مرکز نوآوری هوش مصنوعی میزبان نخبگان

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قرار است بخش‌های خصوصی گروه‌های نخبگانی و شرکت‌های نوآور در مرکز نوآوری هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات فعالیت داشته باشند.

سید محمد رضوی زاده در گفت‌وگو با مهر در خصوص ایجاد مرکز نوآوری و برنامه پژوهشگاه ارتباطات برای حمایت از نخبگانICT کشور گفت: به منظور حمایت از نخبگان ارتباطات و فناوری اطلاعات با تمرکز بر حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنیم. مرکز نوآوری هوش مصنوعی از گذشته در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشت و در حال حاضر در حال توسعه این مرکز نوآوری هستیم.

وی افزود: انشاالله با توجه به نقشی که هوش مصنوعی در همه‌ی شبکه‌های مخابراتی پیدا کرده و همچنین با توجه به اینکه وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی در برنامه هفتم توسعه متولی سند ملی هوش مصنوعی هستند، بتوانیم در مرکز نوآوری هم به زیست بوم این حوزه کنیم هم به تکالیف وزارت ارتباطات در این حوزه کمک کنیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نحوه حمایت از نخبگان ICT در پژوهشگاه افزود: در حال حاضر مرکز نوآوری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالیت محدود وجود دارد که تمرکز آن بر روی هوش مصنوعی است اما قرار است بخش‌های خصوصی گروه‌های نخبگانی و شرکت‌های نوآور در این مرکز فعالیت داشته باشند و کمک کنند.

رضوی زاده به توسعه مرکز نوآوری ارتباطات و فناوری اطلاعات که به نام مرکز نوآوری هوش مصنوعی شناخته می‌شود اشاره و عنوان کرد: این مرکز قرار است با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدی توسعه یابد تا بتوانیم حمایت‌های بیشتری را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تکلیفی که بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده، تمرکز و بیشتر انرژی پژوهشگاه بر هوش مصنوعی است و از طرفی حوزه‌های نوین فناوری مثل هوش مصنوعی و کوانتوم وزارتخانه نیز بر عهده پژوهشگاه است.

رضوی زاده با اشاره به پروژه‌های فعال پژوهشگاه در خصوص هوش مصنوعی گفت: از جمله این پروژه‌ها، آزمایشگاه هوش مصنوعی است که محصولات تولید شده در بخش خصوصی را می‌توانیم ارزیابی می‌کنیم. همچنین با همکاری سازمان ملی استاندارد در حال تدوین استانداردهای حوزه هوش مصنوعی هستیم و به منظور بررسی سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با همکاری با سازمان فضایی، دانشگاه‌ها و وزارت جهاد کشاورزی پروژه محصولات زیرکشت کشاورزی دنبال می‌شود تا بتوانیم سطح زیرکشت برخی محصولات کشاورزی در کشور را به دست بیاوریم.

وی گفت: همچنین در تعامل با مرکز ملی فضای مجازی در موضوع تدوین سند هوش مصنوعی فعالیت داریم تا شاهد توسعه هوش مصنوعی در کشور باشیم.

نوشته مرکز نوآوری هوش مصنوعی میزبان نخبگان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.