مدیرعامل اپل: درس بزرگی از استیو جابز یاد گرفتم؛ تصورات ما درباره واقعیت افزوده اشتباه بود

2022 8 apple ceo tim cook hands sorry night 638bb863da37f663eb458e76 jpeg

تیم کوک در مصاحبه‌ی جدیدی می‌گوید تصورات اپل درباره‌ی قابلیت‌های عینک‌ها و هدست‌های واقعیت افزوده اشتباه بود و استیو جابز در دوران رهبری‌اش به او آموخت که به اشتباهاتش اعتراف کند. کوک در مصاحبه با مجله‌ی جی‌کیو درباره‌ی موضوعاتی صحبت کرد که سال‌ها است به آن‌ها اشاره می‌کند؛ ازجمله اهمیت فناوری واقعیت افزوده.

تیم کوک سال‌ها قبل در پاسخ به پرسشی درباره‌ی احتمال تولید عینک گفته بود: «ما همیشه فکر می‌کردیم که تولید عینک حرکتی هوشمندانه نیست؛ زیرا مردم واقعاً علاقه‌ای به استفاده از آن‌ها ندارند. تصور می‌کردیم که چنین محصولی شکست می‌خورد و همان‌طور‌که می‌دانید، تا این لحظه همین اتفاق افتاده است.»

خبرنگار مجله‌ی جی‌کیو با اشاره به مصاحبه‌ی قدیمی کوک، از او خواست که بیشتر توضیح دهد. مدیرعامل اپل گفت: «تفکرات من همواره در حال تکامل است. استیو جابز به‌خوبی به من یاد داد که هرگز با اعتقادات دیروزم پیوند نخورم. همیشه اگر چیز جدیدی به شما نمایش داده شد که ثابت می‌کرد در اشتباه بودید، به‌جای موضع‌گرفتن و تلاش برای اینکه ثابت کنید حق با شما است، به اشتباهتان اعتراف کنید و به‌سمت جلو بروید.»

تیم کوک در‌ادامه‌ی مصاحبه به این موضوع اشاره کرد که اپل چگونه برای ورود به بازاری کاملاً جدید تصمیم می‌گیرد. کوک می‌گوید که هنگام مواجهه با این شرایط، دو سؤال از خودش می‌کند: «آیا می‌توانیم در آن حوزه مشارکت چشمگیری کنیم؛ به‌گونه‌ای که بقیه‌ی مردم آن کار را انجام ندهند؟ آیا می‌توانیم مالک فناوری اصلی باشیم؟ تمایلی ندارم تکه‌های چیزهای افراد دیگر را کنار‌هم قرار دهم؛ چون می‌خواهیم فناوری اصلی را کنترل کنیم و می‌دانیم که این‌گونه می‌توان دست به نوآوری زد.»

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.