مراسم GTC و گرافیک بلک‌ول؛ انویدیا اواخر اسفند قدرتش را به رخ AMD می‌کشد

2021 4 jensen huang nvidia ceo presenting conference black 638bb41ce60c0026b825057f

انویدیا هرسال رویداد GTC را برگزار می‌کند و در مراسم سال ۲۰۲۴، جن‌سون هوانگ، مدیرعامل این شرکت با کت چرمی معروفش در سخنرانی مطبوعاتی حاضر می‌شود. انویدیا در وب‌سایت خود رسماً زمان برگزاری این رویداد را اعلام کرد. به‌گفته‌ی این شرکت، رویداد GTC 2024 از ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۲ فروردین سال ۱۴۰۳ در شهر سن‌خوزه‌ی آمریکا برگزار خواهد شد.

در رویداد پیش رو، غول آمریکایی بازار کارت گرافیک فناوری‌های گرافیکی جدیدش را رونمایی می‌کند. امسال، نگاه همه روی معماری گرافیکی بلک‌وِل انویدیا است. این معماری در گرافیک‌های پرقدرت کلاس دیتاسنتر و دسکتاپ استفاده می‌شود.

در رویداد GTC سال گذشته، انویدیا پردازنده‌ی گرافیکی L4 و H100 NVL را رونمایی کرد که در پردازش‌های هوش مصنوعی قدرت زیادی دارند. در‌کنار این دو پردازنده‌ی گرافیکی، انویدیا نرم‌افزار cuLitho و پلتفرم Isaac Sim و مجموعه‌ای از خدمات ابری را برای مدل‌های مولد هوش مصنوعی معرفی کرد.

ناگفته نماند که انتظار می‌رود انویدیا به‌روزرسانی میان‌نسلی برای معماری پردازنده‌های گرافیکی خود معرفی کند. قیمت کارت گرافیک انویدیا در نسل جدید برای گیمرها سرسام‌آور خواهد بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.