مارول با رونماییِ «از خاکسترها» آینده‌ی ایکس-من را نمایان کرد

دوران کراکوآیی ایکس-من به پایان خود رسیده است و اکنون باید انتظار عصر تازه‌ای را برای این فرانچایز کشید. انتشارات مارول به همین منظور با رونماییِ «از خاکسترها» نشان داد که چه آینده‌ای برای این گروه در پیش‌روست.

<!–

–>

این دوره‌ی نوی ایکس-من روی سه سری بنیادین بنا خواهد شد:

  • X-Men با تیم آفریننده‌ی جد مک‌کی و رایان استگمن
  • Uncanny X-Men با تیم آفریننده‌ی گیل سیمون و دیوید مارکز
  • Exceptional X-Men با تیم آفریننده‌ی ایو ال. ایوینگ و کارمن کارنرو

هر کدام از این سری کمیک‌ها به کند و کاو سویه‌های مختلف ماجراهای ایکس-من می‌پردازند تا جهش‌یافته‌های مارول به گستره‌ای تازه و ناشناخته وارد شوند.

در طی ۶۰ سال گذشته، ایکس-من در جایگاه‌های گوناگونی قرار گرفتند؛ از طردشدگان و آموزگاران تا انقلابی‌ها و قهرمانان. ولی فرای همه‌چیز آن‌ها یک نژاد هستند و به دنبال به دست آوردن آینده‌ی خود.

دوران کراکوآ به دنیا نشان داد که هومو سوپریور چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد و اکنون ایکس-من باید سخت‌تر از همیشه بجنگند تا رویای پروفسور ایکس را زنده نگه دارند. این سه سری بنیادین به بررسی مأموریت‌های حیاتی این گروه می‌پردازد که هر کدام دیدگاه‌های متفاوت و ویژه‌ای دارد آن هم در حالی که به اصلِ داستان‌پردازی جهش‌یافته‌ها وفادار می‌مانند.

(برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)(برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
(برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

در ادامه نگاهی کوتاه به هر کدام از این سه سری بنیادین «از خاکسترها» می‌اندازیم که از تابستان سال ۲۰۲۴ مسیر تازه‌ای را برای ایکس-من پی‌ریزی می‌کنند.


X-Men

نویسنده جد مک‌کی
نگارگر رایان استگمن
تاریخ عرضه ۱۰ جولای ۲۰۲۴ (۲۰ تیر ۱۴۰۳)
کاراکترهای بنیادین سایکلاپس، مگنیتو، بیست، سایلاک، کید امگا، تمپر، مجیک و جاگرنات

دیگر کراکوآیی وجود ندارد ولی ایکس-من دست از مبارزه نمی‌کشد. آن‌ها در پایگاه تازه‌شان در آلاسکا دور هم گرد می‌آیند تا در برابر نیروهای جدیدی قرار بگیرند و برای سرنوشت و فلسفه‌ی نژاد جهش‌یافتگان بجنگند. هر چه که به جهش‌یافتگان مربوط باشد به آن‌ها مربوط است.

تنها این سه عنوان در این ری‌لانچ نیستن، باز هم هست! [عنوان ایکس-منِ من] جاییه که نخستین نشانه‌های چیزی که ایکس-من در ۲۰۲۴ شبیهش خواهد بود رو می‌بینیم. بسیار هیجان‌زده هستم که شما هنگام انتشار ببینیدش. اگر به اون لاین-آپ نگاه کنید، گروهی از افرادی هستن که چندان راحت با دنیا ادغام نمیشن. و تو این کمیک‌ها، می‌بینیم که این به چه معناست و رو به جلو چه شکلی میشه.

جد مک‌کی

Uncanny X-Men

نویسنده گیل سیمون
نگارگر دیوید مارکز
تاریخ عرضه ۷ آگوست ۲۰۲۴ (۱۷ مرداد ۱۴۰۳)
کاراکترهای بنیادین روگ، ولورین، نایت‌کرالر، گمبیت و جوبیلی

اعضای ایکس-من که دوباره در جایگاه قهرمانان قانون‌گریز قرار گرفته‌اند، یک مأموریت تازه را پیش می‌گیرند. ایکس-من با قرارگیری در نیو اورلینز از دنیایی محافظت می‌کنند که از آن‌ها می‌ترسد و بیزار است. کاراکترهای بنیادین این سری شباهت‌ بالایی با بلو تیم دهه‌ی ۹۰ ایکس-من دارند و شاید Uncanny X-Men سال ۲۰۲۴ قصد داشته باشد تا از حس نوستالژی حول محور سریال انیمیشنی X-Men ’۹۷ که به تازگی آغاز به پخش کرده است بهره ببرد.

به گمونم ایکس-فنز از این دیدگاه ویژه هستن که احساس می‌کنن یه چیز متفاوتی درباره‌ی ما هست… و اون رو توی این کمیک حس خواهید کرد، و این که داشتن چیزی که متفاوته یا خاصه به چه معناست. از منظر احساسی به بخش‌های ژرفش خواهیم رفت.

گیل سیمون


مطلب پیشنهادی:۸ کاراکتر ایرلندی دنیای مارولبه مناسبت روز سنت پاتریک
۸ کاراکتر ایرلندی دنیای مارول۸ کاراکتر ایرلندی دنیای مارول

Exceptional X-Men

نویسنده ایو ال. ایوینگ
نگارگر کارمن کارنرو
تاریخ عرضه ۴ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۴ شهریور ۱۴۰۳)
کاراکترهای بنیادین کیت پراید، اما فراست، برنز، اکسو و میلی

هیچ لاینی از ایکس-من بدون داشتن یک سری که روی نسل آتی جهش‌یافتگان تمرکز می‌کند کامل نخواهد بود. این جاست که Exceptional X-Men پا پیش می‌گذارد. در این سری، کیت پراید بازمی‌گردد تا راهنمای گروهی از کاراکترهای تازه باشد. طبیعتاً این کار را در کنار بهترین دوست/دشمنش یعنی اما فراست انجام خواهد داد.

هواداران قدیمی کیتی پراید می‌تونن روی این جور ماجراجویی‌ها حساب باز کنن که از اون به عنوان یک محبوب کلاسیک انتظار دارید، در حالی که امیدوارم خواننده‌های تازه و کهنه به یه اندازه عاشق این تیم از جهش‌یافته‌های جدید بشن. کیتی، که زمانی در جایگاه خواهر کوچیک ایکس-من بود، باید با خاطرات خودش به عنوان یکی از بچه‌های اگزیور سر و کله بزنه، چه خوب و چه بد، تا بتونه نقشش به عنوان یه رهبر و مرشد رو برای نسل نویی از جهش‌یافته‌ها ایفا کنه که دارن تلاش می‌کنن در یک بحران راهشون رو پیدا کنند.

من همیشه تلاش می‌کنم تا نظر هواداران قدیمی کمیک‌ها و خواننده‌های تازه رو جلب کنم، ولی از اون جایی که بسیاری از مردم عاشق ایکس-من در دوران نوجوونی شدن و این کمیک درباره‌ی یک تیم از افراد جوونه، برای من خیلی اهمیت پیدا می‌کنه. امیدوارم که برای برخی خواننده‌های ۱۳، ۱۴ ساله، این اولین کمیک بوکی باشه که به دست می‌گیرن.

ایو ال. ایوینگ

«از خاکسترها» از دیدگاه تام بریوورت

(برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)(برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
(برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

تام بریوورت که به تازگی کنترل لاین-آپ ایکس-من را به دست گرفته نیز درباره‌ی «از خاکسترها» توضیحاتی ارائه کرده است.

ایکس-من پس از پیامدهای پایان کراکوآ شکسته شدن، سراسر کره از هم پاشیدن بدون این که یه پایگاه مرکزی داشته باشن. این بدان معناست که عملاً هر سه سری که نام X-Men رو دارن سری‌های بنیادین ایکس-من هستن… همه‌ی اون‌ها حول محور یکی از سویه‌های برجسته‌ای می‌چرخن که این تیم در دوره‌های گوناگون بود. این کاملاً عمدیه. ما می‌خوایم که مجموعه‌ای گسترده از عناوین ایکس با استایل‌ها و حال و هوا و شیوه‌ی متفاوت عرضه کنیم، یه کمیک X-Men برای عملاً هر سلیقه‌ای.

تام بریوورت

البته این تنها آغاز کار است و اگر جهش‌یافته‌ی محبوب خود را در بین کاراکترهای این سه سری می‌بینید نباید نگران شوید. هر چه به انتشار این کمیک‌ها نزدیک‌تر شوید، رونمایی‌های بیش‌تری از «از خاکسترها» توسط مارول انجام خواهد شد که می‌توانند شامل کمیک‌های آن‌گوئینگ، اختصاصی و دیگر باشند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.