مایکروسافت برای فروش بینگ در سال ۲۰۲۰ با اپل مذاکره کرده بود

همانطور که می‌دانید، موتور جستجوی بینگ در حال حاضر یکی از محصولات اصلی‌ مایکروسافت محسوب می‌شود و این شرکت در حال توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی برای آن است. با این حال، در گزارش جدیدی ادعا شده که مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ تلاش کرده است تا بینگ را به اپل بفروشد.

اپل و مایکروسافت از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ قراردادی داشتند که باعث شد اپل از موتور جستجوی بینگ مایکروسافت برای تقویت نتایج جستجوی سیری و اسپات‌لایت استفاده کند. با پایان این قرارداد در سال ۲۰۱۶، مایکروسافت طرحی را برای توسعه قرارداد خود با اپل به منظور تبدیل بینگ به موتور جستجوی پیش‌فرض در سافاری در آیفون، آیپد و مک اجرا کرد.

مایکروسافت برای فروش بینگ در سال 2020 با اپل مذاکره کرده بود

همانطور که ادی کیو، معاون خدمات اپل در اوایل این هفته شهادت داد، اپل به‌طور همزمان در حال مذاکره با گوگل و تلاش برای تمدید قرارداد بلندمدت خود بود. از طریق این قرارداد، گوگل از درآمد تبلیغاتی که از جستجو در آیفون، آیپد و مک کسب می‌کند، به اپل پرداخت می‌کند.

در سال ۲۰۱۶، اپل در نهایت همکاری خود را با گوگل تمدید کرد و این قرارداد را به جستجوهای انجام‌شده از طریق سیری و اسپات لایت نیز گسترش داد. این موضوع به‌طور موثری کل همکاری بین اپل و مایکروسافت را نابود کرد.

در سال ۲۰۲۰، دور جدیدی از مذاکرات بین اپل و مایکروسافت آغاز شد. بلومبرگ گزارش می‌دهد که مدیران مایکروسافت با ادی کیو معاون خدمات اپل ملاقات کردند تا در مورد امکان خرید بینگ بحث کنند. بلومبرگ می‌گوید این گفتگوها هرگز به مرحله عمل نزدیک نشده است.

درآمد حاصل از معامله با گوگل دلیلی کلیدی بود که مذاکرات اپل برای خرید بینگ هرگز فراتر از این مرحله پیش نرفت. گزارش امروز توضیح می دهد: این شرکت همچنین نگرانی‌هایی در مورد توانایی بینگ برای رقابت با گوگل در کیفیت و قابلیت‌ها داشت.

اطلاعات بیشتر از آزمایش ضدانحصار گوگل‌

شهادت اخیر جان تینتر، معاون مایکروسافت، جزئیات جدیدی را در مورد مذاکرات بین مایکروسافت و اپل فاش کرد که می‌توانست بینگ را به موتور جستجوی منتخب اپل تبدیل کند.

همانطور که توسط بلومبرگ جمع‌بندی شده است، تینتر در طی شهادت خود توضیح داد که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت به عنوان بخشی از این مذاکرات در سال ۲۰۱۶ با تیم کوک ملاقات کرد. هدف این بود که اپل به جای گوگل با مایکروسافت همکاری کند و بینگ را فراتر از سیری و اسپات‌لایت گسترش دهد.

تینتر در طول صحبت‌های خود توضیح داد از آنجاییکه بینگ بسیار کوچکتر از گوگل بود، باید درصد بیشتری از درآمد را نسبت به گوگل به اپل ارائه می‌کرد. برای مایکروسافت، این به معنای زیان هنگفت و چند میلیارد دلاری برای تضمین معامله بود. با وجود این، مایکروسافت این ایده را به هیئت مدیره خود ارائه کرد و در مورد چگونگی توضیح این معامله برای سهامداران بحث کرد.

پس از اینکه این مذاکرات منحل شد، مایکروسافت و اپل در سال ۲۰۱۸ وارد دور دیگری از بحث‌های جدی شدند. تینتر گفت، این مذاکرات بر روی تغییر اپل به جستجوی بینگ در خارج از ایالات متحده متمرکز بود، اما در نهایت به هیچ نتیجه‌ای منجر نشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.