مراکز اسقاط خودرو ملزم به پرداخت ارزش لاشه خودرو فرسوده به مالکان هستند [+نحوه شکایت]

درحال‌حاضر شرط شرکت در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده از سوی مراکز اسقاط خودرو، پرداخت ارزش لاشه خودرو فرسوده به مالکان این نوع خودروها است.

طی سال جاری در طرح یکپارچه فروش خودرو که اجرایی شد به دارندگان خودرو فرسوده نیز سهمیه ویژه‌ای اختصاص داده شد تا با اولویت‌بندی و مسدودی ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، نسبت به ثبت‌نام مبادرت ورزند. این امر با حواشی مربوط به عدم ارائه گواهی اسقاط تا پرداخت نکردن هزینه خودرو فرسوده به مالک همراه شد؛ به گونه‌ای که حالا برخی متقاضیان اعلام داشته‌اند که خودروی خود را به‌صورت رایگان در اختیار مراکز اسقاط گذاشته‌اند و بعد از تحویل خودروی خود, ۶ ماه تا یکسال دستیابی به خودروی نو برای آن‌ها به‌طول می‌انجامد.

از طرفی ایران خودرو طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که در صورت درخواست هزینه اسقاط از سوی متقاضیان، این افراد از طرح جایگزینی حذف خواهند شد، بااین‌حال مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده درباره الزام به پرداخت ارزش لاشه خودرو فرسوده به مالکان از طرف مراکز اسقاط خودرو بیان داشت: «مراکز اسقاط باید به ازای دریافت خودرو فرسوده به مالکان هزینه پرداخت کنند در غیر اینصورت این مراکز دیگر مجاز به شرکت در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده نخواهند بود.»

بیشتر بخوانید: عدم تخصیص ارز دولتی برای واردات خودرو دست دوم ؛ مردم با دلارهای خودشان اقدام کنند!

پرداخت ارزش لاشه خودرو فرسوده به مالکان از سوی مراکز اسقاط خودرو الزامی است

«محمد حیدری پاشاکی»، مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده ضمن اشاره به الزام مراکز اسقاط به پرداخت ارزش لاشه خودرو فرسوده به مالکان پس از اسقاط خودرو متقاضیان، اظهار داشت: «در صورتی که مرکز اسقاط از پرداخت وجه لاشه خودرو به مالک خودرو فرسوده خودداری کند تخلف است و مالکان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ طرح شکایت کنند.»

پرداخت ارزش لاشه خودرو فرسوده به مالکان

پرداخت ارزش لاشه خودرو فرسوده به مالکان

وی همچنین اضافه کرد: «متقاضیانی که در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده شرکت کرده و در قرعه‌کشی شرکت‌های خودروساز برنده شده‌اند پس از ثبت‌نام در سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده به نشانی nnhk.ir و انتخاب مرکز اسقاط مورد نظرشان به همراه خودرو و مدارک مربوطه به مرکز اسقاط منتخب برای تحویل و اسقاط خودرو خود مراجعه کنند.»

حیدری پاشاکی در پایان خاطرنشان کرد: «ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده در صورت بروز این تخلف، ضمن برخورد با مراکز اسقاط متخلف، آن‌ها را از طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده حذف می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

پرداخت ارزش لاشه خودرو فرسوده به مالکان از سوی مراکز اسقاط خودرو الزامی است. تجربه شما در این مورد چیست؟ آیا مبلغ مورد بحث را دریافت کرده‌اید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.