مرسدس بنزهای سری EQ – شکوه خودروهای برقی آلمانی

مرسدس شروع به معرفی خط خودروهای الکتریکی EQ خود با سدان EQS کرده که.

این خط تولید با رونمایی از سدان کوچکتر EQE و کراس اوور کوچک EQB دنبال شده. هر سه پلتفرم مشترک دارند و مرسدس بنز می‌گوید مدل‌های بیشتری در راه هستند.

در یک نگاه
سدان‌ها گران هستند، اما لوکس هستند.
کراس اوور یک کپی نزدیک از GLB محبوب است.
شتاب سریع و رانندگی نرم در هر سه مدل.
برآوردهای طی مسیر با یک بار شارژ عموماً بدبینانه هستند.

مرسدس بنز EQS

مرسدس بنز EQS شیک‌نریم و گرانترین سری EQ است، مرسدس بنز EQS به عنوان یک مدل ۲۰۲۲ معرفی شد. این خودرو اساساً از نظر اندازه و چیدمان یک سدان کلاس S است، اما از شاسی و طراحی جدید مرسدس بنز با باتری-الکتریکی بهره می‌برد. این خودرو همچنین گران‌ترین مدل EQ با قیمت اولیه بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار آمریکا است.

چهار نسخه از EQS 2023 وجود دارد: ۴۵۰+، ۴۵۰+ ۴Matic، ۵۸۰ ۴Matic و AMG EQS. 450+ دیفرانسیل عقب است،

مدل های ۴Matic چهار چرخ محرک هستند و نوع AMG نوع اسپرت تیونینگ شده گروه است.

نسخه های ۴Matic موتور دیگری را برای پیشرانه AWD به محور جلو اضافه می کنند.

مدل استاندارد مرسدس بنز EQS 329 اسب بخار (۲۴۵ کیلووات) و ۵۶۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با افزودن AWD به ۳۵۵ اسب بخار (۲۶۵ کیلووات) و ۵۹۰ ۸۰۰ نیوتن متر می‌رسد و قدرتمندتر ۵۸۰ ۴Matic دارای موتورهای قدرتمندتاست.

AMG EQS با قدرت ۶۴۹ اسب بخار (۴۸۴ کیلووات) و ۷۰۰ پوند فوت (۹۴۹ نیوتن متر) این موتورها را حتی بیشتر تقویت می کند. AMG همچنین دارای حالت “مسابقه” است که به طور موقت قدرت را به ۷۵۱ اسب بخار و  ۱۰۱۹.۶ نیوتن متر می‌رساند.

صرف نظر از مدل انتخابی، بسته باتری همان ۱۰۸ کیلووات ساعت باقی می ماند. این بدان معناست که به لطف این تغییرات موتور، محدوده جرکتی در هر مدل متفاوت است. مدل استاندارد حدود۵۶۳ کیلومتر برد دارد، مدل های ۴Matic دارای برد ۵۴۷ کیلومتر هستند EPA و AMG EQS 277 446 کیلومتر برد دارند.

اما این تخمین‌ها بسیار محافظه‌کارانه هستند. مثلا مدل مرسدس-AMG EQS  پس از ۴۷۹.۵ کیلومتر برد معمول ۹ درصد باتری هنوز داشت.

مرسدس بنز EQS علیرغم اینکه یک سدان بزرگ و سنگین است، چابک است و به لطف شتاب بسیار سریع خود (حدود چهار ثانیه تا ۱۰۰ کیلومتر)  و مرکز ثقل پایین، کیفیت رانندگی جذاب به دست می‌دهد و مانور پذیری‌اش نیز خوب است.

مانند کلاس S که این خودرو بیشتر از آن الهام گرفته ، EQS دارای فضای داخلی جادار تمام لوکسی است که از مرسدس بنز انتظار می رود. فضای صندوق عقب بسیار بزرگ است و اکثر ابزارها، کمک‌های راننده یا فناوریهای ایمنیدر این خودرو گنجانده شده است.

فناوری‌هایی مانند پیشگیری برخورد از جلو، دوربین‌های دید فراگیر، هشدارهای ترافیک متقابل نقطه کور و عقب، پارک نیمه خودکار و موارد دیگر در آن وجود دارد. گزینه‌های اضافه شده ماساژ صندلی‌های جلو، آب‌وهوای چهار منطقه‌ای، نمایشگر هدآپ و غیره هم آپشن‌های دیگر آن هستند. حتی یک پد شارژ گوشی هوشمند برای صندلی عقب نیز پیشبینی شده.

کراس اوور EQB  عمدتا بر اساس شاسی بلند کمپکت مرسدس بنز GLB است، این خودرو هم از پلتفرم EV EQS برای رانندگی تمام الکتریکی استفاده می کند.

EQB بیشتر مقرون به صرفه است، قیمت آن از حدود ۵۵۰۰۰ دلار شروع می شود و برد برآورد شده  آن ۳۹۱ کیلومتر است. باتری آن کمی کوچکتر و ۷۰.۵ کیلووات ساعت است که به کاهش قیمت کمک می کند. اما EQB به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک از طریق پیشرانه دو موتوره عرضه می شود.

صندلی های پنج سرنشین استاندارد در EQB جدید است. فضای بار آن ۶۲ فوت مکعب (۱۷۵۵.۶ لیتر) است. این برای یک کراس اوور با این اندازه قابل توجه است.

دو نسخه از مرسدس بنز EQB وجود دارد: ۳۰۰ ۴Matic و ۳۵۰ ۴Matic. اولی ۲۲۵ اسب بخار (۱۶۸ کیلووات) قدرت دارد در حالی که دومی ۲۸۸ اسب بخار (۲۱۵ کیلووات) نیرو دارد.

اما جدیدترین رونمایی در سری خودروی الکتریکی بنز EQE است. برخلاف دو مدل دیگر، EQE معادلی در خط تولید مرسدس بنز ندارد، اما در عوض یک نسخه کوچکتر از EQS است. با قیمتی حدود ۸۵۰۰۰ دلار، EQE دارای یک باتری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی با برد تخمینی حدود ۶۴۴ کیلومتر است.

EQE در مدل‌های ۳۵۰ و ۵۰۰ عرضه می‌شود. EQE یک سدان مبتنی بر دیفرانسیل عقب است، اما به دلیل اندازه و وزن کوچکتر، احساس چابکی بیشتری دارد. EQE 350 استاندارد ۲۸۸ اسب بخار (۲۱۵ کیلووات) تولید می‌کند در حالی که EQE 500 4Matic موتور دیگری را به اکسل جلو اضافه می کند که مجموعاً ۴۰۲ اسب بخار (۳۰۰ کیلووات) نیرو دراد.

حداکثر سرعت آن ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است که به طور قابل توجهی بالاتر از مدل استاندارد EQE 350 است.

EQE  می‌تواند مدل مورد علاقه برای رانندگی اسپرت‌تر باشد.

جمع‌بندی

به طور خلاصه، خط جدید مرسدس بنز EQ شروعی عالی  است. احتمالاً لیست بلندبالایی از خودروهای این سری به زودی اضافه خواهد شدو هر یک از این وسایل نقلیه از نظر تجهیزات، جذابیت جاده‌ای و تحویل نیرو در بالاترین سطح قرار دارند.

صفحات محصول: مرسدس بنز EQS ، مرسدس بنز EQB ، مرسدس بنز EQE

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.