مدیرعامل AMD: بازار هوش مصنوعی در حال رشد انفجاری است

amd ceo lisa su smile glasses suit official 64f9e3ef24705f33014a6f65

دکتر لیسا سو، مدیرعامل AMD، با حضور در کنفرانس مطبوعاتی جدیدی گفت که نگاهی مثبت به آینده‌ی هوش مصنوعی دارد و از نظر او تقاضا برای پردازنده‌های مبتنی‌بر این فناوری همچنان بالا خواهد بود.

مدیرعامل AMD گفت: «اولویت اول، دوم و سوم ما، هوش مصنوعی، هوش مصنوعی و هوش مصنوعی است. در ۳۰ روز اخیر شاهد شتابِ ادامه‌دار استفاده از هوش مصنوعی در دیتاسنترها بوده‌ایم.» لیسا سو در ادامه اضافه کرد که بازار هوش مصنوعی در حال رشد انفجاری است.

بر اساس گزارش مجله‌ی Barron’s، سخنان مثبت لیسا سو درباره‌ی هوش مصنوعی اهمیت زیادی دارد. مدیرعامل ای‌ام‌دی ماه گذشته در جریان برگزاری کنفرانس مالی این شرکت گفت تقاضای مشتریان برای هوش مصنوعی در یک فصل بیش‌از هفت برابر رشد کرده است. افزایش هرچه‌ بیشتر علاقه‌ به هوش مصنوعی نشان می‌دهد بازار هنوز اشباع نشده است.

لیسا سو می‌گوید ای‌ام‌دی یکی از معدود شرکت‌های دنیا است که هوش مصنوعی را به‌صورت گسترده در پردازنده و نرم‌افزارهایش استفاده می‌کند. مدیرعامل ای‌ام‌دی پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار پردازنده‌های هوش مصنوعی کلاس دیتاسنتر تا سال ۲۰۲۷ به ۱۵۰ میلیارد دلار برسد.

ای‌ام‌دی هوش مصنوعی را به اکثر پردازنده‌هایش تزریق کرده است. قیمت پردازنده AMD در نسل جدید کمی بالاتر رفته است و احتمالاً به‌زودی قیمت پردازنده اینتل و قیمت CPU برندهای دیگر نیز بالاتر خواهد رفت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.