مدیاتک تراشه Dimensity 6300 را معرفی کرد: عملکرد گرافیکی ۵۰ درصد سریع‌تر

شرکت مدیاتک به تازگی تراشه جدید Dimensity 6300 خود را معرفی کرده است. تمرکز این تراشه جدید بر روی پیشنهادات مقرون‌به‌صرفه‌تر این شرکت است. این پردازنده در حال پیوستن به خط تولید Dimensity 6000 است، به علاوه به گفته این شرکت، شما باید با این چیپست به‌روزرسانی‌های عملکردی مناسبی ‌دریافت کنید، با این وجود باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد.

تراشه Dimensity 6300 شرکت مدیاتک از این ماه با گوشی Realme C65 راه خود را به چندین دستگاه ارزان قیمت باز خواهد کرد.

مدیاتک تراشه Dimensity 6300 را معرفی کرد: عملکرد گرافیکی 50 درصد سریع‌تر

مشخصات تراشه های Dimensity 6300 شرکت مدیاتک

به گفته شرکت مدیاتک، چیپست Dimensity 6300 تا ۶۰ درصد بهبود در عملکرد گرافیکی را ارائه می‌دهد، که دست کم ارتقا قابل توجهی است. در این تراشه بخش پردازنده نیز تقویت شده است و اکنون ۱۰ درصد سریعتر از Dimensity 6100+ سال گذشته عمل می‌کند. به جرات می‌توان گفت که شرکت مدیاتک این چیپست را از نظر گرافیکی بهبود داده است، بنابراین بازار رو به رشد محصولات بازی ارزان قیمت گزینه جالبی برای ارائه خواهد داشت.

علاوه بر این، تراشه Dimensity 6300 شرکت مدیاتک یک مودم ۵G پیشرفته را ارائه می‌کند که از استاندارد ۳GPP Release 16 پشتیبانی خواهد کرد. این مودم تا ۱۴۰ مگاهرتز ۲CC 5G Carrier Aggregation و فناوری MediaTek UltraSave 3.0+ را ارائه می‌دهد که به صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش عمر باتری کمک می‌کند.

با توجه به ماهیت ارزان قیمت این تراشه، شرکت مدیاتک آن را با استفاده از فرآیند ۶ نانومتری طراحی کرده است. این یک تراشه هشت هسته‌ای با دو هسته بزرگ ARM Cortex-A76 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته ARM Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است. این چیپست همچنین از رم LPDDR4X با سرعت ۲۱۳۳ مگاهرتز و حافظه فلش UFS 2.2 پشتیبانی می‌کند. به علاوه از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و وضوح +FHD با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این، چیپست از Mali-G57 MC2، وای فای دو باند و بلوتوث ۵.۲ بهره می‌برد.

با نگاهی به مشخصات بالا، کاملا مشخص است که تراشه Dimensity 6300 شرکت مدیاتک شیک‌ترین چیپست در این دسته نیست. اگرچه این موضوع ممکن است برای عده‌ای ناامید کننده باشد، با این وجود باید بدانید که شرکت مدیاتک این چیپست را برای کسانی در نظر گرفته است که به دنبال دستگاهی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. با این حال، اولین گوشی مجهز به این چیپست جدید Realme C65 5G خواهد بود که در اواخر ماه آپریل در بازارهای مختلف عرضه خواهد شد. با توجه به ماهیت ارزان قیمت این تراشه، ما باید تعدادی دستگاه اندرویدی مجهز به این چیپست را دریافت کنیم که همچنین قیمت واقعاً رقابتی دارند. در آینده ما شما را در جریان اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه‌ها قرار خواهیم داد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.