مسئول طراحی PS6 سونی مشخص شد؛ محصولی جدید در راه است

در دو هفته گذشته شایعاتی مبنی بر اینکه مارک سرنی، طراح PS5، مسئولیت طراحی کنسول PS6 سونی را نیز بر عهده خواهد داشت، منتشر شد. اکثر این گزارش‌ها براساس پتنت اخیر سرنی است که تکنیکی را برای تسریع ردیابی پرتو در PS5 توضیح می‌دهد. بااین‌حال، بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که این قابلیت احتمالاً در نسل بعدی کنسول بازی سونی ارائه خواهد شد.

شایعه مربوط‌ به طراحی کنسول PS6 پیش‌بینی آگاهانه‌ای به‌نظر می‌رسد. کاربران توییتر نیز گزارش‌هایی مبنی بر صحت این ادعا که سرنی مسئول طراحی PS6 است، منتشر کرده‌اند. بر‌اساس گزارش‌ یکی از کاربران، سرنی مشغول کار روی نام تجاری PS6 است. کاربر دیگری نیز با استناد به منبعی موثق این ادعا را تایید می‌کند. با‌این‌حال، همچنان نمی‌توانیم درمورد این اطلاعات مطمئن باشیم.

مسئول طراحی PS6

ظاهراً پتنت جدید سرنی براساس فناوری PS5 ساخته نشده‌است. درواقع، این پتنت دارای یک واحد RT (واحد ردیابی پرتو) مانند اینتل یا انویدیا است که PS5 و AMD مشابه آن را را روی هیچ سخت‌افزار منتشر شده‌ای ندارند. گویا این قابلیت برای نسل بعدی کنسول سونی در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه سرنی طراح اصلی سیستم PS4، پلی استیشن Vita و PS5 بود، تعجب‌آور نیست که مسئولیت ساخت PS6 را نیز برعهده خواهد داشت. براساس گزارش‌ها، تاریخ انتشار PS6 بعد از سال ۲۰۲۷ خواهد بود. از طرفی دیگر، برخی شایعات نشان می‌دهند که بازی محبوب Last Of Us 3 برای این کنسول دردسترس قرار خواهد گرفت.

سونی PS5 پرو یا اسلیم؟

بر‌اساس آنچه سونی می‌گوید، PS5 Pro ممکن است در آوریل ۲۰۲۳ عرضه شود. احتمالا این دستگاه مجهز به تراشه قدرتمندتر و سیستم خنک‌کننده جدیدتر خواهد بود. برخلاف گزارش‌های قبلی، یه نظر می‌رسد که نسخه جدید کنسول سونی به‌جای «Slim»، «Pro» را در نام خود خواهد داشت. سیستم خنک‌کننده مایع پلی استیشن ۵ پرو نقطه عطف فروش این محصول خواهد بود. به‌طور معمول، این ویژگی در کامپیوترهای گیمینگ قابل مشاهده است. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که سیستم جدید ممکن است مجهز به پردازنده AMD ارتقایافته باشد. سیستم خنک‌کننده مایع حتی می‌تواند منجر به تغییراتی اساسی در طراحی شود.

باتوجه به سابقه سونی در رابطه با پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو، این شرکت باید دقت زیادی در نسخه‌ پرو پلی‌استیشن ۵ به‌خرج دهد تا از بروز هرگونه اشتباه جلوگیری کند. سونی امیدوار است برای سال‌ها شاهد حضور همزمان پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۵ پرو در بازار باشد.

PS5 نسل‌های مختلفی دارد

با این حال، تام هندرسون معتقد است که همه گزارش‌های مربوط به پلی‌استیشن ۵ پرو یا اسلیم واقعیت ندارند. او ادعا می کند که جدیدترین مدل PS5 تنها با عنوان نسل دوم PS5 روانه بازار خواهد شد. او همچنین اضافه کرد که PS5 نسل اول در پایان سال جاری بازنشسته خواهد شد و تولید مدل جدید از آوریل شروع شده و در سپتامبر به مرحله فروش می‌رسد.

هندرسون می‌گوید که سونی قصد دارد مدل‌های PS5 کمتری تولید کند تا هزینه‌های تولید را کاهش دهد. در گذشته، استفاده از پسوند پرو تصمیم تجاری عاقلانه‌ای محسوب می‌شد؛ اما باتوجه به سیستم فعلی و کمبود قطعات، چنین اقدامی دیگر منطقی نیست.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.