مدیرعامل مایکروسافت: سیستم مدیریتی OpenAI باید تغییر کند

satya 655c45ec7c0c309f944348cb

ساتیا نادلا سه‌ روز پس‌ از اخراج ناگهانی آلتمن از OpenAI، اعلام کرد ساختار مدیریت شرکت هوش مصنوعی مذکور باید تغییر کند.

نادلا می‌گوید: «در این مرحله، فکر کنم کاملاً واضح است که باید تغییراتی در مدیریت اعمال شود.» او افزود: «مایکروسافت با هیئت‌مدیر‌ه‌ی خود در این مورد گفت‌وگوی خوبی خواهد داشت.»

نادلا در اولین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود و پس‌ از برکناری آلتمن، نگرانی‌های مربوط به بحران طولانی‌مدت در OpenAI را رد کرد و گفت تحقیقات حیاتی در حوزه‌ی هوش مصنوعی و همکاری این استارتاپ با مایکروسافت ادامه دارد. البته نظرات او مشخص نکرد سرانجام کار برای آلتمن و بروکمن که هردو بنیانگذار OpenAI بودند، به کجا ختم خواهد شد.

نادلا اوایل صبح دوشنبه اعلام کرد آلتمن، بروکمن و همکاران آن‌ها به‌عنوان بخشی از گروه تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی، به مایکروسافت خواهند پیوست. خبر مذکور درحالی اعلام شد که زمزمه‌هایی درمورد انتخاب امت شیر، مدیرعامل سابق توییچ به‌عنوان مدیرعامل موقت OpenAI مطرح شده بود. البته در اواخر روز گذشته مشخص شد استخدام آلتمن و بروکمن در مایکروسافت هنوز به‌طور رسمی انجام نشده است.

نادلا می‌گوید کارمندان OpenAI برای ماندن در جایگاه شغلی کنونی خود یا انتقال به مایکروسافت کاملاً مختار هستند و همچنین اشاره کرد شرکت متبوعش برای نوآوری‌ بدون اتکا به شرکت‌های دیگر، به همه‌ی ابزارهای مورد نیاز دسترسی دارد.

به‌گزارش CNBC، بازگرداندن آلتمن از روز شنبه با انتشار اخباری مبنی‌بر اینکه گروهی از سرمایه‌گذاران برجسته ازجمله مایکروسافت، تایگر گلوبال، تریو کپیتال و سکویا کپیتال در تلاش برای تغییر تصمیم هیئت‌مدیره بودند، احتمالی به‌نظر می‌رسید که البته هیچ‌یک از شرکت‌های ذکرشده در هیئت‌مدیره حضور نداشتند و از تصمیم اخراج آلتمن غافلگیر شدند.

آلتمن با انتشار پستی در اواخر روز شنبه گفت: «من تیم OpenAI را خیلی دوست دارم.» بروکمن نیز پس‌ از برکناری آلتمن، از شغل خود در این شرکت توسعه‌دهنده‌ی ChatGPT استعفا داد و پست مدیرعامل سابق را با نماد قلب بازنشر کرد و سپس سایر کارمندان، همین کار را تکرار کردند.

نادلا اعلام کرد مایکروسافت به ریشه‌های غیرانتفاعی OpenAI احترام می‌گذارد و اعتقاد دارد هوش مصنوعی باید به روش ایمن توسعه داده شود و دردسترس عموم قرار گیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.