مایکروسافت و OpenAI بار دیگر به نقض کپی‌رایت متهم شدند

microsoft chatgpt 63e88ea2212860d0e4c7edd6

چند نویسنده‌ روز گذشته در دادگاه فدرال منهتن شکایتی علیه مایکروسافت و OpenAI مطرح کردند. این نویسندگان ادعا می‌کنند سازنده‌ی ویندوز و شرکت توسعه‌دهنده‌ی ChatGPT از آثار آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی و همچنین خدمات مبتنی‌بر این فناوری، سوءاستفاده کرده‌اند.

نیکلاس باسبنز و نیکلاس گیج در اقدامی دسته‌جمعی به دادگاه اعلام کردند مایکروسافت و OpenAI از چندین کتاب آن‌ها به‌عنوان ورودی برای آموزش مدل‌ زبانی بزرگ GPT بهره گرفته‌اند و قوانین کپی‌رایت را زیر پا گذاشته‌اند.

نمایندگان مایکروسافت و OpenAI تا این لحظه هیچ اظهار نظری درمورد شکایت نویسندگان ارائه نداده‌اند.

شکایت نویسندگان علیه OpenAI و مایکروسافت پس از آن انجام می‌شود که کمدین مطرح، سارا سیلورمن و جورج آر. آر. مارتین نویسنده‌ی داستان معروف بازی تاج‌وتخت، به‌دلیل استفاده‌ی غیرقانونی از آثارشان برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی دو شرکت مذکور از آن‌ها شکایت کردند.

مقالات مرتبط:

هفته‌ی گذشته نیز نیویورک تایمز به‌دلیل استفاده از محتوای روزنامه‌ها و مقالاتش در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت و OpenAI، از این دو شرکت شکایت کرد.

به‌گزارش رویترز، باسبنز و گیج هردو روزنامه‌نگار هستند و وکیل آن‌ها مایکل ریشتر می‌گوید استفاده از نوشته‌ی دیگران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت و OpenAI، واقعاً ظالمانه است؛ زیرا این شرکت‌ها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از حاصل کار دیگران برای تقویت صنعتی چند میلیارد دلاری بهره می‌برند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.