مایکروسافت در آفریقای جنوبی نقره‌داغ می‌شود؟

microsoft 643f15b4be3b5fc22acb4924

مایکروسافت شرایط چالش‌برانگیزی را در چند وقت اخیر تجربه کرده است. این شرکت پس‌ از شکایت اسلک به کمیسیون اروپا مبنی‌بر اعمال رویه‌های ضدرقابتی، مجبور شد نرم‌افزار تیمز را در سطح جهان از بسته‌ی آفیس ۳۶۵ جدا کند. حالا به‌ نظر می‌رسد غول فناوری اهل ردموند با مشکلات بیشتری در حوزه‌ی ضدانحصار دست‌وپنجه نرم می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود یکی از نهادهای ضدانحصار در آفریقای جنوبی، رویه‌های صدور مجوز خدمات ابری مایکروسافت را مورد بررسی قرار دهد. منبعی آگاه در این زمینه اعلام کرد که پرونده‌ی آفریقای جنوبی شباهت‌های زیادی به پرونده‌ی ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا دارد. جالب اینکه مایکروسافت در بیانیه‌ای به‌طور قاطعانه اعلام کرد از هیچ پرونده‌ای که نهاد مستقر در آفریقای جنوبی علیه این شرکت مطرح کرده باشد، اطلاعی ندارد.

جزئیات پروند‌ه‌ی ضدرقابتی نهاد نظارتی آفریقای جنوبی علیه مایکروسافت دردسترس نیست، اما متهم شدن این شرکت در حوزه‌ی رایانش ابری اتفاقی رایج است.

گروه تجاری CISPE سال ۲۰۲۲ از مایکروسافت به نهاد ناظر اتحادیه‌ی اروپا شکایت و اعلام کرد شرایط قراردادی جدید و سایر رویه‌های ناعادلانه‌ی اعمال‌شده از طرف سازنده‌ی ویندوز، بر اکوسیستم رایانش ابری اروپا تأثیر منفی می‌گذارد.

مقالات مرتبط:

CISPE دلایل شکایت خود را چنین عنوان کرده است: «مایکروسافت با تکیه بر تسلطش در نرم‌افزارهای اداری، قدرت انتخاب را محدود می‌کند و هزینه‌ها را برای مشتریان اروپایی‌ای که قصد مهاجرت به فضای ابری دارند، افزایش می‌دهد و در نتیجه، اقتصاد دیجیتال اروپا دچار تحریف می‌شود.»

آمازون و مایکروسافت همچنین با اقداماتی از طرف سازمان رقابت و بازار (CMA) انگلستان مواجه شده‌اند که دلیل آن محدودسازی رقابت در بازار رایانش ابری است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.