتی اگر در معیارها غالب نباشد.

البته، این اطلاعات قطعی نیستند و مشخصات نهایی ممکن است تغییر کند. اما اگر درست باشند، نشان می‌دهد که سامسونگ تجربه کاربری را به دنبال بالاترین اعداد روی کاغذ در اولویت قرار داده است. این امر می‌تواند با تمرکز بر آنچه واقعا برای کاربران گوشی های هوشمند مهم است، یک رویکرد متحول‌کننده باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.