متا نمایش موضوعات داغ روز را در تردز آزمایش می‌کند

متا در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران تردز اجازه می‌دهد ببینند چه نوع مکالماتی در این پلتفرم ترند هستند. مارک زاکربرگ در این مورد می‌گوید: برنامه تردز آزمایش ویژگی «موضوعات داغ روز» را در ایالات متحده آغاز کرده است. این ویژگی در حال حاضر با نام «Today’s Top Topics» شناخته می‌شود.

به گفته متا، با این ویژگی موضوعاتی که کاربران تردز درحال بحث درباره آنها هستند، نمایان شده و در قسمت For You نمایش داده می‌شوند. آدام موسری، مدیر اینستاگرام گفت: ترندهای خاص توسط سیستم‌های هوش مصنوعی ما بر‌اساس آنچه مردم در حال حاضر در تردز درگیر آن هستند، تعیین می‌شوند.

متا نمایش موضوعات داغ روز را در تردز آزمایش می‌کند

اخبار سیاسی در «Today’s Top Topics»

جالب اینجاست که برنامه اخبار مربوط به سیاست و انتخابات را نیز نشان می‌دهد. این در حالی است که شرکت هفته گذشته اعلام کرد که دیگر محتوای سیاسی پیشنهاد نمی‌کند؛ مگر اینکه خود کاربران انتخاب کنند. متا تایید کرده است که محدودیتی برای این ویژگی اعمال نخواهد شد. یکی از سخنگویان متا گفت: محتوای سیاسی می‌تواند جز موضوعات داغ روز باشد. ما فقط در صورتی محتوای سیاسی را حذف خواهیم کرد که مقررات Community Guidelines یا دیگر قوانین قابل‌تعمیم را نقض کنند.

احتمالا بسیاری از کاربران تردز که امیدوارند از این سرویس به‌عنوان منبعی برای اطلاعات روز استفاده کنند، از این ویژگی استقبال خواهند کرد. این ویژگی قبلاً در نسخه مخصوص تردز برای کارمندان متا قابل مشاهده بود، اما مشخص نبود که متا آن را به‌طور گسترده‌تری عرضه می‌کند یا خیر.

با توجه به انتخابات آتی در ایالات متحده و بسیاری از انتخاباتی که جهان در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد، اکنون زمان بسیار حساسی برای اضافه‌کردن چنین قابلیتی است و این احتمال وجود دارد که شرکت‌ها به اعتدال ناعادلانه در مورد سیاست یا کمک به انتشار اطلاعات نادرست متهم شوند.

اگرچه هوش مصنوعی بسیاری از موضوعات داغ را برای نشان‌دادن به کاربر انتخاب می‌کند، به نظر می‌رسد که متا قصد دارد برخی موارد را خودش با عنوان «موضوع برتر» به کاربران نمایش دهد. سخنگوی متا گفت: تیمی از متخصصان محتوا تلاش می‌کنند مطمئن شوند که مقررات Community Guidelines یا دیگر قوانین قابل‌تعمیم نقض نمی‌‌شوند و موضوعات تکراری، بی‌معنی یا گمراه‌کننده نیستند.

همچنین به کاربران این امکان داده می‌شود پست‌هایی را که فکر می‌کنند برخی دستورالعمل‌ها را نقض می‌کنند یا نادرست هستند، نشانه‌گذاری کنند. متا تاکید کرد که به هیچ دلیل دیگری موضوعات پرطرفدار را حذف نخواهد کرد.

متا امیدوار است که این پلتفرم با ارتقای ارتباطات کاربران به رقیب خود، یعنی X نزدیکتر شود. این برنامه هنوز راه زیادی برای رسیدن به X دارد که به‌طور متوسط بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در مقایسه با ۱۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در تردز دارد.

در حال حاضر، نمایش «موضوعات داغ روز» در تردز تنها یک آزمون کوچک است، اما زاکربرگ گفت که این ویژگی پس از اینکه بهینه شود در کشورها و زبان‌های بیشتری عرضه خواهد شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.