مدیر کلیدی ایکس باکس از مایکروسافت جدا شد

کریم چودری، از مدیران ایکس باکس، پس‌ از ۲۶ سال حضور در مایکروسافت این شرکت را ترک می‌کند. بر اساس اعلام ویندوز سنترال، چودری از امروز در مایکروسافت فعالیتی ندارد و جدایی او برخی از فعالیت‌های ایکس باکس را به‌هم ریخته است.

خروج چودری ۶ ماه پس‌ از تغییر بزرگ در رهبری ایکس باکس و در بحبوحه‌ی تغییرات مداوم در استراتژی واحد بازی مایکروسافت انجام می‌شود.

چودری طی ماه‌های اخیر روی برنامه‌های هوش مصنوعی ایکس باکس تمرکز کرده بود که ازجمله می‌توان به چت‌بات Xbox AI اشاره کرد. او همچنین در توسعه‌ی قابلیت اجرای بازی‌های نسل‌های قبلی ایکس باکس روی نسل‌های جدیدتر نقش کلیدی داشت و در سال ۲۰۱۹ با راه‌اندازی xCloud، زمینه‌ساز معرفی سرویس بازی ابری ایکس‌ باکس شد.

کریم چودری | Kareem Choudhry
کریم چودری

تیم سابق چودری با عنوان Xbox Emerging Tech تحت مدیریت بخش سخت‌افزار ایکس‌ باکس به رهبری رون سونز به فعالیتش ادامه خواهد داد. همچنین تیمی جدید با عنوان Xbox Experiences and Platforms وجود دارد که اشلی مک‌کیسیک و کوین گامیل آن را رهبری می‌کنند. هدف اصلی این تیم بهبود تجربه‌ی کاربری در هر دو پلتفرم ویندوز و کنسول‌ بازی مایکروسافت است.

تغییرات واحد بازی مایکروسافت در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت همچنان مشغول بررسی استراتژی‌های جدید برای بخش گیمینگ است.

اوایل سال جاری، شاهد انتشار تعدادی از عناوین انحصاری ایکس‌ باکس برای پلی‌ استیشن ۵ و نینتندو سوییچ بودیم و بازی Sea of Thieves نیز قرار است در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای کنسول بازی سونی منتشر شود.

مایکروسافت همچنان در حال ارزیابی انتشار سایر بازی‌های انحصاری ایکس‌ باکس برای پلی‌استیشن ۵ است. بر اساس شنیده‌ها، انتشار Sea of Thieves، برای تصمیم‌گیری در مورد انتشار سایر بازی‌ها روی پلتفرم‌های رقیب، آزمایشی کلیدی محسوب می‌شود.

مقالات مرتبط:

مایکروسافت همچنین در حال توسعه‌ی سخت‌افزار نسل بعدی ایکس‌ باکس است و فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ی اخیر خود به احتمال معرفی کنسول دستی ایکس‌ باکس اشاره کرد.

اسپنسر همچنین به احتمال پشتیبانی ایکس‌ باکس از فروشگاه‌های پی‌سی نظیر فروشگاه اپیک گیمز اشاره کرده است که نشان می‌دهد شرکتش همچنان امکان اعمال تغییرات بزرگ‌تر در استراتژی کلی ایکس‌ باکس را بررسی می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.