مادربرد های گیگابایت B650: حالا با پشتیبانی از سری Ryzen 8000 AMD

شرکت گیگابایت به تازگی تایید کرده است که مادربرد جدید آن‌ها یعنی B650، از سری پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen 8000 شرکت AMD که هنوز به بازار عرضه نشده است، پشتیبانی می‌کند.
این شرکت به طور غیرمنتظره‌ای صفحه محصول خود را تغییر داده و اطلاعات به‌روز شده مربوط به مادربردهای AORUS B650 Elite AX ICE و B650 GAMING را به نمایش گذاشته است. اولین مادربرد نسخه‌ای از برد Elite اما با طراحی سفید رنگ است، در حالی که دومین نسخه یکی از طرح‌های مقرون به صرفه‌تر شرکت گیگابایت است.

AORUS B650 Elite AX ICE و B650 GAMING: اولین مادربرد های پشتیبانی کننده از پردازنده‌های سری Ryzen 8000

طبق صفحه محصول، این دو اکنون تنها مادربردهای موجود در خط تولید شرکت گیگابایت هستند که به طور رسمی از پردازنده‌های سری Ryzen 8000 شرکت AMD پشتیبانی می‌کنند. یک بررسی سریع نشان داد که در حال حاضر هیچ یک از مادربردهای X670 شرکت گیگابایت با پشتیبانی از پردازنده‌های سری Ryzen 8000 لیست نشده‌اند، بنابراین این دو مادربرد جدید اولین محصولاتی در این دسته خواهند بود که این کار را انجام می‌دهند.

مادربرد های گیگابایت B650: حالا با پشتیبانی از سری Ryzen 8000 AMD
پشتیبانی گیگابایت از Ryzen 8000، منبع: گیگابایت

گیگابایت به مدل‌های APU دسکتاپ Ryzen 8000G اشاره می‌کند

در حالی که کمپانی گیگابایت این پشتیبانی را تایید می‌کند، لیست کامل پشتیبانی پردازنده در حال حاضر هیچ اشاره‌ای به تراشه Ryzen 8000 ندارد. منطقی است اینگونه فرض کنیم که وقتی در رابطه با سری ۸۰۰۰ صحبت به میان می‌آید، شرکت گیگابایت به مدل‌های APU دسکتاپ آینده موسوم به Ryzen 8000G اشاره می‌کند. اینها اولین نسخه‌های سری جدید در سال جاری خواهند بود و به ساختار نامگذاری جدید شرکت AMD، که با عدد «۸» شروع می‌شود، پایبند هستند.
سری پردازنده‌های Ryzen 8000G شرکت AMD دارای سیلیکون Hawk Point/Phoenix Point با حداکثر ۸ هسته Zen4 و گرافیک قدرتمند RDNA3 با حداکثر ۱۲ واحد محاسباتی است. این پردازنده‌ها به طور خاص برای ارائه یک تجربه گرافیکی عالی برای کاربرانی طراحی شده‌اند که ممکن است به گرافیک مجزا نیاز نداشته باشند. با توجه به محدوده پیش‌بینی‌شده حداکثر توان مصرفی ۶۵ وات و دسترسی به گرافیک‌های مدرن RDNA3، انتظار می‌رود این سری برای طراحی‌های مادربرد پایین رده مناسب‌تر از سری X670 پریمیوم باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.