ماه نورد پیشرفته روسیه اواسط تابستان به ماموریت اعزام می شود

طی دو سال گذشته چین موفق ترین کشور در حوزه مطالعات ماه محسوب می شود که ماه نورد خود را در قمر زمین نشانده و نیمه پنهان ماه را مورد بررسی قرار داد. در این شرایط ایالات متحده آمریکا و روسیه نیز تلاش می کنند در قالب پروژه های آرتمیس و لونا از رقیب خود عقب نمانند. آژانس فضایی روسیه شب گذشته خبر داد ماموریت اکتشاف ماه را در تابستان پیش رو کلید خواهد زد.

به گزارش سیناپرس، اپراتور RocketTrip که با آژانس فضایی روسیه در حال پیشبرد برنامه اکتشاف ماه این کشور است در وب سایت خود اعلام کرده که پرتاب یک کاوشگر فضایی خودکار به ماه، در قالب پروژه لونا ۲۵ برای یازدم آگوست (۲۰ مرداد ماه) امسال برنامه ریزی شده است.

این وب سایت در بخش ویژه ای که به سفر به فرودگاه فضایی ووستوچنی برای پرتاب ماهنورد مامورید لونا ۲۵ اختصاص دارد، می گوید:  یازدهم آگوست تاریخ پرتاب این ماهنورد پیشرفته است.

از سوی دیگر سخنگوی آژانس فضایی روسیه نیز روز دوشنبه به رسانه های خبری گفت که  این شرکت دولتی پیش از این برنامه هایی را برای پرتاب فضاپیمای لونا-۲۵ در ماه آگوست اعلام کرده بود.

بر اساس برنامه های انجام شده جهت بهره برداری از اولین کاوشگر داخلی در تاریخ مدرن روسیه قرار است  در قالب ماموریت  لونا – ۲۵ ، یک ماژول فرود برای تحقیق و اکتشاف در منطقه قطب جنوبی ماه در نزدیکی دهانه بوگوسلاوسکی فرود آمده و ماموریت های متعددی را انجام دهد. به گزارش سیناپرس، پیش از این، آژانس فضایی روسیه به رسانه ها گفته بود که راه اندازی بخش اول این ماموریت از ژوئیه به آگوست منتقل شده است تا متخصصان این کشور به اطمینان لازم برای اجرای پروژه دست یابند.

مترجم: ندااظهری

منبع: tass

نوشته ماه نورد پیشرفته روسیه اواسط تابستان به ماموریت اعزام می شود اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.