مدیر ارشد سابق گوگل: هوش مصنوعی تا دو سال دیگر جهان را وارد بحران می‌کند

ai danger display human illustration 647b2443571ccb0586e9ecab

مو گودت که مدیر تیم Google X بود، نگاه مثبتی به هوش مصنوعی ندارد. گوگل ازطریق واحد تجاری X روی پروژه‌های آینده‌نگرانه‌ی مربوط‌ به هوش مصنوعی کار می‌کند.

گودت در پادکستی جدید گفت هوش مصنوعی «فراتر از وضعیتی اضطراری» و بزرگ‌تر از تغییرات اقلیمی است. به عقیده‌ی گودت، باید به هنگام مواجهه با هوش مصنوعی رویکرد محتاطانه‌تری در پیش بگیریم.

گودت می‌گوید احتمال اینکه در نتیجه‌ی استفاده از هوش مصنوعی «اتفاقی مخرب» در دو سال آینده کل کره‌ی زمین را تحت تأثیر قرار دهد، بیشتر از خطرات تغییر اقلیمی است. به عقیده‌ی این مدیر ارشد سابق گوگل، هوش مصنوعی افزون‌بر رواج ویدیوهای دیپ‌فیک باعث اتوماسیون گسترده می‌شود و شغل‌های زیادی را از بین می‌برد.

به نوشته‌ی فیوچریزم، گودت قبلاً چند بار دیگر نیز نگرانی خود را درباره‌ی هوش مصنوعی ابراز کرده بود. او مدتی پیش گفت احتمال اینکه هوش مصنوعی به انسان به‌عنوان «تفاله» نگاه کند «بسیار زیاد» است. گودت همچنین گفت که ممکن است هوش مصنوعی سراغ تولید «ماشین‌های کشتار» برود.

مو گودت می‌گوید: «درخواستی بسیار واضح از دولت‌ها دارم. مالیات ۹۸ درصدی برای کسب‌و‌کارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی در نظر بگیرید تا آنچه را که نامه‌ی سرگشاده‌ی چند ماه پیش به دنبالش بود، محقق کنید. سرعت آن‌ها را کمی کاهش دهید و همزمان پول کافی به دست بیاورید تا به کسانی که شغلشان را توسط این فناوری از دست می‌دهند، کمک مالی کنید.»

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.