مراسم اختتامیه الکامپ ۲۶ و نکات مهم نمایشگاه امسال + آلبوم تصاویر

همان طور که در جریان هستید پس از ۴ سال وقفه طولانی، در هفته‌ای که گذشت شاهد برگزاری نمایشگاه تخصصی حوزه الکترونیک و کامپیوتر بودیم که امیدی به برپایی دوباره آن نبود. البته با همت سازمان نصر و نظام صنفی رایانه‌ای کشور، این رویداد سالانه بار دیگر شکل گرفت و میزبان شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و مهمانان خارجی از ۱۰ کشور مختلف بود که محصولات، خدمات و دستاوردهای خود را به معرض نمایش گذاشتند. تیم خبری سخت افزار مگ در تمامی روزهای برگزاری نمایشگاه در محل حاضر بود و از رویدادهای متنوع و غرفه‌های شرکت کنندگان گزارش تهیه کرد. شما می‌توانید علاوه بر خلاصه مراسم اختتامیه الکامپ ۲۶ و نکات مهم نمایشگاه امسال به همراه آلبوم تصاویر، مختصری از جریانات روزهای مختلف نمایشگاه را نیز در ادامه از لینک‌های زیر بخوانید:

امروز پنجشنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۲ در آخرین روز برپایی نمایشگاه الکامپ امسال، نسخه پیش‌نویس اصلاحیه مصوبه ۲۴۷ ارائه شده توسط سازمان فناوری اطلاعات کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. در این گردهمایی، تمامی مدیران عامل و کارشناسان حاضر با ارائه نظرات تخصصی خود موجب پربار شدن پیش‌نویس فوق بودند.

پنل و مراسم اختتامیه الکامپ ۲۶

پیش از برگزاری مراسم اختتامیه الکامپ ۲۶، شاهد روی استیج رفتن پنل بسیار مهمی با موضوع «بررسی فرآیندهای قانون‌گذاری و بررسی لایحه هفتم در حوزه ICT» و حضور مسئولین عالی رتبه کشور بودیم. در این پنل که روی استیج سالن ۴۴ برگزار شد، مهمانان زیر حضور داشتند و به ارائه توضیحاتی از وضعیت فعلی، نحوه قانون‌گذاری‌ها و همچنین برنامه‌های آتی پرداختند.

  • سهیل یحیی‌زاده، رییس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات فراکسیون راهبردی مجلس
  • حسین رفسنجانی، مدیرکل تدوین قوانین مجلس شورای اسلامی
  • سعید شکری، رییس تحول دیجیتال پژوهشگاه وزارت نفت و مشاور ستاد انرژی معاونت علمی
  • حسین اسلامی، رییس هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران
  • سیدمهدی حاتمیان، مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات
بررسی فرآیندهای قانون‌گذاری و بررسی لایحه هفتم در حوزه ICT

پس از اتمام پنل، مصاحبه و سایر رویدادهای امروز، مراسم اختتامیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک در سالن ۴۴ (خلیج فارس) برگزار شد که شرکت کنندگان برای دیدار آخر، گرفتن عکس یادگاری و گپ و گفتی کوتاه دور هم جمع شدند و خداحافظی کردند. در این اختتامیه متولیان برگزاری نمایشگاه از حضور و استقبال مردم قدردانی کرده و ابراز خرسندی داشتند و با ابراز امیدواری از دیدار مجدد در سال‌های آینده مراسم را به پایان رساندند.

برجسته‌ترین نکات الکامپ امسال

درست مانند هر رویداد دیگری، الکامپ امسال نیز نکات مثبت و منفی مختص به خود را داشت که قصد داریم با بررسی بخش‌های مختلف، به دید بهتری از آن‌ها برسیم. تمام مواردی که در ادامه بیان خواهند شد، با تجربه حضور و فعالیت تیم خبری سخت افزار مگ در سراسر فضای این نمایشگاه به دست آمده است و امیدواریم در جهت بهبود و بهینه‌سازی شرایط در آینده از آن‌ها استفاده شود. برجسته‌ترین نکاتی که می‌توان برشمرد، مواردی هستند که به ماهیت و محتواهای ارائه شده می‌پردازند.

نکات مثبت

مهم‌ترین نکته مثبتی که جلب توجه می‌کرد، دعوت از چهره‌های موفق، مدیران ارشد و مسئولین عالی رتبه کشوری و فراهم‌سازی بستری برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات ارزشمند آن‌ها در حوزه دیجیتال بود. این موقعیت مناسب برای دانش‌افزایی از طریق نشست‌ها، پنل‌ها، بازدیدها و گفتگوهای خصوصی امکان‌پذیر شده بود تا در جهت توانمندسازی هرچه بیشتر پتانسیل‌های موجود عمل کند.

به جز این، حضور شرکت‌های داخلی دانش بنیان، نوظهور و استارت‌آپ‌های خلاق در غرفه‌ها برای معرفی بسترهای موجود به جهت جذب سرمایه‌گذار و گسترش فرهنگ استفاده از فناوری‌های روز دنیا در تمام ابعاد زندگی روزمره ما می‌تواند نقطه عطف نمایشگاه امسال باشد. البته لازم به ذکر است از آن جایی که شعار و اساس الکامپ ۲۶، بر مبنای توسعه اقتصاد دیجیتال بود، شاهد حضور گسترده شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز و بانکداری نوین بودیم که برای توسعه آن تلاش کردند.

نکات منفی

از جمله کمبودهایی که در الکامپ امسال به خوبی احساس می‌شد، عدم حضور غرفه‌های تعاملی و کاربرمحور برای جذب بازدیدکنندگان عادی و علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی به خصوص نوجوانان و کودکان بود. شما با حضور در فضای سالن‌ها و گشت و گذار در محوطه می‌توانستید به خوبی ببینید که استقبال جالب توجهی از سوی مردم صورت گرفته و این موضوع به نوبه خود باعث خرسندی است. با این حال متاسفانه بستر مناسبی برای جذب و علاقه‌مند کردن بازدیدکنندگان به مباحث دیجیتالی و فرهنگ‌سازی برای استفاده از تکنولوژی در میان شرکت کنندگان وجود نداشت که به نوعی امتیاز منفی به حساب می‌آید. به جز تنها چند غرفه جذاب مانند تسکو و رایتل که فضای مخصوصی برای بازی در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده بودند، مورد ویژه دیگری دیده نمیشد.

اساسا محتوای ارائه شده در الکامپ امسال بیشتر به مباحث زیرساختی و پایه‌ای حوزه اقتصاد دیجیتال می‌پرداخت و مخصوص مدیران، صاحبان صنایع و کسب و کارهای خصوصی و دولتی فعال تدارک دیده شده بود. از این رو غرفه‌های حاضر، برای مخاطبان آزاد، مردم عادی و صرفا علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی چندان جذاب نبود. علاوه بر این انتظار می‌رفت در نمایشگاهی که با شعار بهبود اقتصاد دیجیتال شروع به کار کرده است، شاهد حضور سخت افزارها، ربات‌ها، گجت‌ها و سایر المان‌های مربوط به تکنولوژی و بهره‌مند از هوش مصنوعی باشیم؛ در حالی که متاسفانه عدم حضور این موارد باعث تعامل ضعیف عموم مردم شد.

مروری بر الکامپ ۲۶ – آلبوم تصاویر

اگر موفق به شرکت یا حضور در الکامپ امسال نشدید، در این بخش مروری داریم به آلبوم تصاویر تهیه شده از سراسر نمایشگاه که با شما به اشتراک می‌گذاریم. اگر جزو افرادی هستید که از سالن‌های مختلف بازدید کردید، برای ما بنویسید که شما کیفیت نمایشگاه امسال را چطور ارزیابی می‌کنید و آیا شرایط را رضایت‌بخش می‌دانید یا خیر؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.