مدیاتک حکمران بازار پردازنده‌ها‌ی موبایل است؛ کوالکام و اپل در جایگاه‌ دوم و سوم

mediatek sattelite soc 63f89e21a7147ca4e87d2c1c

کوالکام به عنوان بازیگر برجسته‌ی تراشه‌ها، در فصل اول ۲۰۲۳ سهمی ۲۸ درصدی از بازار را در اختیار دارد و انتظار می‌رود این میزان تا انتهای نیمه‌ی اول سال ثابت باقی بماند. اپل نیز که به پردازنده‌های اختصاصی‌اش شهرت دارد، سهمی ۲۶ درصدی از بازار را در اختیار دارد و انتظار می‌رود که تا نیمه‌ی دوم سال، سهم آن کاهش یابد؛ البته اپل عملکرد بهتری نسبت به بازار اندروید داشته و در برابر تقاضای ضعیف مقاومت بیشتری از خود نشان داده است.

سهم سامسونگ از بازار تراشه‌های موبایل در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ افزایشی جزئی داشته که احتمالا عرضه‌ی پردازنده‌های اگزینوس ۱۳۳۰ و ۱۳۸۰ باعث چنین اتفاقی شده است. UNISOC نیز که بیشتر در زمینه‌ی تولید تراشه‌های پایین‌رده فعالیت می‌کند، در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ به دلیل افزایش عرضه‌ی دستگاه‌هایی با قیمت کمتر از ۹۹ دلار با فناوری LTE، افزایشی در سهم خود تجربه می‌کند.

انتظار می‌رود که بازوی تولید تراشه‌ی هواوی موسوم به Hisilicon با وجود داشتن سهمی کمتر از یک درصد، به دلیل افزایش عرضه درحدود ۲ تا ۳ میلیون تراشه برای بازار میان‌رده‌ها، افزایش عرضه را تجربه کند.

تحلیلگر Counterpoint به تأثیر مثبت تصمیم اوپو مبنی بر رهاکردن برنامه‌هایش برای تولید تراشه‌ی اختصاصی بر شرکت‌های مدیاتک و کوالکام به دلیل کمتر شدن رقیب برای آن‌ها نیز اشاره می‌کند. همچنین افزایش عرضه‌ی مدیاتک و صدرنشینی این شرکت در میزان عرضه و ورود احتمالی بازیگران جدید در بازار پردازنده‌های تلفن‌های همراه، نویدبخش پیشرفت‌های هیجان‌انگیزی برای صنعت تراشه‌های موبایل در سال پیش رو خواهد بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.