مدیرعامل انویدیا: برای پردازنده های گرافیکی نسل بعدی می‌توانیم به اینتل سوییچ کنیم

جنسن هوآنگ مدیرعامل انویدیا در یک جلسه پرسش و پاسخ از امکان انتقال خط تولید تراشه‌های گرافیکی به اینتل پس از دریافت نتایج مثبت چیپ از Chipzilla خبر داد.

انویدیا به طور بالقوه می‌تواند تولیدکننده گرافیک‌هایش را به اینتل تغییردهد تا توانای پاسخگویی به تقاضای حوزه هوش مصنوعی باشد.

جنسن هوآنگ در پاسخ به سوالات متعددی که در رابطه با تلاش انویدیا برای تضمین عرضه درمقابل تقاضا فزاینده پردازشگرهای هوش مصنوعی و وابستگی کامل انویدیا بهTSMC  تایوان برای پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌هایش گفت: «انویدیا در تلاش برای تنوع بخشی به چیپ‌های تولیدی است. همچنین شرکت اخیرا نتایج مثبتی از تست یک چیپ اینتل با نود‌های نسل بعدی به دست آورده است.»

همانطور که اینتل در نقشه‌ راه سال گذشته خود افشا کرده است. این شرکت در حال کار بر روی چندین چیپ مختلف با نامگذاری‌هایی متفاوت به نسبت آنچه امروز در صنعت دیده ایم است. این چیپ ها بر اساس Intel 4, Intel 3, 20a, 18a  و سایر نود ها می‌باشند. هوآنگ در رابطه با اینکه کدام نود تولیدی مورد بررسی قرار گرفته است و آیا  این چیپ از معماری انویدیا استفاده می‌کرده است یا خیر چیزی اشاره نکرد.

Intel Process Roadmap Intel 7 Intel 4 Intel 3 Intel 20A official 740x416 1

انویدیا ممکن است مجبور شود با توجه به افزایش تنش‌ها بین چین و تایوان، جهت پیشگیری از وقفه در زنجیره تامین، انتقال خط تولید خود را به اینتل مدنظر قرار دهد. در حال حاضر TSMC  و Intel در حال ساخت کارخانجات خود در ایالات متحده هستند. با وجود رقابت سنگین در بازار، TSMC بر خلاف انویدیا تنها پردازنده‌های قدیمی تر ۵ نانومتری خود را در آمریکا تولید خواهد کرد. این موضوع می‌تواند به اینتل فرصتی دهد تا با ارائه نود های پیشرفته مزیتی برای خود کسب کند.

با توجه انتظار رشد انفجاری تقاضای بازار GPU با رشد هوش مصنوعی انویدیا نیاز به یک شریک تجاری قابل اعتماد دارد؛ تا بتواند به او در تولیدات آینده‌اش کمک کند. همچنین اینتل باید تولیدات خود را برای رفع نیاز انویدیا در پاسخگویی به تقاضای زیاد، افزایش دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.