مایکروسافت از چشم‌انداز آینده ایکس باکس در هفته بعدی رونمایی می‌کند

شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) در نظر دارد جزئیاتی از چشم‌انداز آینده ایکس باکس را در هفته بعد رونمایی کند. این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که خبرگزاری‌ها گزارش‌هایی مبنی بر عرضه بازی‌های انحصاری Xbox روی کنسول پلی استیشن منتشر کردند.

در طول هفته گذشته، ما ادعاهایی پیرامون انتشار بازی‌های «استارفیلد» (Starfield) و «ایندیانا جونز و حلقه بزرگ» (Indiana Jones and the Great Circle) روی کنسول «پلی استیشن ۵» (PlayStation 5) شنیدیم. علاوه‌براین، شایعه‌هایی مبنی بر عرضه بازی‌های Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای کنسول‌های «سوییچ» (Switch) و «پلی استیشن ۵» نیز منتشر شدند.

اوایل امروز، رسانه VGC مدعی شد که سری بازی‌های Gears of War هم راهی کنسول PlayStation می‌شود. با گمانه‌زنی‌ها در مورد استراتژی جدید برای افزایش کسب و کار ایکس باکس، رئیس بازی‌های مایکروسافت روز دوشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و به طرفداران گفت که هفته آینده چیزهای بیشتری از این استراتژی را مشخص خواهیم کرد.

چشم‌انداز آینده ایکس باکس

چشم‌انداز آینده ایکس باکس چیست؟ پایان جنگ کنسول‌ها؟!

«فیل اسپنسر» (Phil Spencer) در شبکه اجتماعی «توییتر» نوشت: «ما به حرف طرفداران خود گوش می‌دهیم. ما برای هفته آینده یک رویداد به‌روزرسانی کسب‌وکار را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، جایی که مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر در مورد چشم‌انداز آینده Xbox با شما هستیم. گوش به زنگ باشید».

در صورت صحت‌یافتن گزارش‌ها، این حرکت احتمالاً نشان‌دهنده تغییر قابل‌توجهی در استراتژی بخش گیمینگ Microsoft است. ایکس باکس قبلاً بازی‌های انحصاری شناخته‌شده خود را برای دستگاه خود نگه‌می‌داشت و تنها تعداد محدودی از بازی‌ها را به صورت مولتی‌پلتفرم روانه بازار می‌کرد؛ مانند Elder Scrolls Online و Minecraft.

با این حال، ایکس باکس در حال حاضر تمام بازی‌های فرست-پارتی خود را بلافاصله روی رایانه شخصی منتشر می‌کند و با توجه به اینکه کنسول‌های PS5 و Switch به طور قابل توجهی فروش بیشتری نسبت به کنسول‌های «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) دارند، این احتمال وجود دارد که مایکروسافت تصمیم گرفته باشد که فروش دستگاه بالقوه را دیگر نمی‌توان نادیده نگرفت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.