مدیرعامل AMD: برای تولید پردازنده‌هایمان با TSMC کار می‌کنیم

2020 12 dr lisa su amd ceo smile two chips in hand amd logo 638bb2af8b369136d4586c36

براساس اعلام لیزا سو، مدیرعامل AMD‌، این شرکت در سال‌های اخیر تقریباً همه‌ی محصولاتش را با همکاری TSMC تولید کرده است و برای استفاده از خدمات شرکت‌های تولیدی دیگر عجله‌ای ندارد. پیش‌از‌این، در برخی شایعات اشاره شده بود که AMD احتمالاً برخی از سفارش‌های خود را به Samsung Faoundry منتقل خواهد کرد؛ اما مدیرعامل تیم قرمز به این شایعات پایان داد.

به‌نوشته‌ی TomsHardware، لیزا سو در پاسخ به شایعات همکاری AMD با سامسونگ توضیح داد: «معمولاً درباره‌ی جزئیات محصولات و سفارش‌های خاص اظهارنظر نمی‌کنم؛ اما TSMC یکی از مهم‌ترین شرکای ما محسوب می شود.» باید اشاره کنیم که تولید شتاب‌دهنده‌ی هوش مصنوعی مولد AMD موسوم‌ به Instinct MI300 که اواخر سال جاری عرضه خواهد شد، پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد.

طراحان تراشه می‌توانند برای ساخت محصولات خود با چند شرکت نیمه‌هادی کار کنند؛ اما چنین اقدامی معمولاً با محدودیت‌های فراوان همراه است. اول اینکه فرایندهای مدرن هر شرکتی برای ساخت پردازنده با یکدیگر بسیار تفاوت دارند و مثلاً برای اینکه سامسونگ پردازنده‌ای که با فرایند ۵ نانومتری TSMC تولید‌شده را بسازد، باید از طراحی کاملاً متفاوتی استفاده کند. بدین‌ترتیب، هنگامی‌که با محصولات پیچیده‌ای مثل Instinct MI300 سروکار داریم، هزینه‌ی طراحی مجدد ممکن است بسیار گزاف باشد.

همچنین، توسعه‌دهندگان تراشه تمایل دارند از حق‌ اختراعات خود در خطوط تولید بهینه استفاده کنند تا بخشی از هزینه‌هایشان کاهش یابد و استفاده از خدمات چند شرکت باعث کاهش تأثیر این اقدام خواهد شد. ناگفته نماند که وقتی سفارش‌های بزرگی به شرکت‌های سازنده‌ی تراشه ارائه دهید، از مزیت‌های خاص آن‌ها بهره خواهید برد که ازجمله می‌توان به تطبیق فرایند‌ها برای رفع نیازهای سفارش‌دهنده و تخفیف‌های درخورتوجه اشاره کرد.

لیزا سو با تأکید بر اهمیت TSMC برای AMD گفت: «ما به همکاری با شرکای تایوانی ادامه خواهیم داد؛ زیرا نمی‌توانیم محصولات خود را بدون کمک شرکت‌هایی مثل TSMC عرضه کنیم.»

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.