مارتین اسکورسیزی از سعید روستایی کارگردان برادران لیلا حمایت کرد

مارتین اسکورسیزی از سعید روستایی کارگردان برادران لیلا حمایت کرد

سعید روستایی، کارگردان برادران لیلا، و جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده این فیلم، به زندان محکوم شده‌اند و اکنون مارتین اسکورسیزی و دخترش در جهت حمایت از این دو کارزاری راه انداخته‌اند. 

<!–

–>


مطلب پیشنهادی:نقد فیلم بخارست _ همان کمدی همیشگی!یک روایت شلخته با شوخی‌های شلخته‌تر
نقد فیلم بخارست _ همان کمدی همیشگی!نقد فیلم بخارست _ همان کمدی همیشگی!

سعید روستایی و جواد نوروزبیگی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۶ ماه حبس محکوم شده‌اند که یک بیستم آن لازم الاجراست و مابقی آن تا پنج سال تعلیق می‌شود. همچنین بنابر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، این دو در دوره تعلیق نباید ارتباط و معاشرتی با دیگر فعالان سینمایی داشته باشند و مجبور هستند دوره فیلم‌سازی در دانشکده صدا و سیمای قم را پشت سر قرار دهند.

فرانچسکا اسکورسیزی، بازیگر سینما و دختر مارتین اسکورسیزی، دادخواستی تهیه کرده و با جمع‌آوری امضا خواستار لغو محکومیت این دو فیلم‌ساز در دستگاه قضایی ایران است. مارتین اسکورسیزی نیز این پست را در صفحه اینستاگرامی خود بازنشر کرده و خواستار اجرای عدالت درباره سعید روستایی و جواد نوروزبیگی هست.

سعید روستاییسعید روستایی

برادران لیلا را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌های ایرانی چند سال اخیر دانست که حتی نامزد جایزه نخل طلا سال ۲۰۲۲ شده بود. سعید روستایی فعالیت سینمایی خود را از اوایل دهه ۱۳۹۰ و با ساخت فیلم‌های کوتاه آغاز کرد اما بعدها بابت ساختن فیلم بلند «ابد و یک روز» و «متری شش و نیم» مورد تحسین منتقدان سینما ایران و جهان قرار گرفت.


مطلب پیشنهادی:نقد فیلم طلاخونیک روایت واقعی اما بی منطق
نقد فیلم طلاخوننقد فیلم طلاخون


دارک‌ ترین تئوری های کلش رویال که خیلیا اونارو نمی‌دونن!

مارتین اسکورسیزی از سعید روستایی کارگردان برادران لیلا حمایت کرد - ویجیاتومارتین اسکورسیزی از سعید روستایی کارگردان برادران لیلا حمایت کرد - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.