مادربرد جدید ERYING با پردازنده موبایل  Core i7-13620H در چین عرضه شد

اخیرا، ERYING نسخه جدیدی از سیستم عامل فرم Micro-ATX خود را با محوریت پردازنده‌های Core i7-13620H و Core i5-13420H Raptor Lake اینتل در بسته BGA1033 معرفی کرده است. گزارش ها همچنین نشان می‌دهد که برد زیرین این سیستم بر روی چیپست B760M متکی است. تمام این‌ها بخشی از جدیدترین محصول شرکت ERYING، یعنی یک مادربرد بر اساس بر اساس پردازنده مرکزی نسل سیزدهم Raptor Lake موبایل هستند.

پردازنده لپ تاپ Core i7 12700H روی مادربرد های دسکتاپ!

ساخت سیستم به صرف و هیبرید به وسیله مادربرد ERYING با پردازنده موبایل

ERYING، یک شرکت چینی متخصص در ساخت مادربردهای Micro-ATX و Mini-ATX است که به صورت پیش فرض مجهز به پردازنده‌های اینتل هستند. اولین سیستم از این دست با انتشار اولیه خود با ویژگی Intel Tiger Lake-H (Core i7-11800H) شناخته شد که در بین گیمرهای مقرون به صرفه محبوبیت زیادی پیدا کرد. با این حال، ارتقاء این پلتفرم تاخیر زیادی داشت و در نهایت ERYING تصمیم به راه‌اندازی مادربرد مبتنی بر پردازنده مرکزی سری Core-H نسل دوازدهم موبایل گرفت، که شامل پردازنده‌ی Core i7-12800H نیز می‌شد. بعد از آن نیز، ERYING با یک نسخه جدید با پردازنده Core i9-12900HK آنلاک شده عرضه شد، البته هنوز محدود به توان ۴۵ وات است. اما حالا آنها به سراغ نسل سیزدهم آمده‌اند، تا جدیدترین محصول خود را بر اساس آن عرضه کنند.

مادربرد ERYING پردازنده موبایل

پردازنده Intel Core i7-13620H به کار رفته در مادربرد جدید، دارای ۶ هسته قدرتمند و ۴ هسته کم مصرف است که در مجموع آن را دارای ۱۰ هسته و ۱۶ رشته می‌کند. از سوی دیگر، مدل i5-13420H دارای هسته‌های کمتری با ۴ هسته قدرتمند و ۴ هسته کم مصرف است. با توجه به ماهیت موبایل بودن این CPUها، توان آنها به ۴۵ وات محدود می‌شود که حتی از TDP بیشتر APU‌های دسکتاپ، مانند آن‌هایی که در Ryzen سری G یافت می‌شوند، کمتر است.

سری دسکتاپ Core اینتل، محدود به ۳۲ واحد اجرایی Xe GPU، در مقایسه با پردازنده‌های موبایل Raptor Lake که ۶۴ و ۹۶ EU هستند کمرنگ است. شرکت ERYING از این پردازنده‌ها در سیستم‌های هیبریدی موبایل/دسکتاپ خود استفاده می‌کند، تا ۶۴ EUs را ارائه می‌کند، که برای استفاده سبک مولتی‌مدیا خانگی مناسب است، اما اصلا با گزینه‌های GPU گسسته، از جمله سری Arc اینتل، همتراز نیست.

مادربرد ERYING پردازنده موبایل

علاوه بر این، پردازنده‌های گرافیکی موبایل محدودیت‌هایی را روی خطوط PCIe اعمال می‌کنند، که در این پلتفرم تنها ۸ خط برای اسلات اصلی PCIe Gen 4.0 در نظر گرفته شده است. برای گیمرهای بالقوه‌ای که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، ممکن است پیامدهای عملکردی وجود داشته باشد، اگرچه استفاده از استاندارد جدیدتر PCIe می‌تواند به بهبود شرایط رابط Gen3 x8 کمک کند. بررسی‌ها حاکی از کاهش احتمالی عملکرد تا ۳ درصد در هنگام استفاده از پردازنده گرافیکی گسسته RTX 4090 است. شایان ذکر است که این سیستم همچنان دو اسلات M.2 2280 را ارائه می‌کند که هر کدام توسط رابط PCIe Gen4 x4 پشتیبانی می‌شوند.

مادربرد ERYING پردازنده موبایل

جدیدترین مادربردهای ERYING دارای کانکتورهای برق استاندارد ۲۴+۸ پین ATX هستند که به طراحی VRM فاز ۴+۲+۱ متصل شده‌اند. آنها از حافظه DDR4 با ظرفیت تا ۶۴ گیگابایت و سرعت ۳۲۰۰ MT/s پشتیبانی می‌کنند. با این حال، اطلاعاتی در مورد پتانسیل آنها برای اورکلاک ارائه نشده است.

از نظر اتصال، کاربران به چهار پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.0، دو پورت HDMI و یک پورت DisplayPort با قابلیت ارائه خروجی ۴K با فرکانس ۶۰ هرتز دسترسی خواهند داشت. این پلتفرم دسکتاپ جامع همچنین شامل یک پورت LAN 1 گیگابیت و پشتیبانی از Wi-Fi بی‌سیم است.

مادربرد ERYING پردازنده موبایل

نسخه Core i5-13420H این سیستم اکنون با قیمت ۱۲۹۹ RMB (180 دلار) در دسترس است، در حالی که نسخه Core i7-13620H 1699 RMB (234 دلار) قیمت دارد. مهم‌ترین نکته در مورد این سیستم‌های از پیش ساخته شده، همین قیمت آنهاست، که این مادربردها را به یک گزینه مقرون به صرف تبدیل می‌کند. اما با توجه به استفاده از پردازنده‌های موبایل، نباید از آنها توقع زیادی داشت.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.