ماجرای کلاهبرداری ۶ میلیون دلاری از گارانتی اپل

سیاست‌های خدمات مشتریان و گارانتی اپل برای شما این امکان را فراهم می‌کند که محصول خود را بدون هیچ هزینه‌ای در مدت زمان کوتاهی تعمیر یا حتی با یک محصول جدید جایگزین کنید. با این حال، مانند هر سیستم خوب دیگری، افرادی هستند که از آن سوءاستفاده می‌کنند. یکی از نمونه‌های اخیر سوءاستفاده از گارانتی اپل ماجرای کلاهبرداری آمریکایی است که به جرم قاچاق آیفون و آیپد تقلبی که برای اپل ۶ میلیون دلار هزینه داشت، به زندان محکوم شد.

وقتی صحبت از رضایت مشتری می شود، اپل بدون شک یکی از اولین برندهایی است که به ذهن می‌رسد. در واقع، اگر محصول اپل شما گارانتی دارد و مشکلی ناشی از خطای کاربر نیست، این شرکت بهترین تجربه ممکن را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما این بار چنین عملکرد خوبی به ضرر اپل شده است.

کلاهبرداری ۶ میلیون دلاری از گارانتی اپل

یک مرد آمریکایی که از سیاست رضایت مشتری اپل با استفاده از آیفون‌ها و آیپدهای تقلبی سوء‌استفاده کرده بود، به بیش از چهار سال زندان محکوم شد. Zhiwei Allen Liao به همراه همدستانش طرحی را اجرا کردند که میلیون‌ها نفر را فریب دادند. شبکه Liao محصولات تقلبی اپل را از چین وارد کرده و شماره سریال اصلی اپل را به آنها متصل می‌کرد.

ماجرای کلاهبرداری 6 میلیون دلاری از گارانتی اپل

سپس همدستان آنها این دستگاهای تقلبی را با ادعای نقص به فروشگاه‌های اپل بازگرداندند. سیستم گارانتی اپل، نیز با اعتماد به شماره سریال، گوشی‌های تقلبی را با آیفون ها و آیپدهای اصلی جایگزین کرد. پس از این اتفاق، گروه Liao دستگاه‌های اصلی را با سود بالایی در چین فروخت واین ماجرا ضرری بیش از ۶ میلیون دلار برای اپل داشت.

Liao به دلیل رهبری این کلاهبرداری بزرگ دستگیر و به ۵۱ ماه زندان محکوم شد. مقامات دارایی‌هایی از جمله خانه، پول نقد و بیش از ۲۰۰ دستگاه اپل را توقیف کردند. در حالی که اپل متحمل ضررهای مالی شد، تأثیر واقعی چنین کلاهبرداری‌هایی می‌تواند توسط مصرف‌کنندگان احساس شود. زیرا این احتمال وجود دارد که شرکت‌ها در سیاست‌های خدمات مشتریان خود به دلیل چنین فعالیت‌های متقلبانه‌ای محتاط‌تر شوند و به مشتریان قانونی آسیب برسانند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.