مدل جدیدی از دیش استارلینک معرفی شد

sales-home-network

شرکت اسپیس ایکس بی‌سروصدا از دیش استارلینک جدید خود رونمایی کرد. این ترمینال با طراحی جدید، برای منازل مسکونی ساخته شده و احتمالا کیفیت پهنای‌باند بیشتری دارد.

به گفته سایت pcmag، اسپیس ایکس تصاویر و ویدئو جدیدی از دیش استارلینک خود در سایت Starlink.com منتشر کرده است؛ دقیقا دو ماه پس از اینکه موسسه FCC مجوزهای لازم برای فروش این سخت‌افزار را تایید کرد.

دیش استارلینک جدید

قابل‌توجه‌ترین نکته درباره دیش استارلینک نسل سوم، پایه آن است. اسپیس ایکس تصمیم گرفته آنتن چرخشی موجود در نسل اول و دوم ترمینال‌های استارلینک را کنار بگذارد.

در عوض، مدل جدید این ترمینال باید رو به آسمان باشد تا به ماهواره‌های استارلینک وصل شود.

اگر پایه دیش جدید برای مشتری جذاب نباشد یا اینکه بخواهد در پشت بام و روی میله نصب کند؛ می‌توان دیش را با یک pipe adatper راه‌اندازی کند.

دیش ماهواره ای استارلینک

تفاوت دیگر طول دیش جدید است. در مقایسه با دیش Starlink نسل دوم، مدل جدیدتر کمی بلندتر و ۲۳.۴ اینج است؛ در حالی که دیش نسل دوم ۲۰.۲ اینچ بود. هر دو دیش ۱۱.۹ اینچ عرض دارند.

استاندارد ضد آب و مصرف برق دیش Starlink جدید

علاوه بر این، در دیش Starlink جدید از استاندارد IP67 استفاده شده که بالاتر از استاندارد ضد آب دیش‌های قبلی است و مقاومت بیشتری در برابر گرد و غبار و خاک نشان می‌دهد و می‌تواند کاملا در آب کم عمقی (۳۰ متر) غوطه‌ور شود.

تغییر بزرگ دیگر ترمینال استارلینک جدید، برق آن است. مدل جدید دارای میانگین مصرف برق ۷۵ تا ۱۰۰ وات است که بیشتر از ۵۰ تا ۷۰ وات نسل گذشته است.

قیمت دیش استارلینک

وب‌سایت Starlink درباره کارایی دیش جدید توضیحات زیادی نداده است اما در پرونده FCC آمده ترمینال جدید یک «راه‌حل با کارایی بالا» برای مصرف‌کنندگان ترمینال‌های ثابت سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس است.

اسپیس ایکس می‌خواهد این دیش را با روتر Gen 3 جدید بفروشد که از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند و شامل دو درگاه اترنت هزار مگابیتی است.

مشخصات دیش استارلینک نسل سوم

فعلا هیچ خبری درباره قیمت دیش استارلینک جدید در وب‌سایت آن‌ها نیست یا اینکه نمی‌دانیم از چه تاریخی عرضه می‌شود و در دسترس است.

وب‌سایت استارلینک می‌گوید دیش جدید استاندارد بوده و به سادگی می‌تواند جایگزین دیش‌های نسل اول و دوم شود.

چندی پیش، اسپیس ایکس از برای دریافت مجوزهای مینی دیش استارلینک نیز اقدام کرده بود ولی هنوز مشخص نشده موسسه FCC آن را تایید یا رده کرده است.

مقالات خواندنی بیشتر درباره اینترنت استارلینک:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.