مذاکره با دومین اپراتور اینترنت ماهواره ای برای ورود به ایران

sales-home-network

رئیس رگولاتوری از مذاکره با اپراتور اینترنت ماهواره ای جدیدی برای پذیرش قواعد سرزمینی ایران و شروع فعالیت خبر داد.

امیر محمدزاده لاجوردی تاکید کرد به دنبال فعالیت ۲ یا چند اپراتور اینترنت ماهواره ای در کشور هستند تا یک فضای رقابتی و ضد انحصار به وجود بیاید.

وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ۲۴ آذر ماه با اپراتور خدمات اینترنت ماهواره‌ای یاه کلیک (YahClick) وابسته به هلدینگ یاه ست (YahSAT) به توافق رسیدند و این شرکت، قواعد سرزمینی ایران را پذیرفت.

اکنون، رئیس رگولاتوری از ورود دومین اپراتور اینترنت ماهواره‌ای در کشور خبر داده است اما هنوز نامی از آن برده نشده است. ضمن اینکه، زمان شروع فعالیت اپراتور اول مشخص نیست.

او می‌گوید با اپراتور دوم در حال مذاکره هستیم و هنوز شرایط ایران را نپذیرفته است.

لاجوردی در این زمینه می‌گوید: «در موضوع اینترنت ماهواره‌ای در کشور در حال حاضر امسال اولین اپراتور، حقوق سرزمین جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد و پذیرفت و در حال حاضر در مرحله بررسی و دریافت مدارک برای ارائه پروانه به آن هستیم.»

اپراتور اینترنت ماهواره ای

اپراتور اینترنت ماهواره ای

او درباره زمان ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران هم گفت: «زمان بندی دادن برای این موضوع خیلی سخت است چون خیلی وابسته به اپراتوری است که در حال حاضر در حال گرفتن پروانه است بنابراین زمان خاصی نمی‌توان ارائه داد ولی ما پیگیر این موضوع هستیم که حداقل دو اپراتور بتوانند شرایط ما را بپذیرند و بتوانند به کاربران سرویس بدهند.»

رئیس سازمان تنظیم مقررات این‌طور به مذاکرات با اپراتور دوم سرویس‌دهنده مخابرات اشاره کرد: « ما همیشه مخالف انحصار هستیم و در حال حاضر یک اپراتور شرایط ما را پذیرفته است ولی اپراتور دوم هنوز نپذیرفته است. فضا باز است که اپراتورهای دیگر بیایند و فضا رقابتی شود.»

وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری در مصاحبه‌های گذشته خود بارها تاکید کردند از اینترنت ماهواره‌ای برای تقویت زیرساخت ارتباطی کشور و دسترسی به اینترنت سریع در مناطق صعب‌العبور و دور از شهرها استقبال می‌کنند؛ اما با این شرط که اپراتورها باید قواعد سرزمینی و مقررات جمهوری اسلامی را بپذیرند.

در حال حاضر، شرکت یاه کلیک در حال طی کردن فرآیند ارائه مدارک و دریافت مجوز شروع خدمات‌دهی در کشور است.

گفتنی است شرکت استارلینک قواعد سرزمینی ایران را نپذیرفته و اتحادیه مخابرات این شرکت را از ارائه اینترنت ماهواره‌ای در داخل کشور منع کرده است اما تجهیزات استارلینک در ایران به فروش رفته و کاربران می‌توانند به آن وصل شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.