محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی ۱۳ لایت در دیجی کالا

شیائومی سال گذشته گوشی هوشمند شیائومی ۱۳ لایت را با ویژگی‌های بسیار جذاب در اختیار کاربران قرار داد. این گوشی که از مشخصات فنی و طراحی بسیار چشم‌نوازی بهره می‌برد در یک سال اخیر فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کرده و در مقطع کنونی نیز طرفداران زیادی در بین گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار دارد. اگر از کاربران این گوشی هوشمند هستید و یا قصد خرید آن را دارید با دیجی کالا مگ در این مطلب همراه باشید، چرا که قصد داریم در این مقاله به بررسی محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی ۱۳ لایت بپردازیم و لیستی از بهترین‌های آن را برای خرید به شما معرفی کنیم.

مشخصات فنی شیائومی ۱۳ لایت

شیائومی ۱۳ لایت مجهز به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی از جنس AMOLED است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، حداکثر روشنایی تصویر ۱۰۰۰ نیت و تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل بر اینچ پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده‌ی این گوشی شیائومی تراشه‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ است که همراه با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 644 به پردازش تصاویر می‌پردازد. کاربران می‌توانند از بین ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی دست به انتخاب بزنند. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است و در کنار آن سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو دیده می‌شوند. سنسور اصلی این گوشی امکان فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را برای کاربران فراهم کرده است.

Best Xiaomi 13 Accessories 14

در پنل جلویی این گوشی هوشمند نیز حفره‌ی نمایشگر میزبان دو دوربین سلفی ۳۲ و ۸ مگاپیکسلی است که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند. دوربین سلفی این گوشی از فرمت فیلم‌برداری ۱۰۸۰P پشتیبانی می‌کند. شیائومی ۱۳ لایت به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی متکی است که با شارژر ۶۷ وات، انرژی مجدد خود را تأمین می‌کند. سیستم‌عامل اندروید ۱۲ به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند نصب شده و رابط کاربری MIUI 14 را اجرا می‌کند. در نهایت باید اشاره کنیم که این گوشی هوشمند از گواهی ضد آب IP53 بهره می‌برد و تا دو سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد.

گوشی موبایل شیائومی مدل  13 Lite دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

در ادامه به معرفی محبوب‌ترین لوازم جانبی این گوشی هوشمند در چهار بخش می‌پردازیم:

۱. قاب‌ محافظ

۲. گلس‌

۳. محافظ دوربین گوشی

۴. شارژر


لوازم جانبی شیائومی ۱۳ لایت؛ محافظ نمایشگر


کاور لوکسار مدل Stylish

Best Xiaomi 13 Accessories 1

اگر به دنبال یک کاور محافظ ساده با طراحی مینیمال در عین حال شیک و بادوام هستید، کاور لوکسار مدل Stylish از جمله محصولاتی به شمار می‌رود که رضایت‌مندی پس از خرید را برای کاربران به همراه می‌آورد. این لوازم جانبی برتر شیائومی ۱۳ لایت به طور همه‌ جانبه، بخش‌های این گوشی هوشمند را در بر می‌گیرد و از آن به خوبی محافظت می‌کند. وزن این کاور محافظ حدود ۱۵ گرم است و این یعنی که این محصول به وزن نهایی گوشی هوشمند شما اضافه نخواهد کرد. کاور لوکسار مدل Stylish از پلاستیک نرم، TPU و TPE تولید شده که انعطاف‌پذیری بسیار خوبی دارد و به راحتی می‌توان گوشی را درون آن قرار داد و یا آن را از درون کاور خارج کرد. همچنین این محصول در برابر ضربات و خط‌وخش‌های احتمالی دوام بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

این کاور محافظ دارای ۱.۲ میلی متر ضخامت بیشتر در اطراف دوربین است تا از تماس مستقیم لنز با زمین جلوگیری کند. رنگ این محصول ثبات دائمی دارد و در اثر استفاده زیاد به هیچ عنوان دچار ساییدگی نخواهد شد. داخل این کاور حالت مشبکی دارد تا بتواند حرارت گوشی را به بیرون منتقل کرده و گوشی کمتر از حالت عادی داغ شود. این قاب به هیچ عنوان اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند و همچنین روی دکمه‌ها نیز برای محافظت در برابر گرد و غبار پوشانده شده‌ است. این کاور محافظ در برابر آب نیز مقاوم است و در صورتی که کثیفی شما به راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید. محل قرارگیری پورت‌ها و دوربین با برش‌های دقیقی ایجاد شده و کاربران برای دسترسی به این امکانات گوشی مشکلی نخواهند داشت.

کاور لوکسار مدل Stylish مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Mi 13 Lite

کاور سامورایی مدل Magic Ring

لوازم جانبی شیائومی 13 لایت

اگر به محافظت همه‌جانبه از گوشی هوشمند خود اهمیت زیادی می‌دهید و دنبال کاور محافظی هستید که خیال شما را از این بابت تا حد بسیار زیادی راحت کند، کاور سامورایی مدل Magic Ring، تجربه‌ی خرید بسیار خوبی را برای شما رقم خواهد زد. این محصول جان‌سخت از پلاستیک و TPU تولید شده که مقاومت و دوام بسیار عالی در برابر ضربات احتمالی و خطو‌خش‌ها از خود ارائه می‌دهد. البته وزن این لوازم جانبی برتر شیائومی ۱۳ لایت در حدود ۵۰ گرم است و احتمالاً در روزهای ابتدایی استفاده از این محصول، سنگینی آن را روی گوشی خود احساس خواهید کرد، اما خیلی زود به آن عادت پیدا می‌کنید. این قاب محافظ به صورت ۳۶۰ درجه‌ای از گوشی شما محافظت می‌کند و جزبه‌جز قسمت‌های آن را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

برای محافظت بیشتر از نمایشگر و سیستم دوربین گوشی، لبه‌های این بخش‌ها به صورت برآمده طراحی شده تا وقتی گوشی را روی سطح صاف قرار می‌دهید، این قسمت‌ها در تماس مستقیم با سطوح قرار نگیرند. سامورایی برای این محصول خود چند ویژگی کاربردی در نظر گرفته که گل سر سبد آن‌ها، بهره‌گیری از درب کشویی سیستم دوربین است تا در زمانی که از دوربین استفاده نمی‌کنید، از لنزها به طور کامل محافظت کند. همچنین باید به قابلیت استند شدن این کاور نیز اشاره کرد که امکان استفاده از گوشی را در زوایای دلخواه به خوبی فراهم می‌آورد. به لطف برش‌کاری دقیق پورت‌ شارژ، کاربران نیازی به خارج کردن کاور هنگام شارژ کردن این گوشی ندارند.

کاور سامورایی مدل Magic Ring مناسب برای گوشی موبایل شیائومی 13 Lite

کاور دیامانته مدل Bilenz Bk

لوازم جانبی شیائومی 13 لایت

اگر دوست دارید که ظاهر فوق‌العاده جذاب و خاصی به گوشی هوشمند خود ببخشید، با استفاده از کاور دیامانته مدل Bilenz Bk این اتفاق برای گوشی شما به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود. این لوازم جانبی برتر شیائومی ۱۳ لایت کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و از پلاستیک نرم، سیلیکون و TPU تولید شده است. وزن این کاور حدود ۳۰ گرم است و اضافه وزن محسوسی به گوشی هوشمند شما نخواهد داد. خوشبختانه این محصول علاوه بر مقاومت بالا در برابر ضربات، انعطاف‌پذیری خوبی هم دارد و به راحتی می‌توانید گوشی را درون آن قرار دهید یا اینکه قاب را جدا کنید. برش‌های انجام شده برای این کاور با دقت صورت گرفته‌اند و در نتیجه برای دسترسی به پورت‌ها با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد. درون این کاور حالت مشبکی دارد تا بتواند حرارت گوشی را به بیرون انتقال دهد.

این کاور محافظ در رنگ‌های متنوع به فروش می‌رسد که همگی مات هستند و به همین خاطر لازم نیست نگران جذب اثر انگشت باشید. از سوی دیگر باید به برش دقیق مکان‌های مربوط به پورت‌ها و حفره‌ها اشاره کنیم که برای دسترسی به آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کنند. این محصول در پنل پشتی از ساختار مات بهره می‌برد و به لطف همین ویژگی کاربران نیازی نیست نگران بر جای ماندن لکه‌های چربی و اثر انگشت باشند. رنگ این محصول در طی استفاده‌های زیاد همچنان ثابت می‌ماند و تغییری نخواهد کرد. همچنین برای هر دکمه‌ی گوشی یک قطعه جدا بر روی کاور تعبیه شده و به راحتی می‌توانید از دکمه‌های گوشی بهره ببرید. پنل پشتی این محصول نیز مقاومت بالایی دارد.

کاور دیامانته مدل Bilenz Bk مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Mi 13 Lite

کاور قاب ناب مدل PAFER

لوازم جانبی شیائومی 13 لایت

این روزها کاربران به کاورهای محافظ با طراحی پافرمانند علاقه‌ی بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و برند قاب ناب نیز برای کاربران شیائومی ۱۳ لایت، چنین کاوری را طراحی و روانه‌ی بازار کرده که کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و رضایت آن‌ها را نیز به خود جلب می‌کند. بخش بیرونی این لوازم جانبی برتر شیائومی ۱۳ لایت از جنس پلاستیک TPU، چرم مصنوعی و پلاستیک نرم تولید شده که بسیار نرم هستند و شما با در دست گرفتن آن، حس خوبی پیدا خواهید کرد. انعطاف‌پذیری این محصول بسیار بالاست و شما خیلی ساده و راحت می‌توانید کاور را درون گوشی قرار داده و یا آن را خارج کنید. دوام و کیفیت این محصول بسیار مناسب است و شاهد مشکلاتی نظیر کم‌رنگ شدن طراحی آن در استفاده زیاد نخواهید بود.

برش‌های دقیق این کاور موجب شده که بتوانید به سادگی به تمامی درگاه‌های گوشی هوشمند خود دسترسی داشته باشید و در هنگام فشردن دکمه‌های گوشی همراه خود احساس خوبی به شما دست خواهد داد. به جهت محافظت بیشتر از نمایشگر و سیستم دوربین گوشی، لبه‌های این بخش‌ها به صورت برآمده طراحی شده تا وقتی گوشی را روی سطح صاف قرار می‌دهید، این قسمت‌ها در تماس مستقیم با سطوح قرار نگیرند. همچنین به لطف پوشش مناسبی که بین گوشی و کاور ایجاد می‌شود، گرمای تولید شده فضای کافی برای خروج از کیس را دارد و باتری گوشی شما آسیب نخواهید دید. این محصول باکیفیت در برابر آب مقاوم است و در صورت کثیفی می‌توان آن را به راحتی تمیز کرد. همچنین نیازی نیست که نگران برجای ماندن ذرات چربی و اثر انگشت روی این کاور باشید.

کاور قاب ناب مدل PAFER مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Mi 13 Lite

کاور اسپارتان مدل Space

لوازم جانبی شیائومی 13 لایت

از دیگر کاورهای با طراحی ساده و در عین حال مقاوم شیائومی ۱۳ لایت می‌توان به کاور اسپارتان مدل Space اشاره کرد که کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و به شکل مناسبی می‌تواند از گوشی هوشمند شما محافظت کند. این محصول از جنس پلاستیک TPU تولید شده که حدود ۳۰ گرم وزن دارد و هنگام استفاده از گوشی سنگینی محسوسی به کاربران نخواهد داد. این کاور از طراحی شفاف بهره می‌برد و به لطف آن طراحی جذاب گوشی شما نیز از دید سایر کاربران پنهان نخواهد ماند. لبه‌های قاب اندکی انعطاف‌پذیر هستند و به همین خاطر به راحتی می‌توانید قاب را از گوشی جدا کنید. این کاور شفاف به طور همه‌جانبه از بخش‌های مختلف گوشی هوشمند شما محافظت می‌کند و حتی دکمه‌های گوشی را نیز پوشش می‌دهد.

به لطف برش‌کاری دقیق پورت‌ شارژ، کاربران نیازی به خارج کردن کاور هنگام شارژ کردن این گوشی ندارند. بخش‌های مربوط به دکمه‌ها هم بسیار نرم هستند و برای بهره‌گیری از آن‌ها لازم نیست فشار زیادی وارد کنید. یکی از دغدغه‌های کاربران هنگام خرید کاورهای شفاف، زرد شدن تدریجی آن‌ها پس از مدتی استفاده است که در مورد این محصول این مشکل به وجود نخواهد آمد. علاوه بر این، بدنه‌ی این قاب ضد لک و اثر انگشت است؛ بنابراین در دست گرفتن آن ردی از انگشتان روی قاب باقی نخواهد گذاشت. اطراف نمایشگر و سیستم دوربین این لوازم جانبی شیائومی ۱۳ لایت یک نوار طلایی رنگ دیده می‌شود که رنگ آن ثابت است و جنبه فانتزی دارد. این کاور استانداردهای نظامی مقاومت در برابر سقوط را نیز دارد.

کاور اسپارتان مدل Space مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Mi 13 Lite

کاور کلاسیک مدل KHO.526 طرح فانتزی گل و پروانه

لوازم جانبی شیائومی 13 لایت

در میان لوازم جانبی شیائومی ۱۳ لایت، کاورهای با مدل فانتزی نیز وجود دارد که یکی از آن‌ها کاور کلاسیک مدل KHO.526 طرح فانتزی گل و پروانه است. این کاور محافظ که برای استفاده‌ی بانوان طراحی شده، وزن بسیار سبکی دارد و از همه‌ی بخش‌های گوشی هوشمند شما به خوبی محافظت می‌کند. این محصول باکیفیت در برابر اثر انگشت و ذرات چربی و لکه مقاوم است و جای آن‌ها روی سطح گوشی نمی‌ماند. همچنین این محصول کاملا ضد خراش است و حتی در برخورد با اجسام نوک‌ تیز هم با قدرت عمل می‌کند. طراحی جذاب این کاور محافظ پروانه‌های رنگی و گل‌های برجسته‌ی سفید هستند که روی آن نگین براق کار شده و ظاهر بسیار شیکی به این کاور محافظ می‌دهد.

این کاور گوشی به گونه‌ای طراحی شده که در برابر افتادن نیروی مخالف را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا گوشی آسیب نبیند. همچنین لبه‌های این کاور از نمایشگر کمی بالاتر آمده و موجب می‌شود در هنگام افتادن به صفحه گوشی آسیبی وارد نشود. این محصول در پنل پشتی از ساختار مات بهره می‌برد و به لطف همین ویژگی کاربران نیازی نیست نگران بر جای ماندن لکه‌های چربی و اثر انگشت باشند. به دلیل طراحی دقیق و متناسب، هنگام استفاده از این قاب هیچ مانعی حین کار کردن با گوشی هوشمند خود نخواهید داشت و تمام پورت‌ها و امکانات آن در دسترس شما قرار می‌گیرند. این محصول در برابر آب نیز مقاوم است و به سادگی می‌توان در صورت کثیفی آن را با آب تمیز کرد.

کاور کلاسیک مدل KHO.526 طرح فانتزی گل و پروانه مناسب برای گوشی موبایل شیائومی RED MI 13 LITE

کاور ایکس قاب کد ch-13lite

لوازم جانبی شیائومی 13 لایت

اگر به کاورهای محافظ با طراحی چرمی علاقه مند هستید، کاور ایکس قاب کد ch-13lite می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. این لوازم جانبی برتر شیائومی ۱۳ لایت حدود ۳۰ گرم وزن دارد و در هنگام استفاده از گوشی، کاربران را خسته نمی‌کند. این محصول که از پلاستیک باکیفیت تولید شده، مقاومت خوبی در برابر ضربات احتمالی و خط‌وخش‌ها دارد. لبه‌های این کاور محافظ، به نحوی طراحی شده که روی دکمه‌های گوشی را نیز می‌پوشاند و قسمت‌های مربوط به پورت و درگاه‌های گوشی با دقت کم نظیری به منظور دسترسی آسان کاربر، برش داده شده‌اند. این محصول انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد و به راحتی می‌توان کاور محافظ را از آن خارج یا گوشی را درون آن قرار داد.

این کاور ساختاری مات دارد و بنابراین اثر انگشت را به خود جلب نمی‌کند، بعد از گذشت مدتی، کثیف نمی‌شود و ظاهر زیبایش را هم حفظ می‌کند. همچنین انعطاف‌پذیری این کاور بسیار بالاست و همین نیز موجب می‌شود تا فرآیند نصب و خارج‌سازی قاب از گوشی به هیچ عنوان سخت نباشد. پوشش چرم مصنوعی این کاور نیز دوام مناسبی دارد و در اثر استفاده زیاد دچار مشکلاتی نظیر پوسته پوسته شدن و مواردی از این قبیل نمی‌شود. در نهایت باید به برآمدگی اطراف نمایشگر و سیستم دوربین این لوازم جانبی شیائومی ۱۳ لایت نیز اشاره کنیم.

 کاور ایکس قاب کد ch-13lite مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Lite 13

لوازم جانبی شیائومی ۱۳ لایت؛ گلس محافظ


محافظ صفحه نمایش بادیگارد مدل HydroGel

لوازم جانبی شیائومی 13 لایت

این محافظ نمایشگر با بهره‌گیری از شیشه گرمادیده و سخت شده با لبه‌های تراش خورده می‌تواند تمام سطح نمایشگر گوشی را از هر گونه خط و خش، ضربه و اجسام نوک تیز محافظت کند. به لطف طراحی دقیق، این محصول با انواع قاب‌ها سازگاری دارد و کاربران بدون هیچ مشکلی می‌توانند از حسگر اثر انگشت گوشی خیلی راحت استفاده کنند. با استفاده از این محصول، کیفیت تصویر نمایشگر دچار افت نمی‌شود و حساسیت به لمس بالایی نیز دارد.

محافظ صفحه نمایش بادیگارد مدل HydroGel مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Mi 13 Lite

محافظ صفحه نمایش حریم شخصی بادیگارد مدل HydroGel

لوازم جانبی شیائومی 13 لایت

اگر در مکان‌های عمومی مانند مترو و اتوبوس زیاد از گوشی خود استفاده می‌کنید، این محافظ نمایشگر انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این لوازم جانبی شیائومی ۱۳ لایت طوری طراحی شده که فقط شما بتوانید محتواهای تصویری گوشی خود را مشاهده کنید و دید از دو طرف نمایشگر در حد صفر خواهد بود. این محصول وضوح و شفافیت عالی را به کاربران ارائه می‌دهد و با داشتن ضریب سختی ۹H، قابلیت نصب آسان و بدون حباب خیال شما را راحت خواهد کرد. این گلس به گونه‌ای طراحی شده که اصلا باعث کاهش حساسیت لمس نمی‌شود.

محافظ صفحه نمایش حریم شخصی بادیگارد مدل HydroGel مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Mi 13 Lite

لوازم جانبی شیائومی ۱۳ لایت؛ محافظ دوربین


محافظ لنز دوربین خونه قاب مدل ۳D

لوازم جانبی شیائومی 13 لایت

این محافظ سیستم دوربین به شکلی طراحی شده که همه‌ی بخش‌های دوربین را تحت پوشش قرار می‌دهد و کیفیت خوبی نیز دارد. خوشبختانه این محصول روی کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی نیز تاثیری نمی‌گذارد و عکس‌های ثبت شده، مانند قبل با کیفیت و شفاف هستند. ضخامت این محصول ۰.۳ میلی متر است و خیلی ساده و راحت می‌توان آن را روی گوشی نصب کرد.

 محافظ لنز دوربین خونه قاب مدل 3D مناسب برای گوشی موبایل شیائومی 13 Lite

محافظ لنز دوربین مولتی نانو مدل X-L2N

لوازم جانبی شیائومی 13 لایت

این محافظ به طور کامل از سیستم دوربین گوشی شما محافظت می‌کند و از تکنولوژی نانو تولید شده که کیفیتی به مراتب بهتر از گلس‌های شیشه‌ای دارد. از دیگر ویژگی‌های خوب این محصول می‌توان به انعطاف‌پذیری و نشکن بودن، قابلیت نظافت راحت و مقاوم در برابر قطرات آب و همچنین وضوح و شفافیت بالا بدون حاشیه رنگی اشاره کرد.

محافظ لنز دوربین مولتی نانو مدل X-L2N مناسب برای گوشی موبایل شیائومی 13 Lite بسته دو عددی

لوازم جانبی شیائومی ۱۳ لایت؛ شارژر


شارژر دیواری ۶۷ وات شیائومی مدل MDY-12-EG به همراه کابل USB-C

Xiaomi

شیائومی ۱۳ لایت با شارژر ۶۷ واتی درون جعبه به کاربران تقدیم می‌شود، اما اگر به هر دلیلی نیاز به خرید یک شارژر باکیفیت برای این گوشی پیدا کردید، شارژر دیواری ۶۷ وات شیائومی مدل MDY-12-EG بهترین گزینه برای این گوشی خواهد بود. این محصول اوریجینال کیفیت بسیار خوبی دارد، به راحتی می‌توان آن را حمل و نقل کرد و ایمنی بالایی نیز دارد.

شارژر دیواری 67 وات شیائومی مدل MDY-12-EG به همراه کابل USB-C

منبع: دیجی کالا مگ

گوشی موبایل شیائومی مدل  13 Lite دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

سوالات متداول

در حال حاضر آیا لوازم جانبی متعددی برای شیائومی ۱۳ لایت وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید در فروشگاه دیجی کالا به طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی این گوشی دسترسی داشته باشید.

آیا استفاده از محافظ لنز دوربین در کیفیت تصاویر تأثیر می‌گذارد؟

خیر. در صورت استفاده از محصولات باکیفیت این اتفاق هیچ وقت برای شما رخ نخواهد داد.

آیا برای خرید کاور شیائومی ۱۳ لایت بهتر است از بین برندهای مشهور دست به انتخاب بزنیم؟

۱۰۰ درصد. همواره پیشنهاد می‌شود که همواره از کاورهای ساخت برندهای مشهور استفاده کنید.

آیا می‌توان از شارژرهای غیر از شیائومی برای شارژ کردن شیائومی ۱۳ لایت استفاده کرد؟

بله شما می‌توانید با هر شارژر ۶۷ واتی برای شارژ کردن این گوشی استفاده کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.