مدت زمان صدور کارت سوخت به ۱ هفته کاهش می‌یابد

مدت زمان صدور کارت سوخت به ۱ هفته کاهش می‌یابد

به گزارش رسانه مدیاتی، «جلیل سالاری»، معاون وزیر نفت، از کاهش زمان صدور کارت سوخت به یک هفته خبر داد. به گفته او، خدمات صدور کارت سوخت تا پایان اردیبهشت‌ماه به‌صورت الکترونیکی خواهد شد؛ درنتیجه زمان تحویل کارت سوخت به متقاضی از یک‌ ماه به یک‌ هفته کاهش خواهد یافت.

به گفته سالاری، برای تحقق کاهش زمان صدور کارت سوخت لازم است شرکت پژوهش و توسعه ناجی با وزارت نفت همکاری کنند. درواقع باید فرایند ثبت‌نام کارت بنزین به‌صورت الکترونیکی تغییر پیدا کند تا زمان صدور کارت کاهش یابد.

با الزامی‌شدن استفاده از کارت سوخت شخصی در سال ۱۴۰۲، بسیاری از مالکان خودروها با مشکل مواجه شدند. از سوی دیگر، نحوه صدور کارت بنزین خودروهای صفرکیلومتر نیز تغییر کرد و این مسئله بر مشکلات مالکان خودروها افزود. اکنون پس از خرید یک خودروی صفرکیلومتر، دیگر کارت سوخت به درِ منزل متقاضی ارسال نمی‌شود. مالک خودرو باید پس از تحویل‌گرفتن خودرو، به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کند و درخواست صدور کارت سوخت را ارائه دهد. طولانی‌بودن فرایند صدور کارت بنزین برای خودروهای صفرکیلومتر یا کارت بنزین المثنی، مشکلات بسیاری برای مالکان خودروها هنگام سوخت‌گیری در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: ۵ برابر شدن جریمه تخلفات رانندگی حادثه ساز

کاهش زمان صدور کارت سوخت در گرو حل مشکلات امنیتی

زمان صدور کارت سوخت به یک هفته کاهش می‌یابد.

پس از اجرای قانون الزامی‌ شدن سوخت‌گیری با کارت شخصی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به جمع‌آوری کارت سوخت پمپ بنزین‌ها نیز اقدام کرد؛ بنابراین برای هر پمپ بنزین، تنها یک کارت سوخت باقی ماند. انبوه خودروهایی که فاقد کارت سوخت شخصی بودند، ناچار شدند تا برای دریافت کارت سوخت منتظر بمانند.

پس از اعتراض‌های بسیار نسبت به طولانی‌بودن زمان صدور کارت بنزین، طرح الکترونیکی‌ شدن صدور کارت‌ها در دستور کار قرار گرفت. با این‌ حال، طرح مذکور تا به‌ امروز اجرایی نشده است. به گفته معاون وزیر نفت، شرکت پژوهش و توسعه ناجی علت تأخیر در الکترونیکی‌ شدن صدور کارت‌های سوخت را مسائل امنیتی ناشی از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت می‌داند.

سامانه کارت هوشمند سوخت طی سال ۱۴۰۲ هک شد که در جریان آن، پمپ‌بنزین‌ها برای مدتی از کار افتادند. با این‌ حال، سالاری می‌گوید که اکنون تأییدیه پدافند غیرعامل در این‌ باره دریافت شده است. زیرساخت‌ها نیز آماده پیاده‌سازی طرح الکترونیکی‌ شدن صدور کارت بنزین هستند. اردیبهشت ۱۴۰۳، زمانی خواهد بود که تحقق گفته‌های معاون وزیر نفت در مورد الکترونیکی‌ شدن صدور کارت سوخت را بار دیگر بررسی خواهیم کرد.

Adblock test (Why?)

منبع مطلب


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.