مدیرعامل فرابورس ایران:تامین مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تبدیل دانش به ثروت

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: مساله تامین مالی بنگاه ‌های دانش ‌بنیان حلقه مفقوده زنجیره تبدیل دانش به ثروت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سیناپرس محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران امروز صبح در نخستین رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری؛ اقتصاد دانش بنیان و دانش بنیان بودن بنگاه ها را امری ضروری دانست و گفت: اکنون با توجه به تغییرات سریع و گسترده مصرف کنندگان اقتصاد دانش بنیان امری انتخابی نیست، همه بنگاه ها و دولت ها باید زیرساخت های این مساله را در کشور فراهم کنند.

وی افزود: در زنجیره تبدیل دانش به ثروت، مساله تامین مالی بنگاه های دانش بنیان، حلقه مفقوده ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا اغلب بنگاه های دانش بنیان دغدغه تامین مالی دارند. فرابورس ایران که وظیفه ایجاد ساز و کار و تامین بنگاه های اقتصادی مانند دانش بنیان ها را دارد، وظیفه خود می داند که در این رویداد مشارکت کند و بستری را برای سرمایه گذاری فراهم کند.

وی اظهارداشت: فرابورس ایران مانند سوپر مارکتی از بازارها و نهادهایی است که می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. اکنون در فرابورس دو بازار داریم که بالغ بر ۱۸۰ شرکت دارند. در این بین ۱۴ شرکت (۱۰ درصد از این بازار) شرکت دانش بنیان دارد.

شیرازی تصریح کرد: قصد راه اندازی بازار توافقی داریم. این بازار مناسب شرکت هایی هستند که قابلیت پذیرش در بازارهای بالا را ندارند اما سهامی عام هستند.بنابراین این بازار مناسب شرکت های دانش بنیان است. همچنین بازار دیگری در ارتباط با دارایی های فکری داریم. این بازار نیز جزو بازارهای راه اندازی شده شرکت فرابورس ایران است. سال گذشته نیز پیشنهاد ایجاد بازار دانش بنیان را به سازمان بورس ارائه دادیم که پس از تصویب، اقدامات مربوط به آن انجام خواهد شد.

شیرازی گفت: در حوزه نهادها نیز صندوق املاک و مستغلات، صندوق سهام، صندوق زمین و ساختمان و صندوق درآمد ثابت داریم که برخی از آنها مرتبط با شرکت های دانش بنیان هستند.

مدیرعامل فرابورس ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر۲۱ صندوق‌ VC و PE در فرابورس هستند که سرمایه‌گذاری ۳۴۰۰ میلیارد تومانی را به خود تخصیص داده ‌اند. ۱۸ سکوی تامین مالی نیز برای شرکت های دانش بنیان مجوز فعالیت دارند. امیدواریم در سال ۱۴۰۲ فعالیت آنها گسترش پیدا کند.

گزارش: فرزانه صدقی

نوشته

مدیرعامل فرابورس ایران:

تامین مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تبدیل دانش به ثروت اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.