محققان قرص ضد بارداری مردانه را بطور موفقیت آمیز در موش ها آزمایش کردند

sadmayeh-adsadmayeh-ad  

محققان یک قرض ضد بارداری مردانه ساخته اند که توانسته برای کوتاه مدت بسیار موثر باشد. با استفاده از این قرص در آینده بار مصرف دارو از دوش زنان برداشته میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر روش های پیشگیری مردانه سنتی چندان جوابگو نبوده و راه حل های ایده آلی به نظر نمی رسند. به همین دلیل دانشمندان روش جدیدی را روی موش ها آزمایش کرده اند که به صورت مصرف قرص بوده و می تواند تا ۲۴ ساعت امکان باروری را کاهش دهد. زنان به مدت چندین دهه مسئول این امر بوده اند. مصرف داروها و قرص های بارداری توسط زنان عواقب مختلفی نیز به همراه داشته است. در حالیکه در این مدت مردان زحمتی نداشته اند. داروی جدید روی پروتئینی به نام آدنیلیل سیکلاز محلول تاثیر می گذارد. این ماده برای عملکرد اسپرم ها بسیار حیاتی است. داروی ساخته شده نیز به نوعی مهارکننده این پروتئین محسوب میشود.

طبق مطالعات قبلی مردانی که این پروتئین را نداشته اند نابارور بوده اند. به همین گروه محققان بررسی خود را از از این پروتئین برای توسعه یک روش پیشگیری آغاز کردند.

در آزمایش انجام شده روی موش‌ها ، این دارو توانست موفق عمل کند. به گفته محققان این دارو تا زمان دو ساعت و نیم بطور صد در صد اسپرم ها را فلج می کند. پس از گذشت ۳ ساعت برخی از اسپرم اندکی تحرک را آغاز کردند. همچنین پس از گذشت ۲۴ ساعت دوباره موش ها به باروری رسیدند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.