مخابرات مدعی پوشش فیبر نوری ۵ میلیون خانوار تا پایان سال شد

sales-home-network

سخنگوی مخابرات گفت تا پایان سال ۵ میلیون خانوار زیر پوشش فیبر نوری این شرکت قرار می‌گیرند. او گفت تا کنون ۳ میلیون خانوار تحت پوشش FTTH قرار گرفتند.

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران می‌گوید با دریافت پروانه خدمات یکپارچه ارتباطی (UNSP)، مشکل تمدید پروانه شرکت مخابرات رفع شده و این شرکت به تعهدات خود در پروژه میلی توسعه فیبر نوری عمل می‌کند.

شرکت مخابرات ایران، متعهد شده ۷ میلیون پورت فیبر نوری در پروژه ملی توسعه فیبر نوری، ایجاد کند. بخش عمده‌ای از این پروژه برای امسال، یعنی سال ۱۴۰۲ است.

بیدخام در این باره می‌گوید: «مخابرات تا آخر امسال متعهد به ایجاد ۵ میلیون پوشش فیبر نوری شده که تا الان نزدیک ۳ میلیون پوشش را ایجاد کرده است.»

سخنگوی شرکت مخابرات گفت: «الان در کشور حدود ۲۷۰ هزار کاربر فعال FTTH داریم و در ضمن  حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک نیز از کافوی نوری استفاده می‌کنند و سرویس xDSL می‌گیرند.»

سخنگوی مخابرات

سخنگوی مخابرات

او درباره شهرها و استان‌هایی که قرار است مخابرات پوشش فیبر نوری ایجاد کند نیز گفت:

«هنوز این موضوع نهایی نشده؛ اما شرکت مخابرات حدود ۱۹۰ هزار کیلومتر فیبر نوری روستایی، شهری و بین شهری دارد و ما به وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده‌ایم در هر نقطه‌ای که لازم باشد آماده ایجاد پوشش هستیم و حتی اگر اپراتورهای دیگر قادر به انجام تعهدات خود نباشند، می‌توانیم تعهدات آن را انجام دهیم.»

بیدخام در ارتباط با همکاری شرکت مخابرات و دیگر شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت نیز این‌طور می‌گوید:

«الان حدود ۸۵ درصد زیرساخت‌های ارتباطی اپراتورهای ثابت و همراه را شرکت مخابرات تامین می‌کند. همچنین از میان ۱۷ شرکت FCP تعداد ۹ شرکت تمایل به امضای قرارداد بیت‌استریم داشته‌اند که با تمام این شرکت‌ها قرارداد امضا شده و تمام نیازهای ارتباطی آنها انجام می‌شود.»

به گفته بیدخام، مخابرات در چارچوب قوانین و مقررات، آماده همکاری با تمامی اپراتورها است.

او اشاره کرد جلساتی در سازمان تنظیم مقررات در حال برگزاری است تا تعرفه‌های استفاده از زیرساخت کشور، به‌روزرسانی شود.

مدیر مخابرات تهران چندی پیش اعلام کرد هر شهروند تهرانی متقاضی اینترنت فیبر نوری باشد؛ سریعا به او واگذار می‌شود اما در عمل، کاربران زیادی به مخابرات مراجعه کردند و دست خالی برگشتند.

ادعای ۳ میلیون پوشش فیبر نوری توسط مخابرات کمی دور و غیر قابل باور است. ضمن اینکه ایجاد ۵ میلیون پوشش تا پایان سال نیز کمی دور از ذهن است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.