محققان تاکید کردند؛مصرف سبزیجات و میوه با بهبود سلامت قلب مرتبط است

بر اساس مطالعات اخیر دانشمندان انجمن قلب آمریکا، مصرف میوه و سبزیجات می تواند سطح فشار خون، شاخص توده بدنی (BMI) و سطح قند خون را به طور قابل توجهی در افرادی که در معرض خطر بیماری های قلبی هستند، بهبود بخشد.

به گزارش سیناپرس، نتایج این مطالعه که شامل بررسی داده های ۱۸۰۰ کودک و ۲ هزار بزرگسال بود نشان داده اند، افزایش مصرف میوه و سبزیجات در بزرگسالانی که سطح فشار خون آنها در ابتدای مطالعه، بالا بود باعث کاهش ۸ میلی متر جیوه ای در سطح فشار خون سیستولیک شد. علاوه بر این، سطح فشار خون دیاستولیک نیز در این افراد حدود ۵ میلی ‌متر جیوه کاهش یافت.

یافته ها همچنین نشان داد: سطح قند خون در میان بزرگسالان مبتلا به دیابت، بین ۰.۳ تا ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و BMI به طور قابل توجهی در میان بزرگسالان مبتلا به چاقی بهبود یافت؛ با این وجود، تغییراتی در BMI کودکان مشاهده نشد.

به طور کلی، احتمال گزارش ناامنی غذایی در میان شرکت کنندگان در انتهای مطالعه، یک سوم کمتر از زمان شروع مطالعه بود. محققان توضیح داده اند، تغذیه نامناسب و ناامنی تغذیه، محرک های اصلی بیماری های مزمن در سطح جهانی، از جمله شرایط قلبی متابولیک مانند دیابت نوع ۲ و پیامدهای قلبی عروقی آن مثل نارسایی قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی هستند.

پژوهشگران ادامه دادند: یافته های ما، اهمیت مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات مغذی در کاهش ناامنی غذایی و بهبود سلامت را برجسته کرده اند.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes، منتشر شده اند.

مترجم: سنا دلفیه

نوشته

محققان تاکید کردند؛

مصرف سبزیجات و میوه با بهبود سلامت قلب مرتبط است اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.