مایکروسافت دیگر برای کنسول Xbox One بازی انحصاری تولید نمی‌کند

«مت بوتی» (Matt Botty)، رئیس بخش Xbox Game Studios اعلام کرد شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) دیگر قصد ندارد بازی‌های انحصاری و فرست-پارتی برای کنسول «ایکس باکس وان» (Xbox One) تولید کند. این شرکت اکنون تمام تمرکز خود را روی تقویت کنسول‌های «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) گذاشته است.

«مت بوتی»، رئیس بخش Xbox Game Studios در مصاحبه‌ای با رسانه Axios اعلام کرد شرکت Microsoft دیگر حاضر نیست عناوین فرست-پارتی برای کنسول نسل هشتمی Xbox One تولید کند. او گفت «ما به نسل ۹ انتقال یافته‌ایم» که اشاره مستقیمی به کنسول‌های Xbox Series X/S دارد. البته «مایکروسافت» همچنان به پشتیبانی خود از سخت‌افزارهای Xbox One و برخی بازی‌ها مانند «ماینکرفت» (Minecraft) ادامه می‌دهد.

«مایکروسافت: به آرامی تا این مرحله پیش می‌رود و از سرویس Xbox Cloud Gaming برای ارائه بازی‌هایی مانند Microsoft Flight Simulator به کاربران فعلی Xbox One استفاده می‌کند. این شرکت در رویداد Xbox Showcase هیچ بازی انحصاری را برای کنسول Xbox One معرفی نکرد. اما در عوض، «مایکروسافت» قصد دارد از طریق قابلیت‌های بازی ابری، به کاربران خود این امکان را بدهد که بازی‌های سری ایکس را روی کنسول «ایکس‌ باکس وان» تجربه کنند.

توسعه‌دهندگان داخلی شرکت «مایکروسافت» اکنون تمام تمرکز خود را روی کنسول‌های «سری ایکس/اس ایکس باکس» گذاشته‌اند. اخیراً شایعاتی مطرح شده بود که توسعه‌دهندگان قصد دارند دیگر برای کنسول Xbox Series S بازی تولید نکنند. کنسول Xbox Series S با قیمت ۲۹۹ دلار در بازار به فروش می‌رسد. این کنسول با هدف اجرای بازی‌ با کیفیت تصویر ۱۴۴۰p با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه معرفی شد. اما بیشتر بازی‌ها در حال حاضر با کیفیت تصویر ۱۰۸۰p و نرخ فریم پایین‌تر روی کنسول مذکور اجرا می‌شوند.

بازی انحصاری کنسول Xbox One

عدم عرضه بازی انحصاری جدید برای کنسول Xbox One؛ مایکروسافت به دنبال بازگشت به دوران طلایی نسل هفتم است!

کنسول Xbox Series X از پردازنده گرافیکی بالاتری برخوردار است و از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند، در حالی که کنسول Xbox Series S از حافطه رم ۱۰ گیگابایتی برخوردار است. این حافظه رم کوچک Series S به یک معضل عذاب‌آور برای توسعه‌دهندگان بازی تبدیل شده است. شرکت «مایکروسافت» وعده داده است که وضعیت گرافیکی کنسول Xbox Series S را بهبود می‌بخشد و حافظه رم آن را افزایش می‌دهد.

«فیل اسپنسر» (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس اعتراف کرد کنسول Xbox One «بدترین نسل گیمینگ را برای مایکروسافت» رقم زد. او گفت در آن نسل، اکثر توسعه‌دهندگان عناوین خود را از طریق کتابخانه‌های دیجیتالی به کاربران معرفی می‌کردند. «مایکروسافت» در حال حاضر تلاش می‌کند با کنسول Xbox Series X به رقابت تنگاتنگ در صنعت گیمینگ بازگردد. گفتنی است بازی‌های انحصاری بزرگی در بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ برای کنسول‌های «سری ایکس/اس ایکس باکس» عرضه خواهند شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.