مایکروسافت در حال آزمایش کنسول دستی جدید ایکس باکس است

مایکروسافت در حال آزمایش کنسول دستی جدید ایکس باکس است

جز کوردن از پادکست Xbox Two به تازگی مدعی شده که ایکس باکس در حال انجام آزمایشات مختلف و طراحی یک کنسول دستی جدید است.

<!–

–>

کوردن طی صحبت‌های خود توضیح داد:

من در جریانم که آن‌ها [ایکس باکس] هم‌اکنون چند مدل و نمونه اولیه در اختیار دارند. این نمونه‌های اولیه هم کاملا جدید هستند و با آنچه در گذشته مطرح می‌شد تفاوت دارند.

کنسول دستی Xbox قرار است کاملا نیتیو (Native) باشد، نه بر مبنای فضای ابری.

منظور کوردن از نیتیو دقیقا چیزی در مقابل کنسول پلی استیشن پورتال است. این کنسول دستی پلی استیشن هیچ‌گونه سخت‌افزاری در خود جای نداده و در واقع بازی‌ها را به واسطه اتصال به اینترنت و یک دستگاه کنسول پلی استیشن ۵ اجرا می‌کند. با این حال کنسول دستی مایکروسافت قرار است مانند استیم دک یا سوییچ به صورت یک دستگاه مجزا عمل کند.


مطلب پیشنهادی:نسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کستشما چه نسلی هستید؟
نسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کستنسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کست

جز کوردن در ادامه اشاره کرد که طراحی نمونه‌های اولیه لزوما به معنای تولید محصول جدید نیست، اما خب به خوبی نشان می‌دهد که ایکس باکس هم مثل بسیاری از شرکت‌ها بازار کنسول‌ها و کامپیوترهای دستی را پرقدرت و پرپتانسیل قلمداد می‌کند و قصد ورود به آن را دارد.

 کنسول دستی ایکس باکس کنسول دستی ایکس باکس

کنسول نینتندو سوییچ از زمان عرضه تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه فروش داشته و با ورود رقبای سرسختی چون استیم دک، ROG Ally و پلی استیشن پورتال به بازار، سیاست‌گذاری جدید Xbox کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

سارا باند، مدیر جدید ایکس باکس، چندی پیش گفته بود که این شرکت «در بخش سخت‌افزار چیزهای هیجان‌انگیزی در راه دارد» و در تعطیلات پایان سال از آن‌ها رونمایی خواهد کرد. شاید همین صحبت اشاره‌ای دور به رونمایی از کنسول دستی Xbox در تعطیلات ۲۰۲۴ باشد. در هر حال باید منتظر ماند و دید قدم برای ردموندی‌ها در بازار کنسولی چیست و با چه محصولی از آن‌ها روبه‌رو خواهیم بود.

گرچه این تمام ماجرا نیست و بر اساس اطلاعاتی که از سازمان‌های داخلی کره جنوبی لو رفته، ایکس باکس احتمالا مراحل مختلف برای تولید و رونمایی از کنسول میان‌نسلی خود را سپری می‌کند. بعید نیست این شرکت طی ماه‌های آتی از رقیب PlayStation 5 Pro که جزئیات مختلفی از آن در دسترس است، رونمایی کند.


مطلب پیشنهادی:۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشانزمین کاملا هم یک بیابون بی آب و علف نیست
۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان


از گوست آو سوشیما روی کامپیوتر تا شکایت نینتندو از شبیه‌ساز سوییچ | ویجی‌لاگ پلاس

تاریخ عرضه ریمستر بازی Monster Hunter Stories مشخص شد - ویجیاتوتاریخ عرضه ریمستر بازی Monster Hunter Stories مشخص شد - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.