متا برای اولین‌بار، ادغام تردز با فدی‌ورس را به‌نمایش گذاشت

instagram threads logo iphone 13 pro max 64a3a2fa0f068bdcb3a5754f

متا در جریان کنفرانس آنلاین FediForum یک دموی کوتاه از نحوه‌ی ادغام حساب‌های کاربری تردز در فدی‌ورس نمایش داد. این ادغام به کاربران اجازه می‌دهد پست‌های خود را از طریق تردز در پلتفرم‌های مختلف به‌اشتراک بگذارند و به‌طور هم‌زمان به مخاطبین‌شان در آن پلتفرم‌ها دسترسی پیدا کنند.

کاربران می‌توانند به تنظیمات حساب تردز خود بروند و گزینه‌ای به نام Fediverse Sharing را فعال کنند. سپس متا با نمایش یک پیام ضمن سلب‌ مسئولیت توضیح می‌دهد که فدی‌ورس دقیقاً چیست.

متا می‌گوید که کاربران برای فعال‌کردن ویژگی یادشده باید پروفایل عمومی داشته باشند. کاربران در نسخه‌ی آزمایشی فعلاً نمی‌توانند پاسخ‌ پست‌های خود را مشاهده کنند و فقط می‌توانند تعداد لایک‌ها را ببینند.

متا هشدار می‌دهد که پس از ادغام حساب‌های کاربری خود با فدی‌ورس تضمینی وجود ندارد که اگر پستی را در تردز حذف کردید در سایر پلتفرم‌ها نیز حذف شود؛ ممکن است آن پست همچنان روی سرورهای ماستودون باقی بماند و قابل مشاهده باشد.

پس از فعال‌شدن اشتراک‌گذاری فدی‌ورس، کاربران می‌توانند در پلتفرم‌های دیگری که ازطریق ActivityPub با یکدیگر همکاری می‌کنند، پست ارسال کنند. متا می‌گوید تردز قبل از ارسال پست‌ها به فدی‌ورس، پنج دقیقه به کاربر برای ویرایش یا حذف پست فرصت می‌دهد.

مقالات مرتبط

اگر کاربر تردز اشتراک‌گذاری فدی‌ورس را فعال کرده باشد، پروفایل او یک نماد قرص‌مانند را نشان می‌دهد که سایر کاربران می‌توانند با کلیک روی آن، نام‌ کاربری فدی‌ورس شخص را کپی کنند.

FediForum یک رویداد آنلاین است که به توسعه‌دهندگان فرصت می‌دهد تا آن‌چه را که در فدی‌ورس روی آن کار می‌کنند به نمایش بگذارند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.