مخابرات تجهیزات فیبر نوری برخی شرکت‌ها را تخریب کرد + نظر وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات به خبرها و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی پیرامون تخریب تجهیزات فیبر نوری شرکت آسیاتک توسط مخابرات واکنش نشان داد.

در چند روز گذشته، خبرهایی مبنی بر آسیب‌رسانی و تخریب کابل‌ها و تجهیزات فیبر نوری آسیاتک و چند شرکت FCP دیگر در برخی شهرها منتشر شد. حتی کاربران ویدئوهایی از این تخریب‌ها در فضای مجازی منتشر کردند.

آسیاتک طی خبری این اقدام را محکوم کرد و بعد شرکت مخابرات در جواب گفت آسیاتک در حوزه مربوط به آن‌ها، تجهیزات فیبر نوری را کار گذاشته و به این دلیل تخریب شدند. دوباره آسیاتک بیانیه داد و گفت فضای شهری ملک خصوصی و انحصاری شرکتی نیست که نتوان در آن کابل و تجهیزات فیبر نوری استفاده کرد.

وزیر ارتباطات: گزارش‌های تخریب تجهیزات فیبر نوری به ما هم رسیده

حالا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات هم به ماجرا ورود کرده و به نوعی تایید کرد مخابرات اقدام به تخریب تجهیزات فیبر نوری برخی شرکت‌ها کرده است.

یک خبرنگار از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌پرسد: ««گزارش های مختلف از برخی شهرها حاکی است که شرکت مخابرات نسبت به تخریب تجهیزات فیبرنوری و کابل های ارتباطی برخی شرکت های اینترنتی اقدام کرده تا رقبا را از صحنه خارج کند، تدبیر وزارت ارتباطات چیست؟»

زارع‌پور در جواب می‌گوید: «گزارش هایی هم به ما رسیده و فیلم هایی نیز در فضای مجازی منتشر شده که اتفاقاتی از این دست افتاده، من بارها عرض کردم که شرکت مخابرات ایران دیگر تنها بازیگر حوزه ارتباطات ثابت نیست و باید بپذیرد که رقبایی برای آن درست شده و رفقای جدیدی پیدا کرده و باید در یک فضای رقابتی کار کند و مردم حق انتخاب داشته باشند.»

تجهیزات فیبر

تجهیزات فیبر

وزیر ارتباطات صریحا می‌گوید هر شرکتی که بتواند سرویس بهتری به مردم ارائه کند؛ شرکت مخابرات یا هر شرکت دیگری حق ندارد مانع شود: «ما سمت مردم هستیم، هر کسی که بتواند سرویس بهتری را برای مردم فراهم کند، طبیعتاً مردم آن سرویس را انتخاب می کنند و ما نباید مانع انتخاب مردم شویم. در شرایطی که این امکان هست که سرویس بهتری توسط اپراتور دیگری ارایه شود، شرکت مخابرات یا هر سرویس دیگری نباید جلوی سرویس دهی بهتر را بگیرد.»

مخابرات به جای تخریب، رفاقت و رفابت کند

او در جواب پرسش دیگری درباره اطلاع مدیران مخابرات می‌گوید: «من مطمئن هستم که مدیران شرکت مخابرات و اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل محترم اصلاً در این فضا نیستند و کاملاً فضای همدلی و همراهی دارند و این موارد هم جزئی بوده که قابل برطرف کردن است، اما بالاخره یک فضای جدیدی در کشور به وجود آمده و تا پیش از این نبوده و طبیعی است که ممکن است مقاومت هایی هم در برخی از موارد صورت بگیرد.»

زارع‌پور ادامه می‌دهد: «با تعاملاتی که با مدیران شرکت مخابرات داشتیم، کاملاً همراه هستند و این رقابت در عین رفاقت را پذیرفتند، انشاالله ثمره آن را مردم خواهند دید که سرویس های با کفیت تر و با سرعت تر در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی پیرامون تداوم آسیب‌رسانی و تخریب تجهیزات فیبر توسط مخابرات و ممانعت از ارائه سرویس شرکت‌های دیگر هم گفت: «هر دو بخش خصوصی هستند، اگر کسی نسبت به تخریب اموال دیگری اقدام کند، مراحل آن در قانون مشخص شده و مسیرهای رسیدگی وجود دارد و می توانند طبق قانون پیگیری کنند، ولی به نظر می آید که دوران گذاری است و حتماً با خوبی و خوشی طی می شود.»

در حالی شرکت مخابرات در برخی شهرها مانع از ارائه سرویس فیبر نوری به مردم توسط شرکت‌های FCP می‌شود که سال‌ها است انحصارا حوزه فیبر را در دست داشته و بیشترین عقب‌ماندگی و ضربه را به زیرساخت کشور وارد کرده است؛ چون نه می‌تواند فیبر نوری را توسعه دهد و اینترنت پرسرعت و با کیفیتی به مردم ارائه دهد و نه اجازه می‌دهد شرکت‌های خصوصی دیگر وارد این بازار شوند.

شرکت مخابرات می‌تواند با تعامل و یک ارتباط دو طرفه و پایبندی به قراردادها و مصوبات ابلاغ شده، در بخش‌هایی که خودش مجری توسعه فیبر نوری است؛ بهتر و سریع‌تر کار کند و مشتریان جدیدی داشته باشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.