مدیرعامل انویدیا هواوی را به‌عنوان شرکتی خوب در زمینه‌ هوش مصنوعی معرفی می‌کند

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، هواوی را یک رقیب بالقوه در حوزه هوش مصنوعی در بازارهای چین می‌داند. او ادعا می کند که این شرکت به‌سرعت درحال پیشرفت در زمینه تراشه‌های نیمه‌ هادی‌ است.

فعالیت‌های هو‌اوی در زمینه هوش مصنوعی سهم بازار انویدیا در چین را متزلزل کرده است

هواوی به‌عنوان تهدیدی مستقیم برای تسلط انویدیا در بازارهای هوش مصنوعی چین ظاهر می‌شود. زیرا این شرکت در زمینه هوش مصنوعی بسیار تواناتر و موفق‌تر از قبل شده است. علیرغم قوانین سختگیرانه، هواوی توانسته است گام‌های قابل‌توجهی در بازار فناوری بردارد؛به‌ویژه با معرفی تراشه Kirin 9000 خود، که جایگاه پنجم شرکت را در صنعت نیمه‌رسانا تغییر داد.

جنسن هوانگ از پیشرفت خیره‌کننده هواوی قدردانی کرده است و بخشی از صحبت‌های مدیرعامل انویدیا در مورد شرکت به این شرح است: هواوی واقعاً شرکت خوبی است. آنها با فناوری پردازش نیمه هادی خود محدود شده‌اند، اما همچنان می‌توانند با تجمیع بسیاری از این تراشه‌ها، سیستم‌های بسیار بزرگی بسازند.‌

مدیرعامل انویدیا هواوی را به‌عنوان شرکتی خوب در زمینه‌ هوش مصنوعی معرفی می‌کند

برای کسانی که نمی‌دانند، هواوی در حال حاضر تراشه Ascend 910 خود را به مشتریان هوش مصنوعی در چین ارائه می‌دهد که بر روی یک گره پردازشی ۷ نانومتری ساخته شده و مستقیماً با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا A100 و A800 رقابت می‌کند. این تراشه می‌تواند به حدود ۸۰ درصد عملکرد استنتاج و ۷۰ درصد عملکرد یادگیری را نسبت به شتاب‌دهنده A100 از شرکت انویدیا برسد.

گفتنی است که همه این موارد معیارهای نظری هستند و ما از عملکرد این تراشه در دنیای واقعی بی‌اطلاع هستیم. اخیراً گزارش شده است که هواوی تولید تراشه‌های هوش مصنوعی خود را به چیپست‌های گوشی‌های هوشمند ترجیح داده است و این مورد نشان‌دهنده میزان علاقه به این شرکت از سوی مشتریان آن در چین است.

در حالی که به نظر می‌رسد هواوی در حال پیشرفت است، ضروری است توجه داشته باشیم که پیشنهادات این شرکت به هیچ وجه به محصولات انویدیا نزدیک نیست. این یعنی شرکت‌های چینی فقط از تراشه‌های Ascend برای کارهای کم‌استنتاج استفاده می‌کنند و این انویدیا است که کماکان در صدر می‌درخشد.

در سمت دیگر ماجرا، انویدیا علیرغم مواجهه با چالش‌های ناشی از محدودیت‌های صادراتی ایالات متحده به چین، حرکت هوشمندانه‌ای انجام داده و دو تراشه‌ هوش مصنوعی اختصاصی معرفی کرده است. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درمورد مشخصات فنی تراشه‌ها دردست نداریم، اما احتمالاً به‌زودی جزئیات تکمیلی آن‌ها منتشر می‌شود.

مدیرعامل انویدیا برای حفظ جایگاه این شرکت در بازار چین تلاش زیادی انجام داده است. این شرکت پردازنده‌هایی در چین عرضه می‌کند که مطابق با قوانین جدید ایالات متحده باشند. تیم سبز انویدیا برای دست‌یابی به این هدف سه پردازنده‌ H20 و L20 و L2 مخصوص هوش منصوعی را برای بازار چین طراحی و عرضه کرده‌ است.

پردازنده‌های جدید انویدیا در حال حاضر برای آزمایش دردسترس مشتریان منتخب در چین قرار گرفته‌اند و از آخرین فناوری‌های تیم سبز در حوزه‌های ریخته‌گری و هوش مصنوعی بهره می‌برند.

به نظر می‌رسد با وجود موانع دولتی، انویدیا تصمیمی برای عقب‌نشینی ندارد و تصمیم گرفته بخش عملکرد هوش مصنوعی پایین تا متوسط را در تلاش برای ازبین‌بردن سهم قابل‌توجه هواوی در بازارها هدف قرار دهد؛ اما هنوز قطعی نیست.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.