مایکروسافت در دادگاه FTC پیروز شد

مایکروسافت (Microsoft) بالاخره می‌تواند قرارداد خود را کامل کند و برای این کار تنها توافق با سازمان CMA بریتانیا نیاز است. در ادامه این خبر با تکنولایف همراه باشید.

بالاخره رای نهایی کمینسیون تجارت فدرال (FTC) در خصوص شکایت علیه خرید اکیتیوژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت اعلام شد. قاضی پرونده این شکایت را رد کرد و اعلام شد که مایکروسافت می‌تواند پیش از رسیدن به تاریخ ددلاین، ۲۷ تیر ماه (۱۸ جولای)، قرارداد را کامل کند. هرچند آن‌ها باید پیش از آن با سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) وارد مذاکره شده و نظر مثبت آن‌ها را نیز جلب کنند.

قاضی جکلین اسکات کورلی (Jacqueline Scott Corley) در این باره گفت:

مسئولیت این دادگاه در قبال این پرونده محدود است. باید تصمیم گرفته شود که با توجه به شرایط کنونی ادغام (این شرکت‌ها) باید متوقف یا حتی ممنوع شود یا نه. بنا به دلایلی که توضیح داده شد، دادگاه به این نتیجه رسیده که FTC شواهدی مبنی بر برتری خود در این پرونده نشان نداده و اثبات نکرده که این ادغام باعث کاهش چشم‌گیر رقابت در صنعت خواهد شد. برعکس، شواهد ثبت شده حاکی از این هستند که این اقدام باعث دسترسی کاربران بیشتری به Call of Duty و دیگر آثار اکتیویژن می‌شود. بنابراین درخواست اولیه (در خصوص توقف این ادغام) رد می‌شود.

برد اسمیت (Brad Smith)، رئیس مایکروسافت، در توییت اخیر خود نوشت:

ما از دادگاه سان فرانسیسکو به خاطر پاسخ سریع و کامل‌شان سپاس‌گزاریم و امیدواریم سایر حوزه‌های قضایی به تلاش برای حل و فصل به موقع این پرونده ادامه دهند.

مایکروسافت در دادگاه FTC پیروز شد

بابی کوتیک (Bobby Kotick)، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، هم در گفتگو با رسانه The Verge گفت:

ادغام ما به نفع مصرف‌کنندگان و کارکنان خواهد بود. این اتفاق موجب ایجاد رقابت می‌شود و اجازه نمی‌دهد رهبران بازار به تسلط خود بر صنعت‌‌مان که به سرعت در حال رشد است، ادامه دهند.

داگلاس فرر (Douglas Farrar)، سخنگوی FTC، در واکنش به رای دادگاه گفت:

ما از نتیجه ناامید شدیم چرا که این ادغام به شکل واضحی تهدیدی در رقابت در حوزه بازی‌های ابری، سرویس‌های اشتراکی و کنسول‌ها است. در روز‌های آینده ما از اقدامات بعدی‌مان برای نبرد جهت حفظ رقابت و حمایت از مصرف‌کنندگان خواهیم گفت.

سازمان FTC می‌تواند پیش از ساعت ۱۰:۲۹ دقیقه (به وقت ایران) در تاریخ ۲۳ تیر ماه (۱۴ جولای) به این حکم دادگاه اعتراض کند. حال باید صبر کرد و دید که آیا چنین اتفاقی رخ خواهد داد یا نه. مایکروسافت با سازمان CMA بریتانیا نیز باید وارد مذاکره شود. این مذاکرات در تاریخ ۶ مرداد ماه (۲۸ جولای) شروع خواهد شد. اگر تا ۱۸ جولای قرارداد بسته نشود، اکتیویژن بلیزار می‌تواند غرامت ۳ میلیارد دلاری از مایکروسافت بگیرد.

این بود جدیدترین خبرها درباره قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد. نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ فکر می‌کنید این قرارداد چه تاثیری روی صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد گذاشت؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

اگر به دنبال یک ایرپاد جدید و متفاوت هستید، بررسی فری بادز ۵i از هواوی را بخوانید.

بررسی هندزفری هواوی Freebuds 5i

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.