مخابرات تهدید کرد: درآمد نداشته باشیم، کیفیت شبکه افت می‌کند

«مجید سلطانی»، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تهدید کرد در صورت نداشتن درآمد و عدم اقدام به نوسازی شرکت، کیفیت خدمات‌دهی به مردم کاهش می‌یابد. او همچنین تایید کرد در صورتی الزامات توسعه صورت نگیرد، رشد اقتصادی در کشور اتفاق نمی‌افتد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در مجمع عمومی سالیانه شرکت اعلام کرد باند پهن، خدمات دیتا و انتقال، تلفن ثابت، خدمات ارزش افزوده و ارائه خدمات به شرکت ارتباط سیار، برجسته‌ترین بخش‌های درآمدی مخابرات محسوب می‌شوند. او گفت ضمن تمام مشکلات درآمدی و قانونی، شرکت مخابرات ایران در سال ۱۴۰۱ رشد ۴۰ درصدی درآمد را تجربه کرده است.

«مجید سلطانی» در تشریح جزئیات ثبت رویکرد دانش بنیان در صنعت زیرساختی مخابرات در راستای پیشرفت تمام و کمال گفت با رعایت الزامات توسعه‌ای، اساس و بنیاد برنامه‌های توسعه مخابرات به ویژه توسعه فیبر نوری با استفاده از تفکر و برنامه جهادی سرعت بخشیده و اتصال بیش از ۳۰۰۰ مکان سازمانی برای دسترسی به شبکه‌های فیبر نوری امکان‌پذیر شده است.

«سلطانی» در ادامه افزود شرکت مخابرات در سال ۱۴۰۱ رشد مصرف ترافیک داخلی، رشد درآمد عملیاتی، رشد درآمد عملیاتی و رشد درآمد کل را در سال ۱۴۰۱ تجربه کرده است. او با اشاره به حذف سرویس‌های آسیب‌رسان از سبد محصولات شرکت مخابرات ایران و بازنگری محصولات و سرویس‌های حاضر گفت در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ با افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق بر اساس وزارت کار، ۳ هزار میلیارد به هزینه‌های مخابرات افزوده شد و خرداد ۱۴۰۰، مصوبه شورای رقابت آمد و اگر با عدد اعلامی کمیسیون تنظیم مقررات، موافقت می‌شد، ۵۷۰۰ میلیارد تومان به درآمد مخابرات اضافه می‌شد. این اتفاق نه تنها باعث تامین مطالبات بازنشستگان می‌شد، بلکه سهامداران به سود مدنظر خود دست پیدا می‌کردند.

تهدید مخابرات از نداشتن درآمد

تهدید مخابرات ایران از نداشتن درآمد؛ «سلطانی» از پیامدهای آن می‌گوید

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد گسترش و پیاده‌سازی همگرایی ثابت و سیار به صورت عملی در سال گذشته رخ داد و به طور پیوسته در حال پیشرفت است. «مجید سلطانی» تهدید کرد در صورتی که شرکت خدمات درآمدی نداشته باشد و نوسازی و بازسازی در داخل شرکت صورت نگیرد، ارائه خدمات کم می‌شود و کیفیت شبکه افت می‌کند. او همچنین اشاره کرد ممکن است دسترسی مردم به تدریج به شبکه متوقف شود.

او به پیاده‌سازی الزامات توسعه در وضعیت اینترنت ایران تاکید کرد و گفت این اتفاق سبب رشد اقتصادی در کشور می‌شود. «مجید سلطانی» در میان صحبت‌های خود افزود ایجاد نوآوری و پژوهش در کلیه سطوح سازمانی، توسعه توانمندی‌های نیروی انسانی مشترک با نیازهای تحول دیجیتال از برنامه‌هایی است که به صورت تخصصی پیاده می‌شود. «سلطانی» خاطرنشان کرد افزایش سرمایه مخابرات از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت یا سایر روش‌ها از دیگر برنامه‌های مهم است که در صورت عملیاتی‌شدن اجرا خواهد شد. در این جلسه، گفتنی است سهامداران مخابرات ایران به بیان ضعف‌ها پرداختند و راهکارهایی برای مقابله با مشکلات ابراز کردند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.